לא הטילים, לא האיראנים, ולא החמאסניקים החזיקו את אספני הצעצועים ערים בימים האחרונים. מארז אספנות של במבה, אותו הפיצה בשבוע שעבר חברת אסם לרגל יום הולדת 60 לבמבה, הפך מוקד לדיונים סוערים בקבוצות האספנים, בעיקר בזכות בובת התינוק המפורסמת שצורפה למארז. האספנים מחפשים אחר המארז, אך מגלים מהר מאוד שגם בנקודות המכירה אליהן הגיע המארז, המלאי אזל. באתר של סופר פארם – בו הציעו את המארז בהנחה – המלאי נגמר, נכון לעכשיו.
בובת התינוק של במבה, אשר כיכבה בפרסומות של שנות ה-90 נחשבת לפריט אספנות נחשק, ומחירה בשוק האספנים הוא כ-100 עד 150 שקלים. מחיר מארז יום ההולדת החדש עולה החל מ-34.90 שקלים (בסופר פארם – המלאי אזל באתר – ר.ש.) ועד כ-50 שקלים. אם כי לנוכח הביקוש הרב, היו מספר אספנים-יזמים שרכשו כמויות גדולות, וכבר מוכרים את המארז במחירים של 70 שקלים ויותר.
האחרים ממשיכים לבקר בסופרים בתקווה למצוא את המארז עם הבובה. אחד מהם הוא דוד בלס, 14, שלמרות גילו מוכר כאספן רציני מאוד. לבלס יש אוסף גדול ומגוון של מוצרי במבה, בעיקר בובות קטנות שחולקו כמתנה באריזות במבה, מצלמות שקופיות, ועוד. דווקא את בובת התינוק הגדולה, המקורית משנות ה-90 עדיין אין לו. "יש לי שקף של הפרסומת עם התינוק, אותו קיבלתי ממי שיצר את הפרסומת בזמנו", הוא אומר בגאווה. כעת הוא מחפש את המארז החדש. "הסתובבתי כבר ב-10 סופרים ועוד לא מצאתי. מקווה שהשבוע אמצא", הוא אומר.
בינתיים, לדבריו, גם שוק האספנות מתעורר בזכות המהלך השיווקי, ואספנים רבים מציעים פריטים שונים של במבה כמו בובות המיני של התינוק שחולקו באריזות החטיף, מצלמות שקופיות עם דמות התינוק, משחקים שונים ועוד.
אפשר להתרשם מההמולה בקבוצת "אספני חלומות הילדות", בפייסבוק, שמנוהלת על ידי ויטל אלבוחר. חלק מאותם אספנים-יזמים, ששיתפו תמונות ופוסטים על הכמויות שרכשו, זכו לתגובות זועמות מאחרים, שלא הצליחו למצוא את המארז:
"תשמע, אתה בנאדם שאוהב לראות אנשים שרע להם", כתב אחד. " למה לקנות כמות כזאת , לאנשים אחרים לא נשאר כלום. לא מבין את זה".
" חיים בסרט שבמבה זה אספנות ששווה כסף. בואו, זה לא ברבי".
" לא שווה יותר משלושים שקל. כולה בובת פלסטיק, שרק הכלב הסכים לשחק איתה, חיה קיימת בועטת מעל 30 שנה".
"יש שמועות שבאילת ועזה זה בלי מע"מ. לך תקנה עוד 20 ".
"שיטה חדשה להוציא כסף מאנשים – לכתוב שזה פריט אספנות".
בובת התינוק של במבה נולדה בשנת 1993, לאנימטור גיל אלקבץ ז"ל שהלך לעולמו לפני כשנה וחצי ודודו שליטא, בעלי אולפני אנימה, ומשרד הפרסום "אריאלי". הבמאי היה שחר סגל, עופר מאירי הלחין, ואת קול התינוק תרמה השחקנית גני תמיר.
סרטון הפרסומת הראשון עם דמות התינוק זכה להצלחה מסחררת, והתינוק של במבה הפך לאחת הדמויות האהובות בישראל. עד כדי כך אהובה שבשנת 2012 נבחרה דמות המותג לקמע הרשמי של משלחת ישראל באולימפיאדת לונדון, בעקבות יוזמה של אורן ציבלין מ"צבלין תקשורת צעירים". אולם ההחלטה זכתה לביקורת נוקבת של ארגוני מחאת יוקר המחיה, מה שאילץ את אסם והוועד האולימפי לסגת מההחלטה.
ב-2020 הפיצה אסם במהדורה מוגבלת של אריזות במבה עם דמות של תינוקת לצד אריזות עם דמות התינוק שמשווקת מ-1993. המהדורה הושקה לרגל יום האישה באותה שנה. יש להצטער שאסם לא ייצרה גם בובת תינוקת לרגל יום ההולדת 60 לחטיף.
רוצים לדעת עוד על יצירת הסרטון הראשון של תינוק הבמבה? היכנסו לסרטון שהפיק דודו שליטא, מיוצרי הדמות.