חוק פלדשטיין – ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה פה אחד בצהריים (ראשון) את הצעת החוק לפיה קציני צה"ל יקבלו "מסלול ירוק" חופשי להעברת מידע מסווג לראש הממשלה. זאת, חרף התנגדות של גורמים ביטחוניים שטוענים כי החקיקה מיותרת וחרף התנגדות היועמ"שית גלי בהרב-מיארה שהזהירה מחקיקה פרסונלית שאולי אף תעודד "פוליטיזציה", כלשונה, של עבודת גורמי המודיעין. לפי הצעת החוק שיובא ביום רביעי הקרוב לקריאה טרומית ביוזמת חברי הכנסת חנוך מילביצקי ועמית הלוי מהליכוד, יאפשר להעביר ידיעות מסווגות לבכירי הממשלה אך אינו רטרואקטיבי וככל הנראה לא יחול על פלדשטיין. "הצעת חוק זו גובשה וקודמה בעת שמתנהל הליך פלילי כנגד שני נאשמים בין היתר בגין גניבת מידע וחומר מודיעיני גולמי ממערכות אמ"ן ומסירת מידע סודי בניגוד להוראות סעיף 113א לחוק העונשין, בין היתר לגוף תקשורת זר. מדובר במידע בסיווג סודי ביותר שמקורו באמצעי מודיעיני סודי ושאליו נחשפים שותפי סוד בלבד", נכתב במכתב היועצת לשר המשפטים יריב לוין. "מאז הגשת כתב האישום, מתנהל קמפיין ציבורי, בהובלה של גורמים פוליטיים בכירים, נגד גורמי מערכות הביטחון ואכיפת החוק המעורבים בהליך הפלילי האמור, לרבות השתתפות של שרים וחברי כנסת בהפגנות הנערכות בסמוך לאולם בית המשפט, שעה שמתנהלים במקום דיונים בקשר להליך" מתריעה היועצת ומוסיפה כי "הצעת החוק, המבקשת לכאורה להשפיע על ההליך הפלילי, משתלבת בקמפיין הציבורי הזה, ומשכך עולה חשש כבד ולמעלה מכך כי ענייננו בחקיקה פרסונלית, המכוונת להתערבות פוליטית פסולה בהליך פלילי תלוי ועומד, ולמניעת בירור עד תום של פרשה פלילית חמורה הנוגעת גם לסביבתו של ראש הממשלה".
לחצו כאן לקריאת חוות דעת על הצעת חוק מסירת מידע סודי לראש הממשלה ולשרים
בכתב האישום נגד דובר ראש הממשלה אלי פלדשטיין, הוא מואשם במסירת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, עבירה מתחום הריגול החמור שהעונש המרבי בגינה הוא מאסר עולם. בדיון בוועדה, תקף השר לוין את המצב הקיים במערכת הביטחון, וקרא לאשר את הצעת החוק החדשה. הוא טען: "נתקל שוב ושוב בסירוב לספק תשובות גם בנושאים שאינם אמורים להיות מסווגים, והדבר מעיד על תרבות של הסתרה מהדרג המדיני" ועל כך הוא נענה. "הצעת ההחלטה יוצאת מנקודת מוצא לפיה חומר מודיעיני קריטי לא הגיע לידיעת הדרג המדיני", כותב ד"ר גיל לימון בשמה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרה- מיארה, "כמובן שטענה חמורה מסוג זה חייבת להיטען על בסיס תשתית עובדתית ולאחר קבלת התייחסות כל גורמי המקצוע הב יטחוניים. זאת לא נעשה. העלאת הטענה באופן שבו היא מועלית אינה אחראית ומהווה פתח גדול להטעיה ולהדהוד טענות שעשוית להתברר כלא נכונות".
"כדי להגיע למסקנה תקפה שמידע חיוני אכן לא הגיע לדרג המדיני, וככל שהדבר נכון – לקבוע מהן הדרכים למנוע הישנות של תקלה כאמור, נדרש לקיים בדיקה מקיפה, משמעותית, מקצועית, אובייקטיבית ועצמאית של מכלול האירועים שהובילו לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ושל אופן ניהול המערכה, לרבות בממשק שבין הדרג הצבאי והמדיני". היועה"משית התייחסה גם לדברי ההסבר שנכתבו בהצעת החוק וכתבה: "דברי ההסבר להצעה מזכירים כי בעקבות מלחמת יום הכיפורים, הוחלט על הקמת מחלקת בקרה באמ"ן, אך אינם מזכירים כי מכלול הכשלים שהובילו למלחמה, כמו גם הכשלים בניהולה, נבחנו על ידי ועדת חקירה ממלכתית, והתבססו על תשתית עובדתית ומקצועית מבוססת", ולכן היא קובעת כי "הצעת החוק נעדרת אפוא כל תשתית עובדתית שמצדיקה את השינוי המהותי הכרוך בה", וכי "הצעת החוק מבקשת לקבוע עובדות חדשות בשטח בלא בדיקה".