Skip to content

האנדורו והמוטוקרוס החדשים של ק.ט.מ לשנת 2024

ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית אופנועי KTM השיקה את שתי משפחות האופנועים החשובות ביותר של המותג – דגמי האנדורו והמוטוקרוס לשנת 2024. דגמי האנדורו בנויים מ-95% רכיבים חדשים לגמרי שעיקריהם שלדה קלה וחזקה, מתלי WP קרטריג' סגור, שלדת זנב משני חלקים, תאורת לד,
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM לישראל, השיקה בישראל את שתי משפחות האופנועים מהחשובות ביות של המותג – משפחת דגמי האנדורו והמוטוקרוס החדשים לשנת 2024. דגמי האנדורו של KTM מהווים כבר שנים רבות את מרכז המסה של שוק האנדורו בישראל, עם נתח שוק של בין 42 ל-49 אחוז ב- 5 השנים האחרונות. הובלה זו נשמרת הודות לעליונות המוצרית של דגמי האנדורו של KTM, התמורה הגבוהה למחיר, השדרוג העקבי וכמובן ההיבטים המקומיים כמו ביקוש גבוה בשוק המשומשים והטרייד, פריסה ארצית של מוקדי שירות ומכירה ועוד.

האנדורו והמוטורקרוס החדשים של ק.ט.מ (צילום באדיבות היצרן)
האנדורו והמוטוקרוס החדשים של ק.ט.מ (צילום באדיבות היצרן)

עבור שנת 2024, דגמי האנדורו עברו חידוש מקיף במיוחד שכולל 95% חלקים חדשים לגמרי. החידוש העיקרי כולל שלדה חדשה לגמרי שתוכננה להציע תחושות משופרות לרוכב, ספיגה טובה יותר של עומסי הרכיבה, להציע יציבות משופרת בכל תנאי ובדיוק את הגמישות הנחוצה. בנוסף לכך, שלדת הזנב החדשה בנויה כעת משני חלקים העשויים משילוב של פוליאמיד ואלומיניום מחוזק והיא אחראית לשיפור משמעותי בהתנהגות, ביציבות ועמידות גבוהה במיוחד. תת שלדה זו מכילה את כל הרכיבים האלקטרוניים בתוכה, כולל את יחידת הבקרה עם מצבי הרכיבה לטובת נגישות קלה.

האנדורו והמוטורקרוס החדשים של ק.ט.מ (צילום באדיבות היצרן)
האנדורו והמוטוקרוס החדשים של ק.ט.מ (צילום באדיבות היצרן)

דגמי ה-EXC וגם ה-EXCF קיבלו מתלי WP חדשים, כאשר מלפנים ישנו מזלג WP XACT בקוטר 48 מ"מ עם קרטריג' סגור ובהם לראשונה הותקן שסתום ביניים חדש, אשר שולט טוב יותר על תנועת נוזל בתוך הקרטריג' הסגור, לצד בולם PDS בכיול משופר בהתאם לשלדה החדשה. מאחור מותקן בולם יחיד WP XPLOR PDS חדש לגמרי. גם המתלה הקדמי וגם האחורי, מציעים לראשונה יכולת כוונון לשיכוך וההחזרה ללא כל צורך לשימוש בכלים וב'קליקים' לדיוק מושלם.

בעזרת חטיבת המירוצים של Red Bull KTM, דגמי 2024 עברו גם עדכון לארגונומיה, כדי לשפר עוד את משולש הרכיבה כידון-מושב-רגליות, כדי להפוך את השליטה לקלה, טבעית ונוחה יותר. בהמשך לכך, הותקנה כנף קדמית חדשה עם מבנה חדש להרחקת הבוץ והאבנים מהרדיאטור וכן מכלי דלק חדשים שקופים בנפח 8.5 ליטר לדגמי ה-4 פעימות ו-9.0 ליטר לדגמי ה-2 פעימות.

האנדורו והמוטורקרוס החדשים של ק.ט.מ (צילום באדיבות היצרן)
האנדורו והמוטוקרוס החדשים של ק.ט.מ (צילום באדיבות היצרן)

יחידת בקרה אלקטרונית עצמאית חדשה (OCU) שממוקמת מתחת למושב, מחליפה את קופסת הפיוזים וה'ריליי' המוכרת. במקרה שלתקלה ברכיב אלקטרוני, יחידת בקרה זו תנתק את הזרם אל רכיב זה וכן תדליק נורות בצבע אדום\ירוק לשם פישוט תהליך אבחנת התקלה ותיקונה. דגמי ה-2 פעימות קיבלו מצערת אלקטרונית (TBI) חדשה אשר מציעה תגובה חלקה, באופן הקרוב ביותר להזנת קרבורטור, רק מבלי הצורך לשנות את חרירי הדלק (ג'טינג) בהתאם לתנאי הרכיבה. כמו כן, עיצוב חדש לשסתום הבקרה, מונע הזנה של עודף דלק במקרים של עליות וירידות קיצוניות. מחשב המנוע מאפשר כעת בחירה בין שתי מפות הצתה בהתאם להעדפות הרוכב.

גרסת ה-HardEnduro הנה גרסה ייעודית וייחודית אשר נבנתה בשיתוף עם רוכבי קבוצת מירוצי האנדורו של KTM ובהתבסס על מסקנותיהם מתחרויות האנדורו המפורסמות בעולם. גרסה זו נועדה להתמודד עם תנאי הרכיבה הקשים ביותר הודות לשימוש במיגון ייעודי נרחב – החל ממגיני ידיים סגורים, דרך מיגון לבית המצמד, מיגון גחון מחומרים מרוכבים ומגיני בלמי הדיסק. גרסה זו גם תיבדל מהאחרות באמצעות גרפיקת עיצוב מקורית, גריפים אפורים, כרית כידון, מושב ייעודי, מתג לבחירת מפת ההצתה, חישוקי DID עמידים ונאבות מאנודייז ועוד שלל אביזרים ייעודיים. מחיר דגמי האנדורו  החל מ 65 אלף שח

האנדורו והמוטוקרוס החדשים של ק.ט.מ (צילום באדיבות היצרן)
האנדורו והמוטוקרוס החדשים של ק.ט.מ (צילום באדיבות היצרן)

אחרי שעברו עדכון מקיף וגדול בשנת 2023, דגמי המוטוקרוס של KTM עוברו ליטוש ועדכון חשוב לשנת 2024 וזה כולל כיול מחודש למתלים וכן גרפיקת עיצוב רעננה. הכיול המחודש למתלים נועד למשפר את היציבות במיוחד בפניות והנוחות למשתמש בתנאי הרכיבה הקיצוניים של מסלולי המוטוקרוס, עם עמידות מוגברת נגד שקיעה מלאה של הבולם בנחיתות מגובה. הכיול המחודש לבולם האחורי משפר באופן מוחשי את אחיזת הגלגל האחורי, אשר תורמת ליציאה נחושה יותר מפניות והאצה לאחר נחיתות מקפיצות. העיצוב החדש לשנת 2024 כולל שימוש מודגש יותר בצבע הסגול, אשר היה דומיננטי בקרב אופנועי המוטוקרוס של KTM בשנות ה-90.

האנדורו והמוטוקרוס החדשים של ק.ט.מ (צילום באדיבות היצרן)
האנדורו והמוטוקרוס החדשים של ק.ט.מ (צילום באדיבות היצרן)
האנדורו והמוטוקרוס החדשים של ק.ט.מ (צילום באדיבות היצרן)
האנדורו והמוטוקרוס החדשים של ק.ט.מ (צילום באדיבות היצרן)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן