ה-M XR מצויד בכנפוני M ובפנסי LED קדמיים המעניקים לו מראה אגרסיבי ודינמי במיוחד המאפשר לזהות אותו בבירור, ולכך נוספת צביעה מיוחדת בגווני M המבדילה בין ה S1000XR וה-M XR. המראה הספורטיבי מקבל חיזוק בחלק האחורי החדש והצר בעזרת חיפוים רזים יותר, פתחי אוורור המגיעים ישירות ממסלולי המרוצים וידיות אחיזה לנוסע צרות יותר.
חבילת ה-M Competition מכילה חלקי קרבון רבים כמו חישוקי M מקרבון, כנף אחורית M , מגן שרשרת M, חיפויי צד, כנף קדמית, רגליות לרוכב ולנוסע M ועוד.
שני האופנועים מתהדרים בארגונומיה מעודכנת, הכוללת מושב חדש בעל גאומטריה משופרת בגובה של 850 מ"מ המאפשר חופש תנועה רב יותר לאורכו ולרוחבו. בכך מתקבל כושר תמרון גבוה יותר יחד עם נוחות משופרת ברכיבות ארוכות או במסלול המרוצים.
ה-S 1000 XR החדש מצויד במנוע 4 צילינדרים טורי חזק המגיע ישירות מה S 1000 RR -בעל הספק של 170 כ"ס ומומנט של 114 ניוטון מטר. דגם S 1000 XR מגיע לישראל ב 3 רמות גימור – Race – (אפשרות לגרסת מתלים נמוכים) החל מ 160 אלף שח
דגם ה- M XR מציעה עוד יותר כוח עם 201 כ"ס ומומנט של 113 ניוטון מטר ומשקל קל של 223 ק"ג. ל-M XR יש תיבת הילוכים שונה עם יחסי העברה קצרים יותר בהילוכים הרביעי, החמישי והשישי בהשוואה ל-S 1000 XR ולכן ההאצה וכוח המשיכה שיש לו חזקים יותר. כנפוני M משפרים את כוח ההצמדה, בלמי M עם קליפרים כחולים שפותחו במיוחד למסלולי המרוצים ומערכת מתלים מתקדמת מאפשרים לצמצם את התרוממות הגלגל הקדמי (וילי), להאיץ מוקדם יותר ולבלום מאוחר יותר בכניסה לפניות.
האופנוע מציע ארבעה מצבי רכיבה כסטנדרט, Rain, Road, Dynamic ו-Race ושלושה מצבי רכיבה המיועדים למסלול המרוצים Race Pro 1/2/3. לכך נוספים בקרת האחיזה הדינמית (DTC) מהדור החדש עם חיישן הפועל ב-6 צירים שונים וחיישן זווית הטיה המשפרים את רמות הבטיחות והביצועים במהלך הרכיבה. דגם M 1000 XR מגיע לישראל ברמת גימור Competition המאובזרת ביותר בצביעת Blackstorm metallic/M Motorsport ומחירו – 245,000 שח.
מצב Race Pro כולל גם אפשרות להגדרת אפקט בלימת המנוע לפי דרישת הרוכב, ומערכת ה-Shift Assistant Pro מאפשרת החלפת הילוכים בלי לתפעל את ידית המצמד ובכך להאיץ את האופנוע ללא הפסקות בהעברת הכוח. ולכל רוכבי מסלול המרוצים – לרשותכם עומדת גם מערכת העזר המתקדמת להחלקה בבלימה ( (Brake Slide Assist המאפשרת החלקה בבלימה בכניסה לפנייה.
לוח המחוונים של ה-M XR החדש דומה בעיצובו לזה שב-M RR וגם הוא כולל אנימציית M המופיעה בעת הפעלת האופנוע. המסך מאפשר לקרוא את התצוגות בצורה ברורה במיוחד גם בתנאי תאורה משתנים וקשים והשליטה עליו מתבצעת דרך הבקר שבידית הכידון השמאלית. מאפייני התצוגה השונים שודרגו והם כוללים כעת שלל פעולות חדשות כגון מד מהירות מנוע המהבהב יחד עם נורית החלפת ההילוכים, ובעת רכיבה במסלול המרוצים, הרוכב יכול להציג את נתוני זמן ההקפה, זוויות ההטיה, עוצמת הבלימה, זמן ההקפה המהירה ביותר ועוד.