Skip to content

עשרה מיליון דולר על ראש הפקיסטני האחראי להתקפה במומבאי ב-2008

ארצות הברית מציעה את הפרס למי שיביא ללכידת חאפז סעיד, בצעד העלול לסבך עוד את יחסי ארצות הברית ופקיסטן. נכון לעכשיו, סעיד פועל בחופשיות בפקיסטן, נואם ומופיע בתוכניות טלוויזיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארצות הברית מציעה את הפרס למי שיביא ללכידת חאפז סעיד, בצעד העלול לסבך עוד את יחסי ארצות הברית ופקיסטן. נכון לעכשיו, סעיד פועל בחופשיות בפקיסטן, נואם ומופיע בתוכניות טלוויזיה

מאת גרשון גירון

צדיק הדור
צדיק הדור. סעיד

חאפז סעיד יסד את ארגון לשקר א-טאיבה בשנות השמונים, בתמיכה פקיסטנית לכאורה, כדי להפעיל לחץ על אויבתה העיקרית, הודו, בנוגע לאיזור קשמיר השנוי במחלוקת, כך מדווח הטלגרף.

בשנת 2002 הוציאה פקיסטן את הקבוצה מחוץ לחוק בלחץ אמריקני, אבל עשתה מעט מאוד כדי לבלום את פעילותה. ההתקפה הרצחנית במומבאי בשנת 2008, עליה אחראי סעיד, עלתה בחיי 166 בני אדם.

נכון לעכשיו, סעיד פועל בחופשיות בפקיסטן, נואם ומופיע בתוכניות טלוויזיה. ארצות הברית הציעה שני מיליון דולרים כפרס על ראש סגנו, חפז עבדול רחמן מאקי. הפרס על ראשו של סעיד, עשרה מיליון דולר, הוא הגבוה ביותר המוצע מטעם תכנית הפרסים של מחלקת המדינה על ראשו של מישהו, ומשתווה לפרס על ראש מנהיג הטאליבן, מולה עומר. רק על ראשו של איימן אל זווארי, יורשו של בן לאדן, מוצע פרס גבוה יותר, 25 מיליון דולרים.

הצעד בא בתקופה מתוחה ביחסי ארצות הברית-פקיסטן. הפרלמנט הפקיסטני דן עכשיו בשינוי מסגרת היחסים עם ארצות הברית, בעקבות התקיפה האווירית האמריקנית, שעלתה בחיי 24 חיילים פקיסטנים בחודש נובמבר סמוך לגבול אפגניסטן.

אז הגיבה פקיסטן בסילוק האמריקנים מהבסיס שממנו מופעלים מלט"ים ובסגירת מעברי גבול לאספקה לכוחות נאט"ו באפגניסטן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן