Skip to content

אזעקת טרנד: פסטל, פסטל ועוד פסטל

פסטלים או צבעי גלידה הם אחד הטרנדים הדומיננטיים והיפים של הקיץ הזה. כל הפרטים בכתבה שלפניכם מאת גילי גולנדר אחד הטרנדים הבולטים, והמשמחים במיוחד, של עונת אביב-קיץ 2012 הוא זה של צבעי הפסטל, או צבעי הגלידה. מדובר בבגדים מבדי קיץ אווריריים ונוזליים כגון שיפון, ויסקוזה, כותנה, תחרה ומשי, בגימורי מאט ופליסה, ובצבעוניות של ורוד בייבי, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטלים או צבעי גלידה הם אחד הטרנדים הדומיננטיים והיפים של הקיץ הזה. כל הפרטים בכתבה שלפניכם

מאת גילי גולנדר

אחד הטרנדים הבולטים, והמשמחים במיוחד, של עונת אביב-קיץ 2012 הוא זה של צבעי הפסטל, או צבעי הגלידה. מדובר בבגדים מבדי קיץ אווריריים ונוזליים כגון שיפון, ויסקוזה, כותנה, תחרה ומשי, בגימורי מאט ופליסה, ובצבעוניות של ורוד בייבי, צהוב חלמון, ירקרק מנטה, סגול לילך, אפרסק – בגוונים בהירים מאד. כל אלו משתלבים מצויין עם צבעים ניטרליים שלרובנו יש כבר בארון כגון שמנת, nude, לבן, בז', ואפור בהיר.

הפסטלים בחו"ל

מעצבי אופנה רבים מעבר לים הציגו חזית פסטלית עכשווית לעונת אביב-קיץ 2012. פיליפ לים העלה על מסלול התצוגה שילובים מרגשים של אפרסק, לילך ולבן בגזרות ישרות ועכשוויות. האביזרים והנעליים היו בלתי-מתבלטים ונתנו לבגדים ולצבע את מרכז הבמה. השיער היה סתור ומרושל כיאה לקונספט של האשה הלא מושלמת והלא מתאמצת (לכאורה).

פסטלים אצל פיליפ לים - אביב קיץ 2012
פסטלים אצל פיליפ לים - אביב קיץ 2012
אריזונה מיוז מדגמנת פסטל מדורג לג'ונתן סונדרס
אריזונה מיוז מדגמנת פסטל מדורג לג'ונתן סונדרס

ג'ונתן סונדרס הציג קולקציה מרשימה בצבעי פסטל, שבלטו בה בין השאר שמלות מקסימות עם אפקט דגרדה (Degrade), בו הצבע מתחלף בהדרגה מצבע פסטלי אחד למשנהו וחוזר לראשון וכן שמלות, חצאיות וחולצות פסטליות בהדפסים אתניים מעודנים. אייליינר מודגש וחתולי בהגזמה מכוונת, פנים נקיות מאיפור נוסף ושיער אסוף הצידה ומרושל במכוון השלימו מראה חדשני ומעניין.

המעצבת דיאן פון פירסטנברג וכן רשת האופנה J.CREW האמריקאית המוערכת, שהציגה לראשונה בשבוע האופנה של ניו-יורק, בחרו לנתב את טירוף הפסטלים לגופיות פאייטים, ובכך ליצור ניגוד מעניין בין אפקט ה"גלאם" המנצנץ של החומר למתקתקות הרכה של הצבע. יאמי!

שימו לב למשקפי השמש החדשים עם המסגרות הפלסטיות בצבעי פסטל אטומים, או יפה מזה, שקופים חלקית. המשקפיים האלו ילוו אותנו העונה, ויוסיפו גוון אופנתי לכל תלבושת.

גופיית מנטה פאייטים אצל דיאן פון פירסטנברג
גופיית מנטה פאייטים אצל דיאן פון פירסטנברג
גופיית צהוב-חלמון פאייטים אצל J.Crew
גופיית צהוב-חלמון פאייטים אצל J.Crew

הפסטלים בישראל

מעצבי ורשתות האופנה בישראל כבר הרימו חלקית את כפפת הפסטל לעונת אביב-קיץ זו: ארז עובדיה עיצב שמלות פסטל באפרסק למותג שלו ALBA, ולילך אלגרבלי ל-Made by Lilamist אימצה לחיקה את הצבע הצהוב.

שמלת אפרסק של ארז עובדיה ל-ALBA
שמלת אפרסק של ארז עובדיה ל-ALBA (צילום: אלון שפרנסקי)
שמלת פסטל צהובה של MADE BY LILAMIST
שמלת פסטל צהובה של MADE BY LILAMIST (צילום: אסף עיני)

בגזרת הרשתות, TwentyFourSeven מציגים קולקציה רטרואית ופסטלית המתרפקת על ימי הפולארויד בדור האינסטגרם, בלוצ'י יש שלל ג'ינסים פסטליים ושמלות בגווני צהוב בהיר ואפרסק, ב-SACK'S עיצבו קולקציה פסטלית צבעונית מאי-פעם, בג'אמפ תמצאו מכנסונים, חולצות וג'קטים בטרנד, ב-H&M יש מבחר ג'קטים, שמלות וגופיות פסטליות ובזארה, הזריזה מכולם לתרגם בצורה מוצלחת מראות ממסלולי התצוגה להמונים (נסו לזהות את ההשראה למראה השמאלי), יש השתוללות אמיתית של פסטלים מעוררי תאבון.

פסטלים בזארה
פסטלים בזארה - מתוך לוקבוק מרץ 2012 (צילום: יח"צ זארה)
פסטלים נוסטלגיים ב-TwentyFourSeven
פסטלים נוסטלגיים ב-TwentyFourSeven (צילום: אלון שפרנסקי)
צהוב פסטל עולה בג'אמפ
צהוב פסטל עולה בג'אמפ (צילום: עידו איז'ק)
קולקציית הקיץ הפסטלית של SACK'S
קולקציית הקיץ הפסטלית של SACK'S (צילום: קובי מהגר)

כדי ל"שבור" את הצבעים הבהירים והעדינים, וליצור מראה מעניין, מומלץ ללכת על שפתון נועז ולא תואם לבגדים, באדום-קוראל, כתום או פוקסיה, ולשלב אביזרים בצבעים דומים, אפשר עם נגיעות מטאליות, אך בגוון כהה יותר ובגימור מבריק או בעל טקסטורה מעניינת. בנעליים אפשר ללכת על צבעי כסף או זהב שמתאימים להכל כמעט, על סנדלים בצבע חום או צבע עור טבעי שייהוו ניגוד מתבקש למתקתקות הלבוש, או אפילו על נעליים שקופות הצוברות תאוצה.

פריטי פסטל מוצלחים
פריטי פסטל מוצלחים מלמעלה בכיוון השעון: שמלה של Made by Lilamist, שמלה של H&M, משקפיים של קלוד סמואל, נעליים של ניין ווסט, שרשרת של מיה אינספיריישן, ג'קט של H&M, שמלה ותיק קלאץ' של לוצ'י (צילומים: ניר יפה, יח"צ H&M, גל חרמוני, דן לב, שי נייבורג)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן