Skip to content

בעיתון בבעלות עיתונאים אין בעל בית שיכתיב נורמות מושחתות

כל העיתונות הישראלית היא רשת סבוכה של אינטרסים של בעלי ההון שמחזיקים בה. מגפון, עיתון עצמאי בבעלות עיתונאים, הוא תופעה חדשה ואחרת בנוף התקשורת. מאת טובי פולק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התקשורת עיתונות הישראלית היא רשת סבוכה של אינטרסים של בעלי ההון שמחזיקים בה. ב"העין השביעית" פורסם תחקיר על המתרחש ב"אתר החדשות של המדינה" – ynet מבית ידיעות אחרונות. תקראו מה כתוב שם ותבינו עד כמה "מגפון" – העיתון הישראלי העצמאי, בבעלות העיתונאים – הוא תופעה חדשה ואחרת בנוף התקשורת הישראלי

מאת טובי פולק

טובי פולק. עורך

תשאלו: מה ההבדל בין העיתון שאתם קוראים עכשיו ברשת לכל עיתון מרכזי אחר, ובעצם כל כלי תקשורת ממוסד אחר בישראל? לכאורה, תגידו בשביל מה לנו? יש לנו ידיעות אחרונות ומעריב, הארץ וישראל היום, גלובס, וואלה ונענע10, מאקו ורשת, רשות השידור, גלי צה"ל, הרדיו האזורי, חדשות ערוץ 2 וחברת החדשות של ערוץ 10.

ובכן, נכון. יש לכם ולנו את כולם. ואנחנו צורכים אותם, כמובן. בלי להקשות, בלי לשאול שאלות, בלי לדעת שאנחנו בעצם לא מקבלים את התמונה כפי שהיא.

והתמונה היא תמונה של אינטרסים. אינטרסים כלכליים, פוליטיים, חברתיים, אנושיים. כל העיתונות הישראלית היא רשת סבוכה של אינטרסים של בעלי ההון שמחזיקים בה. ומי בוחש בעיתונות הישראלית הממוסדת? מי לא. כולם. כל הזמן. בכל נושא ובכל עניין.

תשאלו:  מה אכפת לנו מי שולט בעיתונות? אנחנו נכנסים לאתר, קונים את העיתון, מקבלים אותו בחינם – וממילא כל החדשות שם. כל הדעות שם. כל המידע שעשוי לעניין אותנו כבר שם.

תקראו כאן איך זה עובד ב-ynet

ובכן, לא. ממש לא. אתם אולי מקבלים אינספור מילים מודפסות או מוקרנות, אוקיינוס של שעות שידור רדיופוניות וטלוויזיוניות, אבל אתם אוכלים רק את מה שהם – בעלי ההון ובעלי העניין – רוצים שתאכלו. ויותר מזה: אתם לא קוראים ולא רואים ולא מקבלים את המידע שהם לא מעוניינים שתיחשפו אליו. הם מונעים מכם את מה שעלול להזיק להם. כל משפט מנוסח על-פי האינטרסים שלהם, כל תמונה מביאה בחשבון את מה שחשוב להם.


מי הם מוקדי הכוח? מי שולט? מה מסתירים מאיתנו?

חשבתם שבגלי צה"ל אתם מקבלים תמונה מאוזנת של המתרחש בלשכת שר הביטחון, בלשכת הרמטכ"ל, בתקציב הביטחון, בצבא?

חשבתם שבישראל היום אתם מקבלים דיווח הוגן ומדויק על המתרחש בלשכת ראש הממשלה, בבית ראש הממשלה, בבית רעיית ראש הממשלה, בישיבות הממשלה, בצוות הביטחון הלאומי של ראש הממשלה, באגף הדוברות של ראש הממשלה?

חשבתם שברשות השידור – טלוויזיה ורדיו – אתם מקבלים תמונה הוגנת, פתוחה ובלתי תלויה על המתרחש בכנסת, בממשלה, בוועדות השרים, בוועדת הכספים, באגף התקציבים?

חשבתם שבמעריב אתם מקבלים תמונה מאוזנת וגלויה של המתרחש באותו חלק במשק הישראלי שנשלט על-ידי קבוצת איי.די.בי על כל שלוחותיה והחיבורים שלה?

חשבתם שבידיעות אחרונות אתם מקבלים תמונה מאוזנת של מפת האינטרסים של עולם המו"לות, הדפוס, הספרים, הנדל"ן, הפרסום, שוק ההון?

חשבתם שבגלובס אתם מקבלים תמונה הוגנת ומאוזנת על עולם הקמעונאות, מבני התעשייה, עשה זאת בעצמך, רשתות שיווק שונות, ריהוט, עיצוב, בנקאות ושאר הנגזרים השונים של משק?

אז תחשבו שוב.

העיתונות בארץ חופשית ופלורליסטית עד שזה מגיע להתנגשות
הבלתי נמנעת של הכותבים והעורכים עם האינטרסים של בעל הבית

העיתונות בארץ חופשית ופלורליסטית עד שזה מגיע להתנגשות הבלתי נמנעת של הכותבים והעורכים עם האינטרסים של בעל הבית. והוא ממש לא צריך להגיד להם מה מותר ומה אסור לכתוב: הם יודעים לבד. הם מאולפים. כנועים. כי אלמלא היו כאלה, הם לא היו שם. זה פשוט בדיוק כמו שזה נשמע.

אנחנו, אנשי "מגפון" – העיתון הישראלי העצמאי – יוצאים לדרך חדשה. אנחנו נכתוב על מה שנרצה לכתוב, בלי שום הכתבה של דעה או אינטרס. נכתוב על בעלי ההון ואנשי הממשל ואנשי הפוליטיקה וכל השאר, בלי לחשוש שמישהו יזרוק אותנו מכל המדרגות. העיתון שאנחנו מוציאים היום לדרך הוא עיתון משוחרר מהשפעה. מכיוון שאף אחד לא מחזיק אותנו – אף אחד גם לא יכול לגעת בנו. כאשר אתה לא חייב דבר לאיש, לאיש אין במה לאיים עליך. הוא כמובן יכול לאיים בתביעות מופרכות, אבל אנחנו נעשה את מה שנוכל כדי שלאיש לא תהיה עילה חוקית לעשות זאת.

אנחנו נכתוב על כל נושא שנוכל לספר לכם עליו דברים שאולי לא ידעתם, אבל בעיקר על הסיבות לכך שהוא קרה; ויותר מזה: על הסיבות שבגללן לא ידעתם עליו. על האינטרסים. בעיקר אלה הנסתרים.


לא תיקחו מאיתנו את הניסיון, היכולת, הכישרון והנחישות

מגפון הוא גוף תקשורתי עצמאי, גוף כלכלי בבעלות עובדיו. זה נשמע לכם מיושן ואנכרוניסטי – אולי; אבל אולי זה מה שנכון לעשות היום: לחזור לערכים בסיסיים של שיתוף בעבודה, שיתוף בהשקעה, שיתוף בבעלות  ומאמץ קולקטיבי.

אנחנו אנשי מקצוע מקצועיים, טובים ומנוסים, שהיה מי שדאג שלא נהיה היום חלק ממצבת כוח האדם של העיתונות הממוסדת, העיתונות בבעלות פרטית וזו הנשלטת פוליטית. למה? כי היינו יקרים מדי, מבוגרים מדי, דעתנים מדי, עצמאים מדי. בגלל שבגרנו והחכמנו ונעשינו מנוסים ובכירים – נהפכנו לסכנה לבעלי הבית. בשלושת העשורים האחרונים הם העדיפו ומעדיפים בשר טרי וצעיר, זול יותר וצייתן –  שברגע שהוא עומד על דעתו, גם הוא נזרק לכלבים ומוחלף בדור הצעיר והזול הבא.

העיתון שאנחנו מציעים לכם הוא מוצר של כוחות המילואים של העיתונות הישראלית. עיתון שנהגה, נכתב, נערך, מעוצב ומתופעל על-ידי הגוף העיקרי שמגבה ומציל את כוחות הסדיר. אתם בוודאי יודעים על מה מדובר. אנחנו מבוגרים (יחסית), שקולים (במידה), מנוסים (מאוד) – ובעיקר אין לנו מה להפסיד. אף אחד ואחת מאיתנו לא מקבל/ת שכר מטייקון תקשורת או טייקון בכלל; אף אחד לא ייקח מאיתנו את מה שאין לנו, ובוודאי שלא ייקח לנו את מה שיש לנו: רצון, נחישות, כישרון, יכולת וחשיבה עצמאית. אנחנו קבוצה של אנשי מקצוע עם מאות שנות ואלפי קילומטרים של ניסיון, ויחד איתנו יוצאים לדרך צעירות וצעירים, בוגרי בתי ספר לתקשורת, אנשי מקצוע מיומנים במגוון רחב של תחומי פעילות ועיסוק. בני 20 ובני 70.

אנחנו לא עשירים. אנחנו לא בעלי הון. אין לנו אינטרסים. לא כלכליים ולא אחרים. מצד שני, אנחנו גם לא נהיה עשירים, לא בעלי הון ולא ספקולנטים שמגלגלים כסף. וגם לא נדבנים ולא פילנתרופים. אנחנו אנשי מקצוע שרוצים להתפרנס. זה הרבה לבקש?

ובדיוק בגלל זה, אנחנו מקימים גוף שבהחלט מיועד לעשות רווח. אין ולא יהיה לנו חלום על אקזיט דמיוני, אבל אנחנו בהחלט רוצים ומתכוונים להתפרנס מהיכולת שלנו, מהמקצוע שלנו, מהעבודה שלנו. וזו הסיבה שאנחנו נהיה גוף כלכלי-מסחרי, עם כוונות רווח בהחלט. אנחנו קבוצה לא קטנה של אנשי מקצוע, שבמו ידיהם, כישרונם וניסיונם – בונים את מקום העבודה שלהם. את מקור הפרנסה שלהם.

>>> פרסמו אצלנו – אנחנו מבטיחים לכל לקוח חשיפה רחבה והוגנת 

אם תתמכו בנו, תפרסמו אצלנו, תהיו שותפים שלנו, תהיו אוהדים שלנו – עם הרבה כסף קטן נוכל להיות גדולים. (לתרומות, תמיכה ו/או דמי מנוי וירטואליים)

כולכם מוזמנים.

להצטרפות לעמוד האוהדים של "מגפון" בפייסבוק

עקבו אחרינו בחשבון הטוויטר של "מגפון" 

 

 

20 Comments

  1. מגפון עיתון ישראלי עצמאי
    22 בינואר 2012 @ 17:01

    […] נוספת: טובי פולק, יזם ועורך קואופרטיב העיתונות מגפון, על […]

  2. גידי
    12 בינואר 2012 @ 0:40

    רעיון הקואופרטיב העיתונאי מצא חן בעיני מהתחלה, ואני סמוך ובטוח שתעשו עבודה טובה. אני גם מבטיח לעזור…

    אגב – "אנחנו קבוצה של אנשי מקצוע עם מאות שנות ואלפי קילומטרים של ניסיון, ויחד איתנו יוצאים לדרך צעירות וצעירים, בוגרי בתי ספר לתקשורת, אנשי מקצוע מיומנים במגוון רחב של תחומי פעילות ועיסוק. בני 20 ובני 70."
    אפשר אולי ליצור דף באתר שירכז את כל הכותבים והביוגרפיות שלהם, שכולם ידעו עם מי יש להם עסק?

    גידי

    • עמית מנדלזון
      12 בינואר 2012 @ 9:09

      עובדים על זה גידי, אלא זמדובר בהרבה אנשים …

  3. אור דורון
    7 בינואר 2012 @ 10:57

    שלום לטובי פולק ולכל הכותבים וההוגים, המבצעים והיוזמים
    איחולי הצלחה מכל הלב.
    אני מצטרף ברצון ובתקווה , כולל לעדכונים וניוזלטר'ס .
    על זה אמר הנביא:
    נו… נחיה ונראה!!.
    בעיני יוזמה ברוכה ובמקום.
    אשתדל להגיב מדי פעם על מנת לשפר (אם יהיה צורך) ולתקן (אם יהיה צורך) ויותר מכך אשמח לראות פלורליזם אמיתי שאינו מצנזר דעות ועמדות (כמו שכבר ניסו לעשות כמה מקודמי לתגובות)
    ברכות

    • עמית מנדלזון
      7 בינואר 2012 @ 11:59

      אור אנחנו נצנזר תגובות לא ראויות בלבד (קללות, פגיעה אישית, השמצות וכו…) מעבר לזה …הבמה שלך

  4. שמוליק פיקסמן
    6 בינואר 2012 @ 21:01

    יובל, יופי של מיזם ואני מאחל לך בהצלחה , אני תמיד טוען שכל מי שמאמין במה שהוא עושה עליו לנסות להגשים את מה שהוא מאמין בו ולא להתייחס לביקורת של אחרים , כיוון שביקורת יש תמיד .

    יחד עם זאת, כבר פנו אלי ופונים אלי כל מני יזמים מהימין הפוליטי , בקריאה להקמת עיתון אינטרנטי ואני אומר להם את אותו דבר שאני כותב לך , בהצלחה, אני לא עוצר בעדכם…

    אני באופן אישי לא מאמין אלה בטוח שזה לא יצליח , מהסיבה הפשוטה, שבאינטרנט אין מס' 2 אלה מס' 1 בלבד…
    מהסיבה הזו בלבד גם לא האמנתי מהתחלה שהפרוייקת החברתי גוגל+ יצליח …
    אין מה לעשות זה מעין עולם דיקטטורי של מס' 1 באינטרנט : יש רק עיתון אינטרנטי אחד שמצליח כיוון שהוא היה הראשון וזהו והוא אתר YNET ויש רק אתר חברתי אחד שמצליח והוא פייסבוק ויש רק מנוע חיפוש אחד שמצליח שהוא גוגל , מנוע בינג מדשדש הרחק מאחוריו…

    כדי שאתר יהפוך להיות מס' 1 הוא צריך לפתח טכנולוגיה שעולה על מס' 1 וזו הסיבה שגוגל הביסה את מס' 1 הקודם שהיה אתר יהו…פשוט בגלל טכנולוגיה עדיפה.
    לגבי תכני אינטרנט, אין הבדל בין עיתון לבין בלוגים .
    גם מנוע החיפוש גוגל , אינו מבדיל ביניהם וכשאתה מחפש כתבה חדשותית הוא מעלה לך בתוך החיפוש גם פוסטים מתוך בלוגים.

  5. יובל
    6 בינואר 2012 @ 11:55

    היום נחשפתי לראשונה לעיתון שלכם.
    אני חייב לומר שאני מאד אוהב את הקונספט.

    עם זאת, אם אתם רוצים לבסס את עצמכם כעיתון אינטרנטי מוביל, הייתי ממליץ שתעשו מאמץ להעלות את הדירוג שלכם במנועי חיפוש.

    אם מחפשים מגהפון או מגפון בגוגל, אתם בכלל לא מופיעים בדף הראשון של תוצאות החיפוש.
    תוצאות החיפוש של "מגהפון עיתון" שמות אתכם בדף הראשון אבל עדיין לא בראש הרשימה.

    מאחל לכם הרבה הצלחה ושבת שלום,
    יובל

    • טובי פולק
      6 בינואר 2012 @ 12:03

      יובל, אתמול בבוקר שוחררו הסיסמאות בפעם הראשונה. בוודאי שעדיין לא מוצאים אותנו במנועי החיפוש – זה ייקח כמה ימים ושבועות. אבל סמוך עלינו: בעוד חודש ימצאו אותנו בכל מקום, בכל רגע ובכל מנוע

  6. רביב
    6 בינואר 2012 @ 11:53

    בזמן המחאה החברתית, תהיתי ביני לבין ידידי איתו הלכתי להפגין בהפגנות (כבר מהראשונה), כיצד יתכן שהעיתונות והתקשורת מסקרים את המחאה בהרחבה. את התשובה קיבלתי בהפגנה האחרונה – על אף שהייתה ההפגנה הגדולה ביותר, הסיקור היה קטן בהרבה מההפגנות הקודמות, לאחר שבעלי ההון הבינו סופית שההפגנות מופנות גם אליהם, ולא רק אל הממשלה.

    בשורה התחתונה, התקשורת חייבת להיות משוחררת מכבלי ההון. זו סתירה גדולה עשרות מונים מקשר ההון-שלטון (במשטר דמוקרטי. בדיקטטורה זה דווקא כן הגיוני).
    לכן, אני מברך על ההחלטה להקים את האתר, ומקווה שיעמוד במבחן הזמן אכן במתן הבעת דיעות לשני הצדדים של המפה.

    • טובי פולק
      6 בינואר 2012 @ 12:02

      בגלל זה אנחנו כאן. ונהיה זקוקים לכל תמיכה

  7. איה
    6 בינואר 2012 @ 10:28

    אנשים יקרים, כדאי שתדעו שהאתר הזה כמו שהוא, צעיר, ולא בשל, וממש בשלבי הקמה ראשונים, הוקם ללא השקעה של אגורה אחת. כל הטכנולוגיה נעשתה בידי מתנדב חרוץ ומוכשר, וכל הכתיבה והעריכה בידי עשרות מתנדבים. נשמח אם מישהו יממן את המשך דרכנו, ובלבד שיעמוד בתנאים של עיתון עצמאי, ללא שום תלות בבעלי הון או בבעלי דעה. זו הארץ, אם תרצו, הקרן הישנה, הקרן החדשה – כולם מוזמנים לתרום לנו, כל עוד יכבדו את אי תלותנו בהם.

  8. שאול ל.
    6 בינואר 2012 @ 2:33

    מהיכרות אישית )ידע אישי חינם(, טובי פולק אכן שמאלני מזוקק ואפילו נשכן, אבל בר פלוגתא ראוי והגון מאין כמוהו שתענוג לא להסכים איתו על כלום אבל חובה לקרוא אותו כשיש לו מה לומר, שהרי הוא בכיר הטוראים דהיום, ברשת ומחוצה לה, מה עוד שהעתון יושב יפה יפה על הטאבלט שלי שאינו אייפד. בהצלחה רבה והלוואי שאמצא גם אני הקטן ראוי לשאת בעול כחמור למשא.

    • טובי פולק
      6 בינואר 2012 @ 11:55

      שאול ידידי הטוב. כמה שאני שמח לפגוש אותך שוב. אתה מוזמן לכתוב אצלנו באופן קבוע – ואפילו לא בתור חב"דניק מחמד. אתה יודע כמה אני מעריך את הכתיבה שלך – ואכן תענוג להתווכח עם אנשים כמוך.

      שא ברכה

  9. שורת המקהלה: המעצמה השביעית או מגדל בבל « טחנות הרוח
    5 בינואר 2012 @ 20:44

    […] חדש לעיתונות הישראלית. טובי פולק, עורך העיתון פרסם את מאמר המערכת הראשון, בו הוא מסביר מהו העיתון ומה הייתה המוטיבציה […]

  10. טובי פולק
    5 בינואר 2012 @ 20:42

    ככל שאני בעסק הזה כבר 30 שנה – בכל יום אני מצליח להיות מופתע מחדש. הקישורים שעליהם מדובר הם לאתרי בלוגים, ארגונים ללא כוונות רווח, ארגונים לקידום החברה, הרווחה, זכויות אדם (כן, גם בשטחים – גם יהודים וגם פלשתינים רחמנא לצלן); יש שם 36 קישורים שונים – אבל כמובן שהקישורים לקרן החדשה, למכון הישראלי לדמוקרטיה ודומיהם – קופצים לכם לעיניים.

    ובכן: מדובר בקישורים ללא תשלום, בחירה מקרית שלנו, בלי לבקש רשות מאף אחד ואפילו בלי ליידע את הנמנעים. לא ביקשנו כסף מאף אחד, וממילא לא קיבלנו אגורה אחת שחוקה. וכל זה מוכיח שלא משנה מה תעשה – ברגע שאתה אומר את המילה "דמוקרטיה", "חופש", "שוויון זכויות" או "כיבוש" (אם אם הוא בכלל מתייחס לכיבוש הצרפתי של אלג'יר…) – אתה שמאלן.

    ואם כבר מדברים, יש לכם במקרה את הקו החם של הקרן החדשה? אנחנו באמת זקוקים למימון רציני. למרבה הצער, עוד לא שמענו מהם

    • איתי א
      6 בינואר 2012 @ 7:55

      ברכות ומזל טוב על היוזמה ועל הפרויקט. הציבור "היה צמא" לחדשות כאלה. מהעיתונאים ישר לעם.

  11. שמוליק
    5 בינואר 2012 @ 20:32

    זה באמת תמים או נאיבי להגיד שאין לכם שום קשר לקרן החדשה.
    איך ייתכן שבעמוד הראשי שלכם יש שתי הפניות לקרן החדשה? (אחד לקרן עצמה, השני למוציאת דברה לפועל וקרן הפעולה שלה – שלא מתכחשת אליה – שתי"ל).
    מהעמוד הראשי שלכם למטה נודף ריח חזק מאוד של הטיה שמאלה.
    שימו לב גם לקישור למכון הישראלי לדמוקרטיה – שגם הוא לא ידוע באובייקטיביות שלו, כי אם בהטייתו שמאלה.
    איך אתם מצפים מאיתנו להצטרף כאשר מראש ולפני הכל אתם כמעט מצהירים על הטייה חזקה שמאלה.
    אגב, לידיעות אחרונות יש עוד חסרונות רבים. למשל, גם הם לא מסקרים את נתניהו באובייקטיביות אלא מנסים לתקוף אותו בכל מחיר, גם אם הדברים מצוצים מהאצבע. (ואני ממש לא מתומכיו או נאמניו)

  12. יונה
    5 בינואר 2012 @ 20:12

    הדיון הזה נכנס משום שהאתר מקשר אליהם ולכמה ארגונים המקושרים אליהם, ארגונים שהאג'נדה הפוליטית שלהם מאוד ברורה, שום דבר אמורפי.
    האמירה אנחנו לא מכירים אותם נראית קצת תמוהה לנוכח הפרסום בדף הבית.

    נ.ב
    לגבי אנשי תקשורת נוספים שיאזנו קצת את עדר הקליקה וההטיה הפוליטית שלו בכלי התקשורת הגדולים…תאמין לי שאני ועוד רבים וטובים מחפשים אותם.

  13. טובי פולק
    5 בינואר 2012 @ 19:44

    אין לי מושג איך בדיוק נכנס לדיון הזה – שוב ושוב – הדמון האמורפי שנקרא "הקרן החדשה". הם לא מכירים אותנו, אנחנו לא מכירים אותם, הם לא השקיעו אצלנו אגורה – וגם אף אחד אחר לא.

    אין לנו אג'נדה פוליטית, מה שלא אומר שאין לנו דעות משלנו. דעותיי שלי ידועות ומתועדות, אבל מהיום הראשון הזמנתי ואני עדיין מזמין כותבים מכל הזרמים, מכל המינים, מכל מוצא – חילונים, דתיים; לאומיים וחרדים; מתנחלים וסרבנים. וגם מוסמלמים, נוצרים ובודהיסטים. ובוודאי שמת לב שבמיזם הזה משתתפים עשרות ואפילו מאות משתתפים. ובשום ישיבה, פגישה או דיון נדונה אג'נדה כלשהי. לא פוליטית ואפילו לא כלכלית. יודע מה? גם לא חברתית. יש סוציאליסטים, יש קפיטליסטים – שיהיו מצידי גם קומוניסטים.

    בבקשה – רק שיבואו. מבטיח לתת להם ולדעותיהם את אותה הבמה שאני מספק לעצמי ולכל השאר.

    איפה הם?

  14. יונה
    5 בינואר 2012 @ 19:12

    המיזם של העיתון יפה ונכון – ואישית תמכתי בו מרגע שידעתי עליו. הבעיה שלי היא הצבע הפוליטי העז שנודף מרשימת הקישורים שהאתר מחזיק.

    אני לא יודע מה הקשר בין מגפון לקרן לישראל חדשה והאג'נדה המאוד ברורה שהיא מקדמת, אבל אני יודע שעיתונות ותקשורת בכלל, שהיא כה חד צדדית מבחינה פוליטית לא מושכת אותי (ואת מרבית הבוגרים במדינת ישראל) . הציבור רוצה דיווחים- שבענו מדיעות לעוסות וחצאי אמיתות.

    אולי אין לכם בעלים ודירקטוריון מסואב על הראש אבל אני בספק אם באמת יש לכם את החופש לבקר את שטיפת המוח המתמשכת ושאר פעילות הקרן ותנועות "לארגוני זכויות אדם כל עוד אינם יהודים". אם תוכלו לכתוב באופן מאוזן על נושאים נפיצים מבחינה פוליטית.

    אם אתם בונים על רק קוראי שמאל קיצוני כשארגון זה או אחר של התמנון יתמוך בכם-זה מובן, אבל אם הכיוון הוא לתת פייט ולהציע באמת אלטרנטיבה לעיתונות היומית, נראה לי שאתם מפספסים את קהל היעד- ובגדול.

    מאכזב וחבל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן