Skip to content

הנסיך האשם מירדן וחכם הלכה סוּפי מתימן ביקרו במסגד אל-אקצא

הנסיך האשם מירדן, אחיו למחצה של המלך עבדאללה, וחכם ההלכה התימני עלי אל-ג'פרי, ביקרו אתמול במסגד אל-אקצא. זהו מסר חשוב מצד בכירי מלוכה ודת חשובים בעולם הסוּפי, המיסטיקה המוסלמית, במענה לקמפיין של חכמי הלכה בעולם הסוני להחרים ביקורים באל-אקצא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנסיך האשם מירדן, אחיו למחצה של המלך עבדאללה, וחכם ההלכה התימני עלי אל-ג'פרי, ביקרו אתמול במסגד אל-אקצא. זהו מסר חשוב מצד בכירי מלוכה ודת הנמנים על העולם הסוּפי, המיסטיקה המוסלמית, במענה לקמפיין של חכמי הלכה בעולם הסוני להחרים ביקורים באל-אקצא

מאת אסף דוד

השיח' עלי אל-ג'פרי
השייח' עלי אל-ג'פרי (צילום: Wikimedia)

הנסיך האשם, אחיו למחצה של מלך ירדן עבדאללה השני, ביקר אתמול (ד') במסגד אל-אקצא יחד עם חכם הלכה חשוב מתימן בשם עלי אל-ג'פרי. הנסיך האשם, בנם של חוסין ונור, הוא קצין בכוחות המיוחדים בצבא הירדני. הוא נחשב לאחד הנסיכים האדוקים מבחינה דתית במשפחה המלכותית ההאשמית ומושפע מהחשיבה הסוּפית (המיסטיקה המוסלמית), עובדה שמשתקפת לרוב בלבושו המסורתי.

במהלך ביקורו התפלל הנסיך במסגד אל-אקצא, ביקר את קבר סב-סבו, השריף ההאשמי חוסין בן עלי, ונפגש גם עם פקידי משרד ההקדשים הירדני העובדים באל-אקצא. לא ידוע האם הביקור כלל גם פגישות רשמיות עם גורמים ישראלים או פלסטינים, אולם דובר נשיאות הרשות הפלסטינית, נביל אבו רודיינה, הזדרז לברך על הביקור ולהודיע כי היה "מתואם עם ההנהגה הפלסטינית".

בידיעות ראשונות על הביקור שהתפרסמו בארץ וברשתות חברתיות ירדניות נטען כי הנסיך הירדני שביקר באל-אקצא היה הנסיך עלי, אח אחר של המלך (בנם של חוסין ועליא), או הנסיך חוסין הצעיר, בנו של המלך עבדאללה ויורש העצר הנוכחי. אולם הבוקר (ה') פרסמה החצר המלכותית הירדנית הודעה רשמית כי המבקר היה הנסיך האשם, ושגריר ירדן בראמאללה הכחיש, בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי המבקר היה יורש העצר הירדני.

בתמונה שהתפרסמה ברשת הידיעות אל-קודס נראה הנסיך האשם צועד לצד השייח' אל-ג'פרי, ולצד פמלייתם נראה קצין משטרה ישראלי. אל-ג'פרי הוא חכם הלכה מוסלמי סוּפי ידוע ומוערך בקרב הוגי דעות ואנשי דת מוסלמים בעולם הערבי. הוא נחשב לאחד מחכמי הדת המוסלמים רבי ההשפעה בעולם המערבי בשל פעילותו הענפה לקירוב לבבות בין אסכולות ההלכה השונות באסלאם ובין מוסלמים לבני דתות אחרות.

מסגד אל אקצא (צילום: ברברה קאבל, ויקימדיה)
ישראל לא נתנה פומבי לביקורם של הנסיך והשייח' התימני. מסגד אל אקצא (צילום: ברברה קאבל, ויקימדיה)

ישראל לא נתנה פומבי לביקורם של הנסיך האשם והשייח' אל-ג'פרי, אולם נראה כי ריבוי הפרסומים בתקשורת הערבית, ובעיקר אזכור שמו של יורש העצר הירדני, אילצו את החצר המלכותית לפרסם הבהרה. לצד שיתוף הפעולה הראוי לציון בין ישראל לאנשי מלוכה ודת המקורבים לחשיבה הסופית, המשתקף בביקור זה, אפשר לציין גם את העובדה שהנסיך האשם והשייח' אל-ג'פרי מסייעים בכך לרשות הפלסטינית להתמודד עם הקריאות בעולם ההלכה הסוני להימנע מביקורים באל-אקצא מחשש לנורמליזציה עם ישראל.

1 Comment

  1. גרשון גירון
    5 באפריל 2012 @ 19:42

    זה האשם תמיד?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן