Skip to content

שלוש הוצאות להורג בעזה

אחד המוצאים להורג נאשם בריגול למען ישראל. טרם התפרסמה זהותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחד המוצאים להורג נאשם בריגול למען ישראל. טרם התפרסמה זהותו. לטענת החמאס זו הפעם הראשונה השנה, שאדם שהואשם בשת"פ עם ישראל מוצא להורג על ידי התנועה האסלאמית

מאת אליק מאור

אצל החמאס אין היסוסים. הרשעה בריגול או רצח משמעותה מוות. המשרד לענייני פנים של החמאס בעזה הודיע, כי הוציא היום להורג אדם שהואשם בריגול למען ישראל ועוד שנים נוספים שהואשמו במעשה רצח.

לדברי המשרד, הוצאו הבוקר השלושה להורג בתלייה במרכז הביטחון (מבנה החמאס), בעזה. לטענת החמאס זו הפעם הראשונה השנה שאדם שהואשם בשיתוף פעולה עם ישראל, מוצא להורג על ידי התנועה האסלאמית. הצהרת המשרד לענייני פנים לא שחררה עדיין את שמו, גילו ופרטים הנוספים לגביו.

ככל הידוע, הפעם האחרונה בה נידונו אנשים למוות על ידי החמאס, בעוון שיתוף פעולה עם ישראל, היתה ביולי 2011 כששני פלסטינים הוצאו להורג. בחודש מרץ השנה, בית המשפט הצבאי של החמאס, דן למוות פלסטיני בן 27, שהורשע בבגידה ושיתוף פעולה עם ישראל, אך ככל הידוע פסק דין זה לא בוצע. בנוסף לכך, ידוע שבית המשפט הצבאי בעזה דן למוות גם שני אחים בעוון רצח אחיהם. אך לא ידוע  אם אלו האנשים שנתלו הבוקר.

מאז השתלטה תנועת החמאס על עזה בשנת 2007,  היא החלה לדון למוות פלסטינים. על פי החוק הפלסטיני, אלו המורשעים בשיתוף פעולה (עם ישראל), רצח ומסחר בסמים, צפויים לעונשי מיתה.

סרטון חמאס על החלטת בית דין צבאי להוציא להורג בעוון ריגול מ-2008:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן