Skip to content

הצו הארעי האוסר על מעצר וגירוש פליטי דרום-סודן הוארך

בית המשפט המחוזי בירושלים האריך את הצו הארעי בעקבות בקשת משרד הפנים לדחות ל-6 במאי את תשובתו לעתירה נגד גירוש מבקשי מקלט מדרום-סודן. בבקשתו הבהיר משרד הפנים כי לא יינקטו כל פעולות אכיפה נגד העסקתם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט האריך את הצו הארעי בעקבות בקשת משרד הפנים לדחות ל-6 במאי את תשובתו לעתירה נגד גירוש מבקשי מקלט מדרום-סודן. בבקשתו הבהיר משרד הפנים כי לא יינקטו כל פעולות אכיפה נגד העסקתם

מאת שרון ליבנה

ב-29 במארס הוגשה עתירה מטעם כמה ארגונים נגד הודעת משרד הפנים על גירוש מבקשי המקלט שמוצאם מדרום-סודן, שהיה אמור להתחיל ב-1 באפריל. באותו מועד הוציא בית המשפט צו ארעי שקבע כי לא יינקטו פעולות אכיפה כנגד שוהים מדרום-סודן אשר לא עזבו את ישראל מרצונם.

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע מועד להגשת תגובה ב-15 באפריל, אולם לפני כמה ימים ביקש המשיב, משרד הפנים, להאריך את מועד התגובה עד 6 במאי. בית המשפט קיבל את בקשתו והאריך את הצו הארעי. בבקשתו הבהיר משרד הפנים כי עד למועד זה לא יינקטו פעולות הנוגעות לאיסור העסקתם של מי שהגיעו לישראל מדרום סודן – כלומר הם יוכלו להמשיך לעבוד.

עם זאת, רבים מאוד מקרב פליטי דרום-סודן כבר פוטרו מעבודתם בשבועות האחרונים לאחר הודעת משרד הפנים על הגירוש. אורית מרום, מאס"ף (ארגון סיוע לפליטים) מוסרת כי משפחות רבות, בעיקר בערד ובאילת נמצאות במצוקה קשה לאחר שההורים פוטרו מעבודתם במלונות ואינם יכולים למצוא עבודה חדשה. רבים אשר פנו למשרד הפנים כדי להאריך את תוקף האשרה שלהם נתקלו בסירוב, וכעת הם חוששים שייעצרו ברחוב מאחר שאשרת השהייה שלהם פגה.

מפגינים נגד הגירוש לדרום-סודן

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן