Skip to content

מתנות קטנות אך גדולות למען שיקום האמנות ולהחזרת החטופים

קרן נסימה לנדאו תתרום הכנסות ממכירה פומבית של אמנות ישראלית לקיבוץ בארי ועמותת עלם. מיכל רובנר מציגה בבצלאל מיצב עם תמונות פניהם של החטופות והחטופים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"זוהר מקומי": תערוכת התרמה ומכירה פומבית אונליין

התערוכה תוצג בחלל האמנות נסימה לנדאו, תל אביב

7.12.23 – 19.1.24

תערוכת אונליין: 7.12-13.12.23 / מכירה פומבית: ,13.12 בשעה 20:00

קרן האמנות נסימה לנדאו גאה להציג מיזם ייחודי תחת הכותרת: "זוהר מקומי" – תערוכת מכירה בהשתתפות יוצרות ויוצרים בולטים באמנות הישראלית העכשווית, ותיקים ומבוססים לצד צעירים מבטיחים, שיציגו את עבודותיהם בתקופה שבה תערוכות רבות בארץ ובחו"ל התבטלו וממשיכות להתבטל.

"זוהר מקומי" הוא הפרויקט הגדול הראשון של קרן נסימה לנדאו אשר מוקדש באופן בלעדי לעבודות של אמניות ואמנים מישראל. התערוכה שתיפתח בחנוכה תזמן למבקרים רגעים חיוניים של אור ותקווה לצד תמיכה באלו הזקוקים לה עתה יותר מכל.

התערוכה והכנסותיה יתמכו בגלריה בארי ובמרכז האמנות החדש (בשיתוף ממשלת גרמניה) ובעמותת ״עלם״ לנוער במצוקה.

בימים של קיטוב חברתי ופוליטי מבקשת התערוכה להזכיר – בעיקר לידידינו ברחבי העולם – את אופייה המגוון של סצנת האמנות המקומית ושל החברה הישראלית כולה, באמצעות נבחרת של 25 אמניות ואמנים בעלי זהויות אתניות, דתיות ומגדריות שונות, המאששים יחדיו את כוחה של האמנות להציע נקודת מבט שונה על המציאות.

60% מההכנסות לכל הפחות, יועברו ישירות לקיבוץ בארי ולעמותת ״עלם״ המסייעת לבני ובנות נוער, צעירים וצעירות הנתונים במצבי סיכון. מאז השבת השחורה של 7 באוקטובר, מציעה ״עלם״ מרחב בטוח וטיפול ראשוני בטראומה למתבגרים מעוטף עזה.

 קיבוץ בארי: הכספים שיתרמו יסייעו בבנייה מחדש של גלריה בארי שנשרפה עד היסוד, ובבניית

מרכז האמנות החדש (בשיתוף ממשלת גרמניה).

40% מההכנסות יחולקו לאמנים. כל סכום העולה על מחיר המכירה הראשוני יועבר לארגוני הצדקה. במקרה של תרומת עבודות ע"י האמנים, יעברו לתרומות 100% מההכנסות נטו.

קרן האמנות נסימה לנדאו תישא בכל ההוצאות למעט עלות ייצור עבודות האמנות ומשלוחים.

אמנים משתתפים:

שי אזולאי, עדי ארדון, מתן בן כנען, ברוקן פינגאז, עמית ברמן, ארם גרשוני, ניר הוד, אסף הינדן, נטליה זורבובה, נירית טקלה, גיא ינאי, נועה יפה, מרים כבסה, מיכאל ליאני, קטיה ליפשין, סיגלית לנדאו, איתי מתן, כרם נאטור, עדי נס, יהודית סספורטס, דוד עדיקא, פילפלד (ניר פלד), גדעון רובין, פאטמה שנאן ומנהלת גלריה בארי האמנית זיוה ילין

מתן בן כנען, רגעים מרירים של חסד, צילום אלעד שריג 2022-2023

מיצב של מיכל רובנר בבצלאל

עבודתה של האמנית מיכל רובנר 'איתותים', מוצגת במסגרת מיצב וידאו בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים הכולל עשרות מסכים הפונים לכיכר העירונית הסמוכה לקמפוס ועליהם מוצגים פניהם של החטופים והחטופות.

בעבודה 'איתותים', 2023 שורות של דמויות אנושיות על גבול ההפשטה, המזוהות עם גוף יצירתה, ממלאות את המסכים, מנופפות ומסמנות סימנים בידיהן ובגופן, כשאור אדום מהבהב מתוכן.

עבודותיה של רובנר נוגעות בעומק החוויה האנושית ובהיסטוריה המקומית. יצירתה חוצה גבולות של זהות, זמן ומקום ועוסקת בשבריריות שבקיום האנושי. לשכבות המתקיימות בעבודתה נוספת עכשיו שכבה המהדהדת בכאב את אירועי השבעה באוקטובר, ומשבר החטופים והחטופות.

מיכל רובנר: "תנועות הידיים האלה הן קוד אוניברסלי של קריאה לעזרה, איתות מצוקה. שימו לב! אני כאן, תראו אותי, אל תשכחו אותי. הצבע האדום קשור לחום הגוף, והתנועה שלו כמו נשימה מואצת, דופק שפועם. זה צבע של דחיפות, סכנה, נורות אדומות שדולקות במצבי חירום, אותות אזעקה".

יוזמה זו היא חלק ממערך יוזמות שקידמה בצלאל עם פרוץ המלחמה למען השבת החטופים, משפחות העוטף והחיילים שבחזית. מתחילת הלחימה הוקמו בבצלאל למעלה מ-60 מיזמים בהם לוקחים חלק בהתנדבות מלאה סטודנטים.ות אנשי.ות סגל ובוגרי.ות האקדמיה.

אוצרת המיצב: שרון בלבן, אמנית וידאו ומרצה בכירה בבצלאל; בשיתוף מתנדבים ומתנדבות מהמחלקה לאמנויות המסך.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן