Skip to content

כתיבת תוכן בעולם של AI, מי מנצח?

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקה זמן קריאה: דקות

האם ב-2026 כתיבת תוכן (כבר) תהיה אך ורק בידיהם הנאמנות של כלי בינה מלאכותית, עם נגיעות בלבד של יד אנושית, או שמא ההתלהבות דווקא "תצטנן" והיחסים יהיו הפוכים. כלומר, תוכנותAI  יוכלו רק לקחת את הטקסט לק"מ הראשונים, אבל הפיניש יהיה תמיד (אבל תמיד) בידי אדם?

להיות או לא להיות, זו השאלה שעומדת כיום בבסיס "מלחמת עולם" בסקטור שבין שיווק דיגיטלי ותוכן אינטראקטיבי. בעיקר משום שהתוכן הוא המלך והברומטר החשוב ביותר להצלחה ברשת. בין אם מדובר על כתיבת תוכן לאתר אינטרנט ובין אם על רשתות חברתיות, יח"צ על סוגיו השונים, קטלוגים, מגזינים וכו' וכו' וכו'.

כתיבת תוכן אנושי, כאן בשביל להישאר

כפי שזה נראה כרגע ועם הסייג הברור של נבואות ושוטים, נראה שכלים של AI עדיין רחוקים מאד ממצב שהם מחליפים לחלוטין את הכתיבה האנושית. הסיבות לכך הן כמובן רבות ומגוונות. למשל:

  • בידול – כתיבה אנושית מאפשרת הבנה מעמיקה של הייחודיות של העסק על הסיפור והערכים שהוא מייצג. מה שהופך אותו לשונה באמת, מעבר לנתונים יבשים שה-AI עשוי להסתמך עליהם. למשל, לפעמים שני מוסכים שמציעים לכאורה את אותם שירותים בדיוק מגיעים עם סיפור אחר לגמרי, כשרק ה"סטורי-טלינג" עושה את ההבדל.
  • מניעת פספוסים – אין מה לעשות, AI טועה. טועה לא מעט. טועה בנקודות קריטיות. אתן לכם דוגמה קטנה שתשליך על הכל. בתחילת העלייה של כלי הבינה המלאכותית התחלתי לשחק עם אחד מהמובילים שבהם וביקשתי תוכן בתחום הספורט. הטעויות היו עצומות. טעויות בשמות של שחקנים, המצאת שחקנים יש מאין, הישגים מבולבלים וכו'. הבנתי מיד שאם הטעות קורית בתוכן כל כך פשוט לאיתור, הדברים בוודאי מחמירים כשהטקסט הופך למקצועי (עם כל הכבוד לקבוצת הכדורגל הגנרית שלי). במילים אחרות, כתיבת תוכן רק על בסיס AI תוביל כמעט תמיד לטקסטים שלא יהיו מדויקים בלשון המעטה.
  • לא כל השפות נולדו שוות – כלים של בינה מלאכותית משתפרים בהתאם לפידבקים שהם מקבלים מהגולשים שמשתמשים בהם. ככל שיותר גולשים משתמשים בתוכן, כך השיפור נעשה במהירות ובהצלחה. כשמדובר על אנגלית שהיא שפה שמדברים וכותבים בה מיליארדי בני אדם, השינוי הוא מהיר. שפות אחרות, כמו עברית למשל, שיש להן קהל יעד של כמה מיליוני צרכנים, מתקדמות בקצב הרבה יותר איטי.

הדוגמאות האלה הן רק בבחינת מעט המחזיק את המרובה. כתיבה אנושית עדיין מצליחה להיות מדויקת ואיכותית יותר מכלים של בינה מלאכותית וקשה לראות גם את היחסים האלה משתנים ככל שמדובר על תוכן בשפות נישתיות. בעוד שאנחנו תמיד ממליצים על טכנולוגיה, וגם אנחנו נעזרים ב-AI, להערכתי מדובר בפתרון חלקי ביותר. עדיין.

בתכנים "פשוטים" כמו מאמרים לקידום אתרים, אפשר בהחלט לתת ל-AI לעשות את מרבית העבודה. בתכנים אחרים, כמו כתיבה שיווקית לאתר של חברה או כתיבת תוכן על מוצרים ספציפיים, בינה מלאכותית תהיה רק הבסיס הראשון (אם בכלל).

צילום: FreePik

יתרון במנועי חיפוש

לפני סיום נדגיש שכל הפרסומים בתחום מראים שגוגל מתעדפת תוכן איכותי, מקורי וכתוב היטב. תוכן שעונה על הצרכים של המשתמשים באופן ברור.

היות שתוכן שנכתב רק על ידי בינה מלאכותית לא יוכל לעולם להגיע לרמת הדיוק והעוצמה של כתיבת תוכן אנושית, סביר להניח שגם גוגל תדע לתעדף אתרים עם טקסטים מסוג זה. נכון, זה ממש לא אומר שאתם צריכים לעשות את הכל בעצמכם, אבל זה בוודאי אומר שאם תשקיעו בתוכן, התוצאות במנוע החיפוש יהיו בהתאם.

האם תוכן שנוצר על ידי AI פוגע ב-SEO? לא בהכרח. הנקודה המרכזית היא לא האם להשתמש ב-AI לטובת כתיבת תוכן, אלא איך לעשות זאת בצורה טובה. מתי נכון להשתמש בתוכן AI, ומהי המטרה המרכזית של המלל.

זהירות זכויות יוצרים

זכויות יוצרים הם נושא רגיש מאד כשאנחנו מדברים על כתיבת תוכן. הפרה של זכויות יוצרים, במיוחד כשזה מתחרה ישיר, טומנת בחובה סיכון כפול. גם חשיפה לתביעה בסכומים משמעותיים וגם פגיעה באלגוריתם של גוגל שיודע לזהות תוכן משוכפל די בקלות (ולזהות את המקור).

יותר מדי ניסיונות מול כלים של בינה מלאכותית הולידו, לפחות עבורנו, תוצאות שנופלות מהר מאד למלכודת של זכויות היוצרים. בין אם בשל שימוש מדויק באותן המילים ובין אם מבחינת המבנה, הדוגמאות, הפרמטרים וכדומה. לכן, בכל סיוע מצד כלים של בינה מלאכותית חשוב מאד לוודא שהתוכן שמועלה בסוף לאתר הוא תוכן מקורי לחלוטין.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן