בצד קינה, פונה שיינפלד אל כוחות עליונים מיסטיים ואל כוחות יום יומיים, אל המאורות הגדולים - השמש והירח, ומבקשת למצוא נחמה, תקוה ופיסת שפיות בימים הטרופים המאיימים על קיומנו. מופעי בכורה בתיאטרון תמונע תל אביב ב-26, 27 ספטמבר 2024
פחות מדקה
שיינפלד משתמשת בדימויים, בטקסטים ובחפצים בימתיים וצבעוניים שנועדו לרומם את הרוח. לצידם, חפצים יומיומיים פשוטים לכאורה: תיק, מטריות קשת ומשקפי שמש, שאולי יקבלו משמעות עמוקה ורחבה יותר על הבמה. | |
נמחק: היא פונה אל כוחות עליונים מיסטיים ואל כוחות יום יומיים, אל המאורות הגדולים – השמש והירח, אל מלך החיות, וגם לכאן ועכשיו, לדברים הפשוטים והמוחשיים. מחפשת נחמה, הבנה ואמונה, מתוך תקווה לשפיות בימים טרופים אלו. | |
בריקוד יש קטע קינה המתייחס למלחמה הנוכחית בישראל. הקטע נוצר בהשראת הסולו הידוע שיצרה מרתה גרהם כמחווה לסבל האימהי בזמן מלחמת ספרד. | |
המוזיקה שמלווה את המופע מורכבת בין היתר משיר מקורי של רנה שינפלד ״הדליקי את נרי יום יום״ , ומיצירותיו של בטהובן. ״הסונטות שלו מבטאות את תחושתי בתקופה זו. מורגשות בהן השבריריות, החיפוש אחר נחמה, וגם חוסר השקט. עליות וירידות במצבי הרוח, שיוצרות אצלי מעברים בין מוטיבים מנוגדים;התרוממות לצד נפילה, תפילה לצד שחרור, ייאוש לצד הומור, בתקווה שהשמש תאיר גם על כל החטופים והחיילים שלנו״. – אומרת רנה שיינפלד. | |
מועדי המופעים בתיאטרון תמונע, תל אביב | |
26.09.24 יום חמישי בשעה 20:00
27.9.24 יום שיש בשעה 12:30 |