Skip to content

על מטח הרקטות, הכטב"מים ותגובת ישראל

אחרי שביבי התרברב באיכות ההגנה הישראלית ואחרי שהאיראנים כהרגל בקודש פרסמו שניצחו. אנחנו במצב של Situation WIN/WIN . למה להחמיר?
זמן קריאה: 2 דקות

קשה לספור כמה מדינות בעולם חטפו מטח של 300 כלים רקטיים בעלי ראש קרבי שנשלחו לעברן  במטרה לייצר נזק, והם התבקשו להבליג ולשתוק. יחד עם זאת, יחסי ישראל אירן, אינן יחסים נורמליים. אירן היא המנוע המניע את הארגונים האסלאמיים הקיצוניים שפועלים כבני חסות ( פרוקסי) של האיראנים כנגד ישראל. היא זאת שמממנת את הגייס של חיילים שכירי חרב היושבים על גבול עיראק אירן באזור בוכאמאל בפיקוד איראני. היא זאת שמחמשת ומממנת את החמאס, למרות היותו ה"אחים המוסלמים" מן הזרם הסוני, איראן מארגנת וממנת את החותים בתימן והיא זאת שעמדה מאחורי הניסיון להפיל את נסיכות בחריין השיעית ולהשתלט עליה. אבל גם אנחנו לא צדיקים גמורים או כפי שאנשים מסוימים נוהגים להגיד " לא אלמן ישראל".

שיגור כטב"מ 'סמאד 2' מתוצרת איראן. (צילום: תיעוד חות'י ולפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

גם אנחנו לא טמנו ידינו בצלחת ובמשך שנים רבות הפעלנו מרידות פנימיות באיראן של בלוצ'ים, כורדים, אזרים ואחרים, וגם חיסלנו להם דמויות בכירות כמו גנרל קאסם סולימאני ראש כח אל קודס ,המכונה ה"שהיד החי" יקיר ליבו של חמינאי המנהיג העליון, או גנרל ד"ר מוחסיין פאחריזאדה ראש פרוייקט הגרעין האיראני, בקירבת ביתו בטהרן. ולאחרונה חיסלנו להם שבעה קצינים בכירים בקונסוליה שלהם בדמשק. אחרי ליל הטילים שחווינו השבוע, התכנס הפרלמנט האיראני, והרמטכ"ל האיראני התרברב שהם השמידו לנו שני בסיסי חיל האוויר בדרום הארץ. אנשי המאג'לס צעקו לעברו  בהתלהבות "מוות ליהודים"  וקשרו לעצמם נזר תהילה. קרי: הם במצב Win. בישראל, דיברו על נפלאות הג'ניוס היהודי, כמה היינו חכמים בהשקעה במערכות ה"חץ" ו"כיפת ברזל" וכולם התפעלו מ"נס עצירת המכה האיראנית" . קרי אנחנו במצב Win.
ז'תומרת: Situation WIN/WIN . אז סליחה על חוסר הצניעות ופוזת המורה שאני תופס לרגע. אני מניח שאתם זוכרים שלימדתי שנים ארוכות התנהגות ארגונית ומיומנויות ניהול שונות במכללות וגם במכללה האקדמית למנהל. כששני הצדדים אומרים כל אחד לעצמו ניצחתי, זהו מצב אידאלי שמשמעו שאין צורך בהסלמה נוספת. כי שני הצדדים מרגישים Win- Win. אני רק מקווה שמר נהנתניהו, למד בMIT פרט לאי אלו שיעורים באדריכלות גם קצת ניהול.  שני הצדדים שידרו זה לזה הלילה את הגבולות האדומים שלהם, את היכולות שלהן,  וגם שירטטו על החול קו עצירה בתיקווה שהצד השני לא יגרר לאסקלציה מיותרת. לשני הצדדים לא היה אינטרס בשפיכות דמים שהיתה גוררת אותם בהכרח למלחמה. השאלה אם ביבי יבין ויפנים את האמור לעיל, ולא ייגרר להמשך מלחמה מיותרת בגלל הקיצונים המשיחיים של ממשלתו. בעיני, דווקא ההחלטות שלנו מפגיעה כואבת רק מדגישה כמה אנחנו צריכים להיות צנועים ומלאי רגשות הוקרה לסיוע המסיבי שקיבלנו מן האמריקנים, הבריטים, הצרפתים ועוד כמה בנות ברית דוברות ערבית באזור. צריך לזכור כי אנחנו קצרים בלוחמים, קצרים באמצעי לחימה ואין לנו אורך נשימה להילחם בכמה חזיתות לבד.  ומוטב לרדת מן העץ של "ניצחון מוחלט" הסיסמא הנבובה של ביבי שנועדה רק לחזק את הביבי אלקטורלית בעיני הביביסטים. מילים ריקות מתוכן לראש ממשלה ריק מתוכן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן