Skip to content

כ- 3,000 הולכי רגל נפגעו בערים בשנת 2011

תל אביב מובילה במספר הנפגעים- מדי יום נפגע הולך רגל אחד בממוצע, בתאונת דרכים בעיר.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תל אביב מובילה במספר הנפגעים- מדי יום נפגע הולך רגל אחד בממוצע, בתאונת דרכים בעיר.

2968 הולכי רגל נפגעו בערים, בשנת 2011, כך עולה מנתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס. מהנתונים עולה, כי 79 בני אדם נהרגו, ו-379 בני אדם נפצעו קשה כהולכי רגל בערים, בשנת 2011. ביחס לשנת 2010 חלה עליה במספר הנפגעים, כאשר בשנת 2010 נפגעו 2889 בני אדם כהולכי רגל בערים –עליה של 79 בני אדם.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מספר הנפגעים הגבוה צריך להדליק נורת אזהרה לכל אחד מאיתנו. ראשי הערים צריכים להתמקד באזורים שיש בהם סכנה להולכי הרגל ולפעול לתקנם".

בדוח הולכי רגל שמפרסמת עמותת אור ירוק עולה כי: בשנת 2011 חלקם של הולכי הרגל ההרוגים היה כשליש (32%) מסך כל ההרוגים.

בסך הכול, נהרגו בכבישי ישראל (עירוני ובינעירוני) 123 הולכי רגל בשנת 2011.
• 16% מהולכי הרגל ההרוגים הם ילדים( אחד הגבוהים בקרב המדינות המתקדמות)
• שיעור ההרוגים בקרב הולכי הרגל הקשישים גדול יותר מפי 2 מחלקם באוכלוסיה.
• 27% מהולכי הרגל ההרוגים, הם בקרב המגזר הערבי למרות שחלקו באוכלוסיה רק כ- 20% .
• 82% בקרב פעוטות (0-4) מהולכי הרגל ההרוגים הם במגזר הערבי, וזאת בעיקר בשל מספר רב של "תאונות חצר".
בתוך ערי ישראל סיכום הנפגעים הוא:
• תל אביב מובילה במספר הנפגעים כהולכי רגל בשנת 2011 – 397.בתל אביב נפגעו 379 בני אדם, 12 נהרגו ו-36 נפצעו קשה, כהולכי רגל בשנת 2011.
• בירושלים נפגעו 326 בני אדם, 7 נהרגו ו-77 נפצעו קשה, כהולכי רגל בשנת 2011.
• בחיפה נפגעו 169 בני אדם, 8 נהרגו ו-22 נפצעו קשה, כהולכי רגל בשנת 2011.
• בראשון לציון נפגעו 116 בני אדם, 3 נהרגו ו-4 נפצעו קשה, כהולכי רגל בשנת 2011.
• בבני ברק נפגעו 114 בני אדם, אדם אחד נהרג ו-7 נפצעו קשה, כהולכי רגל בשנת 2011.

מניתוח הנתונים שנעשה ע"י אור ירוק המסקנות הן שניתן להילחם בהיפגעות הולכי הרגל ולצמצם את מספר הנפגעים, על ידי :
1. הורדת מהירות הנסיעה בשטח העירוני ובמיוחד בסביבת מוסדות חינוך, גני ילדים, מועדוני קשישים ומרכזי נוער.
2. התקנת אמצעי ריסון לנסיעה במהירות, כמו פסי האטה, מעגלי תנועה ומעברי חציה מסומנים ומוארים.
3. התקנת מעקות בסביבת בתי ספר וגני ילדים
4. בחינת האפשרות הארכת זמן מופע הרמזור הירוק, בסביבת מועדוני קשישים ודיור מוגן.
5. על משטרת ישראל לדאוג לאכיפה מתאימה, בסביבת בתי ספר וגני ילדים.
6. מערכת החינוך חייבת להדגיש את חשיבות הזהירות בדרכים וחצית כביש רק במעברי חציה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן