Skip to content

שני אופנועים חדשים של רויאל אנפילד בישראל

ד.ל.ב מוטוספורט משיקה בישראל שני דגמי רויאל אנפילד חדשים – ההימליאן 450 והשוטגאן 650. רויאל אנפילד הימליאן 450 החדש, כשמו, הוא דגם חדש אשר תוכנן ונבנה כולו מרכיבים חדשים לגמרי. מנועו התחזק, המתלים עברו שדרוג משמעותי, העיצוב לוטש, והוא עבר קפיצת מדרגה טכנולוגית. רויאל אנפילד שוטגאן 650 הנו דגם קאסטום חדש במשפחת ה-650 של רויאל […]
פחות מדקה זמן קריאה: דקות

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי רויאל אנפילד לישראל, משיקה בישראל שני דגמי אופנועים חדשים, מהחשובים ביותר של המותג , הימליאן 450 – הדור החדש לאדוונצ'ר הפופולארי והשוטגאן 650 – קאסטום מתקדם ומסוגנן. רויאל אנפילד הספיקה בשנים האחרונות להתבסס כאחד המותגים המבוקשים והצומחים ביותר בישראל. היבואנית ד.ל.ב מוטוספורט מקפידה להשיק בשוק המקומי את כל דגמי המותג החדשים ולהרחיב פעם אחר פעם את קהלי היעד אליהם פונים אופנועי המותג. כעת, באמצע שנת 2024, עם למעלה מ-700 יחידות שנמסרו בישראל, המותג עתיד לבצע קפיצת מדרגה נוספת עם חידוש אחד הדגמים המבוקשים ביותר והוספת אחד חדש לגמרי.

ההימליאן החדש (צילום יצרן)
ההימליאן החדש (צילום יצרן)

ההימליאן, דגם האדוונצ'ר של רויאל אנפילד הושק בישראל לפני כשנתיים. מאז זכה דגם זה לביקוש גבוה מאוד הודות לידידותיות לרוכב, השרידות הגבוהה שאפשרה לו להיות אופנוע יומיום מעולה וגם לנוע בתוואי שטח קשה וכמובן מחירו האטרקטיבי. הדור החדש של ההימליאן נבנה מחדש מהגלגלים ועד קצות המראות כדי לשמור על התכונות שהפכו אותו למבוקש אך גם לשפרו בכל היבט.

רויאל אנפילד הימליאן (צילום דן בר דוב)
רויאל אנפילד הימליאן (צילום דן בר דוב)

ההימליאן 450 החדש נבנה סביב שלדה חדשה לגמרי, קשוחה וחזקה אשר במרכזה מנוע בנפח שהוגדל ל-452 סמ"ק. מנוע זה קיבל גם גל זיזים עילי ו-4 שסתומים עם ניהול מנוע מתקדם ואלו הביאו לעליה משמעותית בהספק מ-24.3 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-3.26 קג"מ לכדי 40 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-4 קג"מ. המנוע החדש נמרץ בהרבה, בעל אורך נשימה מרשים ורצועת כוח רחבה במיוחד, אשר תורמים מאוד לזריזות וליכולת לנוע למרחקים גדולים ללא מאמץ. גם תיבת ההילוכים שופרה בהתאם וכעת מציעה 6 הילוכים במקום 5 עד כה ומצמד בתפעול קל ומדויק.

בקצות השלדה נמצאים מתלים חדשים (מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ) שמציעים לא רק מהלך משופר (200 מ"מ מלפנים ומאחור), אלא שיכוך וכוונון מצוינים ומגוונים לכל תנאי שטח ומידות רוכבים. אלה מצוידים גם בגלגלים במידות ראויות לשימוש שטח – 21 אינץ' מלפנים ו-17 אינץ' מאחור. בסיס הגלגלים נפרש כעת על פני 151 ס"מ, מרווח הגחון צמח ל-23 ס"מ (22 עד כה), גובה המושב עלה מ-80 ל-82.5 או 84.5 ס"מ במצבו הגבוה (יש מצב נמוך נוסף בגובה 80.5 ס"מ), נפח מכל הדלק עלה בשני ליטרים לכדי 17 ליטר לשם הארכת טווח הנסיעה בין תדלוקים והמשקל הכללי הרטוב ירד ל-196 ק"ג (199 עד כה).

רויאל אנפילד הימליאן (צילום דן בר דוב)
רויאל אנפילד הימליאן (צילום דן בר דוב)

עוד ברשימת החידושים אפשר למצוא ארגונומיית רכיבה משופרת הודות למבנה החדש, כאשר מול הרוכב ישנו לוח מחוונים דיגיטלי עגול בקוטר 4 אינץ' ובו לא רק תצוגה מגוונת, אלא גם קישוריות מלאה לטלפון החכם, תצוגת ניווט מלאה (גוגל מפות), שליטה במדיה ועוד. בנוסף לכך, דגם זה מציע שני מצבי רכיבה, מערכת ABS בעלת מצב שטח (ניתוק הגלגל האחורי), תאורה קדמית, אחורית ומאותתים 'לד', שקע USB TYPE C לטעינה ורשימת תוספות אפשריות ארוכה במיוחד. מחירי רויאל אנפילד הימליאן 450: BASE – 36,990 שקל. PASS – 36,990 שקל. SUMMIT – 37,990 שקל. SUMMIT TUBLESS – 38,990 שקל. אגרת רישוי – 337 שקל.

השוטגאן 650 קשה להתעלם ממנו (צילום יצרן)
השוטגאן 650 קשה להתעלם ממנו (צילום יצרן)

כשנה לאחר השקת הסופר מטאור 650, ד.ל.ב מוטוספורט משיקה בישראל את הדגם החדש למשפחת ה-650 של רויאל אנפילד, השוטגאן 650. זהו אופנוע קאסטום-בובר אשר מבוסס על הסופר מטאור, אך בזכות שינויים נרחבים בגיאומטריית המתלים, ארגונומיית הרכיבה וכמובן העיצוב, יוצר פלח חדש של קאסטום-בובר בנפח ביניים. אופנוע זה מעניק לרוכשיו את האפשרות לבצע בו שלל התאמות אישיות.

שלדת הסופר מטאור עברה כמובן התאמות לדגם החדש, אך את השינוי העיקרי בה ניתן למצוא בזווית המזלג (הפוך, 43 מ"מ מבית SHOWA) החדה בהרבה – 25.3 מעלות במקום 27.6 מעלות וגם בבסיס הגלגלים הקצר ב-35 מ"מ מהסופר מטאור. תנוחת הרכיבה שונתה מאוד הודות לכידון חדש, נמוך ורחב והזזת מיקום הרגליות מהפעלה קדמית אל מרכז הגוף (284 מ"מ לאחור), מה שיוצר תנוחת רכיבה טבעית וספורטיבית בהרבה. על הבלימה מלפנים מופקד דיסק בודד בקוטר 320 מ"מ ומאחור דיסק בודד במידת 300 מ"מ, קאליפרים ByBre עם שתי בוכנות ועליהם מפקחת מערכת ABS בוש.

השוטגאן 650 (צילום יצרן)
השוטגאן 650 (צילום יצרן)

המנוע בשוטגאן הוא מנוע ה-650 סמ"ק המוכר של רויאל אנפילד ולו 47 כ"ס ב-7,250 סל"ד ו-5.3 קג"מ ב-5,650 סל"ד והוא זה שמספק לו זריזות וקצב תנועה נחוש בעיר ובכבישים מהירים. מיכל הדלק המעוצב מכיל 13.8 ליטר דלק כך שיחד עם צריכת דלק נמוכה, מתקבל מרווח רכיבה גדול בין תדלוקים. מחיר: רויאל אנפילד שוטגאן 650: BASE – 45,990 שקל. MID – 45,990 שקל. PREMIUM – 46,990 שקל. אגרת רישוי – 337 שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן