Skip to content

למעלה מ-80 ח"כים לנשיא ארה"ב: "שחרר את פולארד עכשיו!"

דאגה בארץ ממצבו הבריאותי של יונתן פולארד. חברי כנסת יבקשו מנשיא המדינה ממנו לכרוך את מדליית החירות שהוא עתיד לקבל מנשיא ארה"ב אובמה, בחירותו של פולארד. היום ימסרו לנשיא פרס עצומה של רוב חברי הכנסת, כדי שימסור אותה לנשיא ארה"ב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דאגה בארץ ממצבו הבריאותי של יונתן פולארד.  חברי כנסת יבקשו מנשיא המדינה ממנו לכרוך את מדליית החירות שהוא עתיד לקבל מנשיא ארה"ב אובמה, בחירותו של פולארד. היום ימסרו לנשיא פרס עצומה של רוב חברי הכנסת, כדי שימסור אותה לנשיא ארה"ב

מאת צבי זינגר

נשיא המדינה שמעון פרס, ייפגש היום עם ראשי השדולה למען פולארד בכנסת על רקע מצב בריאותו המתדרדר של המרגל הישראלי, ג'ונתן פולארד, שהובהל ערב פסח לטיפול בבית חולים. חברי הכנסת ידרשו את התערבותו המהירה למען פולארד אצל נשיא ארה"ב. . עצומה נוספת באותו עניין קיבל הנשיא פרס, עליה חתומים 100 אלף אזרחי ישראל – ביניהם גלעד שליט.

חברי הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי) ורונית תירוש (קדימה) – יושבי הראש המשותפים של השדולה למען פולארד בכנסת – יגישו לנשיא עצומה ובה יותר מ-80 חתימות של חברי כנסת, הדורשים מנשיא ארה"ב, ברק אובמה, לשחרר לחופשי את יונתן פולארד. השניים יגישו לנשיא פרס, מכתב המיועד לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, ויבקשו ממנו להגיש את המכתב לאובמה בעת נסיעתו הקרובה לארה"ב לטקס קבלת מדליית החירות. השניים יבקשו מהנשיא לעשות כל מאמץ לכרוך את מדליית החירות בחירותו של פולארד –  ולפעול מול ארה"ב, עד הנסיעה, על מנת לחזור מוושינגטון ביחד עם יונתן פולארד.

רוב מוחץ לבקשה. (צילום: ויקיפדיה)
רוב מוחץ לבקשה. (צילום: ויקיפדיה)

במכתב המיועד לאובמה כותבים חברי הכנסת: "יונתן פולארד מרצה קרוב ל-27 שנים בכלא, מתוכן 7 שנים בבידוד. הן הוא והן מדינת ישראל הביעו חרטה עמוקה על פעולותיו. אנו מודעים לכך שגם בכירים אמריקניים שמכירים את כל החומר המסווג הנוגע לפרשה, ובעבר אף התנגדו בחריפות לשחרורו, תומכים כעת בשחרור. מצבו הבריאותי של פולארד קשה ביותר, והדבר גובל בסכנת חיים של ממש. כנציגי הציבור בישראל, אנו מבקשים ממך לקצוב את עונשו של יהונתן ולשחרורו לאלתר. אנו מאמינים כי מעשה זה יביא כבוד לערכי הצדק והחמלה שארה"ב וישראל מבוססות עליהן, ושאתה כבוד הנשיא, הנך מנושאי דגלם".

ח"כ אורי אריאל אומר: "מצבו הבריאותי של יהונתן פולארד קשה מתמיד, והדיווחים על אשפוזו בליל הסדר מדאיגים במיוחד. דווקא כעת הדרישה לפעול לשחרורו המיידי מקבלת משנה תוקף. אנו פונים לנשיא מדינת ישראל העומד לטוס ולקבל מידי נשיא ארה"ב את מדליית החירות לקשור חירות בחירות ולבקש מנשיא ארה"ב לחון לאלתר את פולארד ולשוב איתו ארצה, לפני שיהיה מאוחד מדי".

אין זו העצומה היחידה שמוגשת לנשיא בעניין זה. עצומה אחרת, שעליה חתמו גם החייל המשוחרר משבי גלעד שליט והוריו אביבה ונועם, מכילה למעלה מ-10,000 חתימות ובה נאמר: "כאזרחי מדינת ישראל אנו מבקשים לברך אותך על כך שנשיא ארצות הברית החליט להעניק לך את מדליית החירות, שמסמלת את ערכי הצדק, החופש וזכויות האדם ועל קביעתך כי מדליה זו מוקדשת לנו, אזרחי ישראל.

"עם זאת, ודווקא בשל הערכים הנעלים שמדליה זו מסמלת, אנו חשים כי לא נוכל להשלים עם קבלתה, בה בעת שארצות הברית עדיין מחזיקה את יהונתן פולארד בכלאה כבר למעלה מ-27 שנים, כאשר כיום גם בכירים אמריקנים מהשורה הראשונה כבר מודים שהמשך המאסר מנוגד למוסר ולצדק".

בבית הנשיא מדגישים, כי הנשיא פרס יעלה בפגישתו עם הנשיא אובמה את נושא שחרורו של פולארד וכי הנשיא עובד יד ביד עם ראשי הוועד לשחרור פולארד במטרה למקסם את המאמצים להביא לשחרורו. במהלך השבוע האחרון התקיימה פגישה של הוועד לשחרור פולארד ובראשו אפי להב, יו"ר ארגון האקדמאים בירושלים, עם מנכ"לית בית הנשיא אפרת דובדבני ואנשי הצוות הבכיר של הנשיא, על מנת להגשים מטרה זו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן