Skip to content

ארה"ב דוחה את הבקשה לשחרור פולארד: "אין שינוי בעמדתנו"

באיגרת לנשיא אובמה הדגיש הנשיא פרס את הדאגה הרבה שהעם בישראל ובני משפחתו של פולארד חשים לנוכח ההידרדרות במצבו הבריאותי. פרס שב ומבקש, כי הנשיא האמריקני ישקול בחיוב מתן חנינה. שעות ספורות לאחר שיגור הבקשה הודיעה ארה"ב: "אין שינוי בעמדתנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באיגרת לנשיא אובמה הדגיש הנשיא פרס את הדאגה הרבה שהעם בישראל ובני משפחתו של פולארד חשים לנוכח ההידרדרות במצבו הבריאותי. פרס שב ומבקש, כי הנשיא האמריקני ישקול בחיוב מתן חנינה. שעות ספורות לאחר שיגור הבקשה הודיעה ארה"ב: "אין שינוי בעמדתנו". בלשכת הנשיא פרס מבהירים: "עדיין לא קיבלנו כל תשובה רשמית מהנשיא אובמה"

מאת צבי זינגר

לא חלפו 24 שעות מאז שיגר נשיא המדינה שמעון פרס איגרת אישית לנשיא ארצות הברית אובמה – וארה"ב הודיעה רשמית על דחיית הבקשה הרשמית מהנשיא אובמה, למתן חנינה הומניטארית לג'ונתן פולארד. מלשכת נשיא המדינה, שמעון פרס, נמסר כי טרם הגיעה כל תגובה מצד הבית הלבן על פניית הנשיא לאובמה: "עדיין לא קיבלנו כל תשובה רשמית מהנשיא אובמה".

ג'ונתן פולארד. העמדה האמריקאית לא השתנתה
ג'ונתן פולארד. העמדה האמריקאית לא השתנתה

לשאלת סוכנות הידיעות הצרפתית, הודיע הלילה הבית הלבן, כי הממשל האמריקני דוחה את הבקשה הישראלית לשחרר את המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד. "עמדתנו נותרה כשהייתה", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של ממשל אובמה, טומי וינטור. בתשובה לשאלה, האם הבית הלבן קיבל את פנייתו הרשמית של נשיא המדינה, שמעון פרס, לשחרורו של פולארד, ענה וינטור: "אינני בטוח, אך עדיין עמדתנו לא השתנתה".

ח"כ אורי אריאל, יו"ר השדולה למען פולארד, הגיב על תשובת הבית הלבן: "התגובה המהירה של הבית הלבן מעידה על התנהלות חסרת הרגישות הגובלת באכזריות. עם זאת אין מדובר בתגובה אישית של אובמה לאיגרת האישית אותה קיבל ואני מקווה שתשובתו תהיה שונה. אם גם אובמה יודיע על סירובו אני קורא לנשיא פרס לשקול לוותר על קבלת מדליית החירות מידי אובמה ולבטל את פגישתו הצפויה עימו".

בלשכתו של נשיא המדינה שמעון פרס בירושלים הבהירו כאמור כי עדיין לא התקבלה כל תגובה רשמית מהבית הלבן. עוד אמרו בלשכת הנשיא פרס כי הודעת דובר המועצה לביטחון לאומי, לסוכנות הידיעות הצרפתית, ניתנה בתשובה לשאילתה שהפנה אליו כתב של סוכנות ידיעות – לפני שאובמה החליט בעניין.

באיגרת שנשלחה אתמול הודה הנשיא פרס לאובמה על יחסו החיובי ועל הידידות הרבה שממשלו מפגין כלפי מדינת ישראל והדגיש בפניו את הדאגה הרבה שהעם בישראל ובני משפחתו של פולארד חשים לנוכח ההידרדרות במצבו הבריאותי. הנשיא הדגיש בדבריו לאובמה, כי ללנוכח מצבו  הבריאותי הקשה והעובדה כי ריצה כבר 26 שנים בכלא הוא שב ומבקש ממנו כי ישקול בחיוב מתן חנינה לג'ונתן פולארד.

"הזמן הולך ואוזל. אני יודעת שאין אפשרות להקדים את פגישתך עם אובמה, אך אינני ישנה בלילות", כך, כמעט בתחינה, פנתה אסתר, אשתו של יונתן פולארד, לנשיא המדינה שמעון פרס – בפגישה שקיימה אתו במשכן הנשיא.

הנשיא פרס הבטיח אתמול לאסתר פולארד, רעייתו של יונתן פולארד, לפעול מיידית לשחרורו מהכלא. "הזמן הולך ואוזל", אמרה אתמול אסתר פולארד לנשיא. "אני פונה אליך כאשתו של פולארד, על מנת שתפעיל את השפעתך, מאחר שאינני רוצה להיות אלמנתו".

הנשיא השיב לה: "זכות יסוד שלי כנשיא היא להיות שליח מצווה ולפעול בכול הכלים העומדים ברשותי מול הממשל האמריקאי כדי להאיץ את שחרורו של פולארד. בכוונתי לפעול במהירות, מתוך שיקולים כבדי משקל ולפנות לנשיא אובמה בבקשה כי בשל מצבו הבריאותי הקשה ולאחר שישב שנים ארוכות מנשוא בכלא האמריקאי, ישקול בחיוב לשחרר את יונתן פולארד מכלאו".

הנשיא הדגיש, כי "כנשיא מדינה החותם בעצמו על חנינות לאסירים בישראל אחד מהשיקולים המרכזיים בהחלטתי הוא מצבו הבריאותי של האסיר וזה יהיה אחד הנימוקים העיקריים שאעביר לנשיא אובמה מאחר שמדובר בשיקול הומניטרי מוסרי כבד משקל."


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן