Skip to content

דיוֹר בר השגה: רף סימונס מונה למעצב הראשי של בית האופנה

אתמול, יום שני, הודיע רשמית בית האופנה כריסטיאן דיור על מינויו של רף סימונס למעצב ראשי. זאת, לאחר שלמעלה משנה, מאז פיטוריו של ג'ון גליאנו עם מעצרו בגין שכרות והתבטאויות אנטישמיות וגזעניות, לא היה לבית האופנה מעצב ראשי מאת: מירה-בל גזית הודעת בית האופנה דיור, לפיה מינויו של סימונס כמעצב ראשי ייכנס לתוקפו באופן מיידי, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול, יום שני, הודיע רשמית בית האופנה כריסטיאן דיור על מינויו של רף סימונס למעצב ראשי. זאת, לאחר שלמעלה משנה, מאז פיטוריו של ג'ון גליאנו עם מעצרו בגין שכרות והתבטאויות אנטישמיות וגזעניות, לא היה לבית האופנה מעצב ראשי

מאת: מירה-בל גזית

הודעת בית האופנה דיור, לפיה מינויו של סימונס כמעצב ראשי ייכנס לתוקפו באופן מיידי, שמה קץ לשמועות ולהערכות בדבר מחליפו של גליאנו. שמותיהם של מארק ג'ייקובס ואלבר אלבז הועלו במהלך השנה כמחליפים ראויים להיכנס לנעליו של המעצב הראשי המודח. לפיכך, מינויו של סימונס, שאינו מוכר כל כך בקרב הציבור הרחב, הוא בחירה מעניינת.

Raf Simonsרף סימונס (Raf Simons), בלגי בן 44, לא הגיע לעולם האופנה בדרך המקובלת. הוא בכלל למד עיצוב תעשייתי. במהלך השנה הרביעית ללימודיו, כשהיה עליו לבחור התמחות, הבין סימונס שהוא מתעניין יותר בעיצוב אופנה והחליט לפנות למעצב הבלגי וולטר ון ביירנדונק (Walter van Beirendonck). להפתעתו, התקבל להתמחות חרף היעדר רקע אקדמי רלבנטי. במהלך ההתמחות אצל המעצב, במהלכה עיצב מוצרים ובגדים, היה כבר ברור לסימונס כי הוא מעוניין להיות מעצב אופנה. לאחר מספר שנים של לימוד עצמי ועבודה עם מעצבים, השיק סימונס בשנת 1995 קו אופנה לגברים שנשא את שמו. מאז שנת 2005 עבד כמעצב הראשי של בית ז'יל סנדר (Jil Sander). סימונס סיים את עבודתו שם בחודש פברואר השנה.

סימונס הקנה לבית ז'יל סנדר קו מינימליסטי, נקי, נשי ומודרני. לעומתו, בית האופנה דיור, תחת שרביטו של ג'ון גליאנו, היה ידוע בעיצובים אקסצנטריים, תיאטרליים וססגוניים. לפי דיווח עיתון הניו-יורק טיימס, הקולקציה הראשונה של סימונס לבית דיור תוצג במסגרת שבוע אופנת ההוט קוטור לסתיו שתתקיים בחודש יולי בפריז. יהיה מעניין לעקוב ולראות האם סימונס יתאים עצמו לבית האופנה דיור או שמא יהיה זה דיור שיתאים עצמו לסימונס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן