סיטי-טרנספורמר, מפתחת הרכב העירוני המתקפל הראשון בעולם, נוסדה בשנת 2014, חשפה באיטליה באופן רשמי את ה-CT-2, גרסת הייצור הסופית של הרכב העירוני המתקפל הראשון בעולם. רכב זה תוכנן להציע לנוסעיו בטיחות, נוחות וביצועים של רכב פרטי, עם יכולת תמרון וחניה כשל כלי רכב דו-גלגלי. רכב זה תוכנן ועוצב מתוך המטרה להציע את הפתרון המושלם לתחבורה אישית בתחום העירוני והפרברי, תוך מתן תשומת לב משמעותית לבטיחות, לקיימות ואיכות הסביבה הודות לממדים זעירים, הינע חשמלי מתקדם ומודולריות פורצת דרך שמאפשרת לו להעצים מאוד את אפשרויות השימוש בו.
רכב זה אשר מבוסס על שלד פלדה מהפכני וגוף אלומיניום קל משקל, מסוגל לשנות את רוחב מפשק הגלגלים בהתאם לצורך – מפשק גלגלים צר להגברת יכולות התמרון, הזריזות העירונית וצמצום ממדיו לצורכי חניה וכו' וכן מפשק גלגלים רחב על מנת להגביר את יציבותו ובכך לאפשר לו להגיע למהירות מרבית של עד 90 קמ"ש. המעבר מדגם האבטיפוס CT-1 לדגם הייצור הסדרתי, ה-CT-2, הביא עמו שלל עדכונים מתבקשים אשר גובשו לאחר מחקר למידה ארוך ומקיף ואלה כוללים ליטושי עיצוב רבים, מערך מתלים ומנגנון התרחבות משופרים, מנגנון ההיגוי חדש, שיפור משמעותי לארגונומיה בתא הנוסעים, אבזור בטיחות ואבזור נוחות רבים ועוד. ייצורו הסדרתי של דגם זה יחל ברבעון אחרון של 2026 בעיר טורינו שבאיטליה. סיטיטרנספומר חברה לכמה מהחברות המובילות בתעשיית הרכב, בהן CeComp אשר הביאה ניסיון רב ונרחב בפיתוח, תכנון וייצור של כלי רכב חשמליים ובין לקוחותיה נמצאים אסטון מרטין, פולקסווגן, אלפין-רנו ומקלרן. ל- CeComp חמישה מפעלי ייצור באירופה בהם היא מייצרת רכבי אבטיפוס, רכיבים לתעשיית הרכב ואף כלי רכב סדרתיים. בנוסף לכך, שיתוף פעולה עם BOSCH העניק לסיטיטרנספומר תוכנות קישוריות מתקדמות למערכת המולטימדיה שברכב.
ה-CT-2 החדש ממשיך ליהנות מממדים חיצוניים זעירים, אך ממרחב פנימי נדיב במיוחד. אורכו 2.5 מטר, גבהו 1.53 מטר, בסיס גלגליו 1.8 מטר ורוחבו מסוגל להשתנות בין 1.0 ל-1.3 מטר. בהתאם לכך, קוטר הסיבוב שלו ה-CT-2 עומד על 8.2 מטר במצב הצר ו-8.5 מטר במצבו הרחב. סידור ישיבה של 1+1 (ישיבה בטור) מאפשר מרחב מחיה גדול ונדיב לשני הנוסעים, עם ראות מצוינת החוצה הודות לשטח חלונות גדול (כולל שני חלונות גג) וכן במידת הצורך בקיפול המושב האחורי, גם להציע תא מטען שנפחו 450 ליטר או אף 500 ליטר בעת הסרת המושב האחורי. תא הנוסעים של ה-CT-2 יציע לנוסעיו מיזוג וחימום, מערכת שמע איכותית מבית MOREL עם ממשק מלא לטלפון החכם, בקרת שיוט, מחשב נסיעה ועוד.
על ההינע אחראים צמד מנועים חשמליים בגלגלים האחוריים ותפוקתם נעה בין 15 קילוואט (כ-20 כ"ס) ועד 22 קילוואט (כ-30 כ"ס) בזמן BOOST. במצב "עירוני" יוגבל ה-CT-2 ל-40 קמ"ש ואילו במצב הבינעירוני בו הרכב מגדיל את מפשק הגלגלים לכדי 1.3 מטר, תעמוד המהירות המרבית על 90 קמ"ש. הכוח למנועים אלה מגיע מסוללת ליתיום בקיבולת של 15 קוט"ש וזו מאפשרת טווח נסיעה בין טעינות של עד 180 ק"מ. הטעינה של סוללה זו יכול להתבצע משקע חשמל ביתי רגיל (3.3 קילוואט) וטעינה מלאה תארך 4.5 שעות בלבד.
אסף פורמוזה, מנכ"ל ומייסד סיטי-טרנספורמר: "ה-CT-2 הוא הדור השמיני של הרכב המתקפל שלנו ואב הטיפוס התעשייתי הראשון שלנו. לאחר תהליך ארוך של תכנון וייצור אבי טיפוס והנדסה עם מומחים מובילים כמו Roding Mobility מגרמניה ו-SEGULA מצרפת, השגנו התקדמות גדולה בכל היבט אפשרי. השותפים המדהימים שלנו בטורינו – CeComp ו-Bylogix, העבירו בהצלחה את החזון שלנו ואת הניסיון הקודם שלנו לרכב המתקפל המתועש הראשון שיוצר אי פעם. ה-CT-2 ייקח את היכולת הדינמית שכבר מוצגת ב-CT-1, עם שיפורים משמעותיים בעמידות, טכנולוגיה, ארגונומיה, חווית נהיגה ועוד
ה-CT-2 יהיה הגרסה המסחרית המאפשרת למשתמשים להשתמש בו הן כמכונית והן כאופנוע הודות לשלדה הרשומה בפטנט לשינוי צורה. השלדה והתכנון הייחודי מאפשר למשתמשים לנסוע בצורה בטוחה ונוחה במצב רחב כמכונית, ולהתגבר על התנועה ולחנות בכל מקום בדומה לרכב דו-גלגלי במצב צר. רכבי החברה נהנים מהיתרונות של שני העולמות! ומפנים זמן יקר לדברים החשובים בחיים, במקום לשבת בפקקים.
אנו מעוניינים לקבל את תמיכתם של משקיעים מקומיים ובנוסף של רשויות איטלקיות על ידי שותפות לקבלת מענקים להבטחת ייצור סדרתי באיטליה עבור השוק הישראלי והאירופי. כך נוכל להשפיע לטובה ולעצב מחדש את עתיד הניידות העירונית"