Skip to content

האו"ם: בכל רגע נתון יש בעולם לפחות 2.4 מיליון קורבנות סחר בבני אדם

משרד האו"ם למאבק בסמים ובפשיעה: 80 אחוז מהקורבנות הם עבדי ושפחות מין. הכנסות ה"ענף" - 32 מיליארד דולרים בשנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד האו"ם למאבק בסמים ובפשיעה: 80 אחוז מהקורבנות הם עבדי ושפחות מין. הכנסות ה"ענף" – 32 מיליארד דולרים בשנה

מאת גרשון גירון

בכל רגע נתון קיימים בעולם לפחות 2.4 מיליון קורבנות של סחר בבני אדם. את הנתון המזעזע הזה מסר השבוע יורי פדוטוב, מנהל משרד האו"ם למאבק בסמים ובפשיעה. פדוטוב הוסיף, כי 17% מהקורבנות נאלצים לבצע עבודה כפויה, לרבות בבתי מגורים ובסדנאות זיעה.

זונות או קורבנות?
משורה ישחרר? נשים שנפלו קורבן לסוחרי מין. רק אחוז אחד מצליח להשתחרר מלפיתתם

פדוטוב מסר עוד, כי פושעים חסרי מצפון מרוויחים סכומי עתק על ידי ניהול רשתות סחר בבני אדם, ושניים מכול שלושה קורבנות הם נשים. "המאבק בפושעים אלה הוא אתגר בעל ממדים אדירים", אמר פדוטוב, "בכל רגע נתון סובלים 2.4 מיליון בני אדם מהפשע המשפיל והמבזה הזה".

על פי נתוני המשרד, שמרכז פעולותיו מצוי בווינה, רק אחד מכל מאה קורבנות סחר בבני אדם מצליח להינצל מסוחרי האדם הללו.

פדוטוב קרא לתגובות מתואמות ברמה המקומית, האזורית והבינלאומית שיאזנו "אכיפת חוק הולכת ומחמירה ומונעת" באמצעות מעשים שיאבקו "בכוחות השוק המניעים את סחר האדם בארצות יעד רבות".

מישל בשלה, העומדת בראש סוכנות או"ם חדשה לקידום זכויות נשים ושוויון מגדרי בשם UN Women, אמרה: "קשה לחשוב על פשע מזעזע יותר ונורא יותר מסחר בבני אדם. זהו אחד מענפי הפשיעה הצומחים ומשגשגים במהירות הגדולה ביותר."

השחקנית מירה סורבינו, שגרירת רצון טוב של האו"ם למאבק בסחר בבני אדם, ציינה באוזני הנוכחים ש"רק הסחר בסמים הוא ענף פשע רווחי יותר מהסחר המודרני בבני אדם". "ארגוני פשיעה בינלאומיים מוסיפים בני אדם לרשימות מוצרי המדף שלהם", הוסיפה, "תצלומי לווין מגלים נתיבי הברחה שהם זהים לאלה המשמשים להברחת נשק וסמים". היא מתחה ביקורת על המחסור בחקיקה ובאימוני משטרה לצורך המאבק בסחר. "אפילו בארצות הברית רק ב-10% מתחנות המשטרה נמצא נוהל כלשהו לטיפול בסחר בבני אדם", ציינה.

שאריף בסיוני, פרופסור למשפטים באוניברסיטת דה-פול שבשיקגו, אמר לתשואות הקהל ש"אין שום נושא זכויות אדם שממשלות אמרו הרבה כל כך על אודותיו ועשו כה מעט". חוקים במרבית מדינות העולם מפלילים זונות וקורבנות סחר בבני אדם אחרים, אך כמעט לעולם לא את הסוחרים "שבלעדיהם הפשע הזה היה נעלם."

ילד שנחטף לשמש כחייל
פצעים בגוף ובנשמה. ילד שנחטף ואולץ לשמש כחייל

בסיוני אמר שהמספר 2.4 מיליון אינו משקף את כלל הבעיה מפני ש"בתום עשור יצטבר מספר גדול בהרבה של בני אדם שהתנסו בחוויה הזו". הוא קרא לקיים הערכה מחודשת גלובלית של "מי הוא קורבן ומי פושע" וקרא להפליל לא רק את מייצגי צד הביקוש של הסחר בבני אדם: נשים, ילדים וגברים, אלא גם את ספקי קורבנות הסחר.

כמו כן, אמר בסיוני: "עלינו לשנות את גישותיהן המוטות גברית של משטרות העולם, המעמידות סוג פשיעה זה בתחתית סולם העדיפויות של אכיפת החוק".

נשיא העצרת הכללית, נאסר עבדולעזיז אל-נאסר והמזכיר הכללי באן-קי-מון קראו במדינות העולם לתרום לקרן חדשה שנועדה לסייע לקורבנות הסחר בבני אדם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן