Skip to content

החשמלית הספורטיבית יונדאי איוניק 5 N בקרוב בישראל

כלמוביל החלה במכירה מוקדמת של האיוניק 5 N בישראל הנחשבת גרסת הביצועים הספורטיבית הטובה בעולם כיום לדגם סדרתי המחיר לתקופת ההשקה 400 אלף שח
פחות מדקה זמן קריאה: דקות

כלמוביל החלה במכירה מוקדמת של גרסת הביצועים של יונדאי איוניק 5 – האיוניק 5 N אשר נחשבת היום לחשמלית הספורטיבית הטובה והמתקדמת בעולם אשר משלבת גם שימושיות יומיומית ונועדה לספק נהיגה ספורטיבית טהורה וקיצונית, מבלי להתפשר על השימושיות והנוחות היום-יומית. המכירה המוקדמת במחיר השקה של 399,900 ₪ תהיה למלאי וזמן מוגבל.

החשמלית הספורטיבית המתקדמת ביותר ביצור סדרתי (צילום באדיבות היצרן)
החשמלית הספורטיבית המתקדמת ביותר ביצור סדרתי (צילום באדיבות היצרן)

בזמן הקצר בה משווקת האיוניק 5 N בעולם ובגרסתה הראשונה הספיקה לקצור שבחים מכל כיוון ולקטוף פרסים יוצאי דופן בין היתר כ- World Performance Car award לשנת 2024, פרס " Car of the Year" על ידי TopGear.com, ה-EV Hot Hatch הטובה ביותר בטקס פרסי TopGear.com Electric לשנת 2024 ואת זמן ההקפה המהיר ביותר של רכב שטח חשמלי ב-Nürburgring Nordschleife עם Sport Auto של גרמניה.

האיוניק 5 N עברה מקצה שיפורים נרחב תחת ידיהם של מהנדסי חטיבת הביצועים של יונדאי אשר ביצעו התאמות נרחבות לגיאומטרית המרכב, מידותיו והקשחתו, זאת לצד הטמעת יחידת כוח אגרסיבית עם מערכת העברת כוח חכמה ויחדיו הפכו את ה 5N לרכב חשמלי שמתנהג, מתקשר ומספק חווית נהיגה אשר לא דומה לשום רכב אחר.

יחידת הכוח מצוידת בשני מנועים חשמליים בעלי מהירות סיבוב קיצונית של 21,000 סל"ד, כ- 6,000 סל"ד יותר מאיוניק 5 סטנדרטית,ומפיקים יחדיו 609 כ"ס בתנאים רגילים, או 650 כ"ס כאשר תכונת N Grin Boost   של המכונית מופעלת, כלומר תוספת של עד 345 כ"ס בהשוואה לאיוניק 5 סטנדרטית עם מערכת הנעה כפולה. הזינוק מ- 0 ל-100 קמ"ש אורך 3.4 שניות בעזרת מערכת בקרת שיגור והמהירות המרבית מוגבלת ל-260  קמ"ש. הסוללה החדשה בעלת הספק 84 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של כ- 448 ק"מ. מערכת חשמל במתח גבוה (800V) מאפשרת טעינה אולטרה מהירה של 240 קילוואט ומשך מילוי של 18-36 דקות מ-10% ל-80%. המידות  לאחר מקצה השיפורים הנרחב מביאות את הרכב לאורך של 4,715 מ"מ (+80 מ"מ), רוחב 1,940 מ"מ (+50 מ"מ) הודות למפסק סרנים מורחב, גובה 1,585 מ"מ (-20 מ"מ) ובסיס הגלגלים נותר 3,000 מ"מ.

גם סביבת הנהג הותאמה לביצועים (צילום באדיבות היצרן)
גם סביבת הנהג הותאמה לביצועים (צילום באדיבות היצרן)

סביבת הנהג עברה גם היא את העדכון הנדרש בכדי לתמוך ברמת הביצועים הגבוהה וכוללת את מושבי N Bucket Seats אשר יחד עם אזורי יציבות ייעודיים לברכי הנהג תומכים בחוזקה בפלג הגוף העליון והתחתון במהלך האצה ופניות חדות כך שתמיד נשארים יציבים ובשליטה.

העיצוב החיצוני גם הוא עבר התאמות רבות ובמטרה אחת, לספק לרכב את כל המענה האפשרי בתחום האווירודינמי, כוח ההצמדה והקירור הנדרש למערכות ההנעה. התוצאה היא עיצוב אגרסיבי שלא משאיר מקום לספק, האיוניק 5 הזו לא באה לשחק.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן