Skip to content

חדש: יבוא כל מכונית בתקינה אמריקאית או אירופאית

עד כה אושר יבוא מכוניות אמריקאיות בלבד בתקינה אמריקאית ואילו מהיום מותר גם לייבא רכב יפני המיוצר בארה"ב או ביפן, ובעל תקינה אמריקאית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עד כה אושר יבוא מכוניות אמריקאיות בלבד בתקינה אמריקאית ואילו מהיום מותר גם לייבא רכב יפני המיוצר בארה"ב או ביפן, ובעל תקינה אמריקאית

מאת: דני בר

ישראל הופכת, רשמית, למדינה בה נהוגים שני סוגי תקינה לרכב תודות לאישור חדש של משרד התחבורה המאפשר לייבא לישראל מכונית בתקינה אמריקאית, ללא תלות בארץ הייצור שלהן. עד כה, ניתן היה לייבא מכוניות בתקינה אירופית בלבד, ובהדרגה נפתח השוק גם לתקינה אמריקאית. בתחילה, רק למכוניות מתוצרת יצרנים אמריקאים (ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר), לאחרונה – כל מכונית שיוצרה במדינות נפט"א (ארה"ב, מקסיקו וקנדה), גם אם חברת האם אינה אמריקאית וכעת, כפי שהומלץ בוועדת זליכה – הדרך סלולה לחלוטין לייבא כל מכונית בתקינה זאת.

טויוטה אמריקאית בישראל ( צילום :דני בר)

לפני מספר שבועות הודיע יצרנית הרכב היפנית, דייהטסו, כי היא מפסיקה המכירות לשוק האירופאי הקטן מבחינת היצרנית היפנית, והסיבה היא הצורך לתקינה אירופאית על כל המשמעות הכספית הכרוכה בכך. נמסר כי הדגם המוצלח מאד בישראל, דייהטסו סיריון, יחזור להיות מיובא לישראל בגלל סיבה זו. תודות לשינוי זה, תיתכן האפשרות לייבא לארץ רכב יפני בתקינה אמריקאית. עקב כך יתכן ותפתח מחדש האפשרות לייבא את דגם המיני הזוכה להצלחה רבה בישראל- סיריון 1300.

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, הודיע לאחרונה על תחילת יבוא סדיר של שלושה מדגמי טויוטה המיוצרים בארה"ב. מדובר בדגמים היילנדר, קאמרי בעלת מנוע 2500 סמ"ק ובהמשך קאמרי היברידית. כמו הודיע יוניון מוטורס שהיא מתעתדת להחל בייבוא מיניוואן סיינה בשנת 2013.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן