Skip to content

"להפעלת מדיניות שמים פתוחים בישראל ישנם קשיים אובייקטיביים"

"להפעלת מדיניות שמים פתוחים בישראל ישנם קשיים אובייקטיביים. אומר אבי פרידמן, מנכ"ל יונייטד ישראל. היצע חדרי מלון מוגבל וחברות תעופה לא עומדות בתור לטוס לישראל. בשנה הבאה יפעילו ביונייטד בקו לישראל מחלקות תיירים, תיירים משופרת ועסקים-ראשונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אומר אבי פרידמן, מנכ"ל יונייטד ישראל * היצע חדרי מלון מוגבל וחברות תעופה לא עומדות בתור לטוס לישראל * בשנה הבאה יפעילו ביונייטד בקו לישראל מחלקות תיירים, תיירים משופרת ועסקים-ראשונה
‎‎‎‎‎

מאת עמי אטינגר

אבי פרידמן, מנכל יונייטד איירליינס בישראל. צילום רמי זרנגר
אבי פרידמן, מנכל יונייטד איירליינס בישראל. צילום רמי זרנגר

"חברת יונייטד דוגלת במדיניות שמיים פתוחים. אבל כישראלי אני חושב שלהפעלת מדיניות כזאת, לצורך הגדלת תנועת התיירים לישראל, ישנם קשיים אובייקטיביים. היצע חדרי מלון מוגבל וחייבים להכפילו, וחברות תעופה זרות לא עומדות בתור כדי לטוס לישראל, בעיקר כשהן שומעות על מתח בין איראן לישראל. אם אל על ארקיע וישראייר רוצות להתמודד מול התחרות הגוברת הן חייבות להתמזג לחברה אחת חזקה ויעילה", כך אמר ביום שני  אבי פרידמן, מנכ"ל חברת התעופה יונייטד בישראל,  במפגש עם עיתונאים.

דרימליינר למערב ארה"ב

מטוס הדרימליינר של יונייטד. צילום יונייטד איירליינס יחסי ציבור
מטוס הדרימליינר של יונייטד. צילום יונייטד איירליינס יחסי ציבור

פרידמן ציין, כי הקו של יונייטד לישראל נחשב טוב מאוד מבחינה מסחרית ושהחברה האמריקנית הייתה צריכה כבר מזמן להפעיל טיסה שלישית בשבוע לישראל. "אך הבעיה היא זמינות של מטוסים נוספים. מטוס ראשון מדגם בואינג 787 דרימליינר כבר פועל ניסיונית בטיסות יונייטד בארה"ב, והחברה אמורה לקבל עוד חמישה מטוסים מדגם זה. זהו מטוס חסכוני בדלק, שגובה תא הנוסעים שלו נמוך משאר מטוסי הנוסעים. תכונות אלה הופכות אותו אידיאלי לטיסות לישראל ולטיסות ישירות למערב ארה"ב", אמר פרידמן.

איחוד מערכות ההזמנות

במפגש סיפר פרידמן, כי "תהליך איחוד מערכות הניהול וההזמנות של יונייטד, בעקבות מיזוגה עם קונטיננטל, שהחל לפני כחודש, התנהל באופן חלק ובמהירות, מעבר למה שציפינו. עיקר הקושי היה המעבר של עובדי יונייטד לתפעול מערכות ההזמנה של קונטיננטל, שנבחרה לפעול בחברה המאוחדת. כיום אין כמעט בעיות בכל הקשור להזמנות של הנוסעים, כפי שהיו, כאשר כל חברה המשיכה להפעיל את מערכותיה מלפני המיזוג".
מערכות ההזמנות של חברת יונייטד, מטפלות היום בצי של כ-1,200 מטוסים, מסוגים שונים, ובכ-6,800 טיסות ביום, למגוון יעדים בתוך ארה"ב ולמקומות רבים בעולם.

מיזוג מורכב

מטוס של יונייטד. צילום יונייטד איירליינס יחסי ציבור
מטוס של יונייטד. צילום יונייטד איירליינס יחסי ציבור

הליך המיזוג בין שתי חברות הענקיות הוא לא פשוט, כי קונטיננטל ויונייטד, כחברות תעופה נפרדות, הפעילו מטוסי בואינג 777 עם תצורות תא נוסעים שונות. קונטיננטל עם שתי מחלקות: תיירים ועסקים-ראשונה ויונייטד עם ארבע מחלקות: ראשונה, עסקים, תיירות משופרת ותיירות. לכך יש להוסיף את הצורך לאחד את תוכניות הנוסע המתמיד של שתי החברות ולאחד את תוכניות המזון והמטבחים השונים של שתי החברות.

"השנה תמשיך יונייטד להפעיל בקו לישראל שתי מחלקות: תיירים ועסקים-ראשונה ובשנה הבאה היא תפעיל בקו שלוש מחלקות: תיירים, תיירים משופרת ועסקים-ראשונה. אני גם יכול לבשר, כי תרבות הניהול והארגון המוכרים של קונטיננטל, פועלת היום גם ביונייטד וזה כולל גם את האוכל והמשקאות המוגשים במטוסים", הדגיש פרידמן.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן