Skip to content

בעקבות התערבות ראש הממשלה הדלק עולה "רק" 8 שקלים לליטר

תרגיל ראש הממשלה חזר שוב. הוריד את הבלו ב-15 אגורות ובכך עצר את המחיר בשמונה שקלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תרגיל ראש הממשלה חזר שוב. הוריד את הבלו ב-15 אגורות ובכך עצר את המחיר בשמונה שקלים

מאת עמי אטינגר וניצן קידר

תרגיל בלימת עליית מחיר הדלק ברגע האחרון, כפי שאירע בפעם הקודמת, חזר על עצמו אמש, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר לעלות את מחיר ליטר בנזין 95 רק אחרי הפחתה של 15 אגורות ממס הבלו. כתוצאה מכך, מחיר ליטר בנזין 95 עולה, החל מחצות, "רק" שמונה שקלים, במקום 8.15 שקלים, כפי שתוכנן.

כאשר שר האוצר יובל שטייניץ הופיע אתמול בתכנית פגוש את העיתונות, הוא לא היה עדיין איש בשורות, אם כי הוא שוחח בטלפון עם נתניהו, שכנראה, עדכן אותו על המהלך שהוא מתכוון לבצע. מאוחר יותר יצאה ההודעה על הפחתת מס הבלו ב-15, כדי לשמר את מחיר הדלק החדש לשמונה שקלים. כל מה שאמר שטייניץ בטלוויזיה בנושא, שמחירי הדלק מתייקרים בעולם בעקבות הסנקציות על איראן והדגיש, כי "אזרחי ישראל מעדיפים לשלם יותר על הדלק, ולא להתמודד מול איום של איראן גרעינית". מאוחר יותר הוא נפגש עם ראש הממשלה.

בסביבתם של השניים ציינו, כי מדובר בפעם השלישית מתחילת השנה שהמס על הדלק מופחת, אחרי שבינואר השנה בוטלה העלאה מתוכננת של 40 אגורות בליטר בנזין. נתניהו הבהיר כי המהלכים שבוצעו יחד עם משרד האוצר, הביאו לכך שהממשלה בלמה מתחילת השנה עלייה של 65 אגורות לליטר.

בהודעה שפירסמו השניים צוין, כי כדי לשמור על המסגרת התקציבית ששמרה על כלכלת ישראל מפני המשבר הכלכלי העולמי, מימון הפחתת המס יבוא מתכנית התייעלות במשרדי הממשלה בהתאם, לתכנית שהוכנה בשבועות האחרונים בהנחיית שר האוצר.

 מן הראוי להזכיר, כי שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, אומר ללא הרף, כי תחנות הדלק הפכו בעקבות עליות המחירים "לתחנות גביית מס" ולכן הוא מציע להוריד את אחוזי המס הגבוהים במחיר הדלק ולמצוא מקורות חלופיים במקומם, כי השפעת מחירי הדלק על המשק גבוהה במיוחד.

שוטרים מתעמתים עם מפגינים אתמול בתל אביב (צילום: דן בר דוב)
שוטרים מתעמתים עם מפגינים אתמול בתל אביב (צילום: דן בר דוב)

ראו גם ידיעה מורחבת על הפגנת המחאה אתמול

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן