Skip to content

אלבמה, ארה"ב: הנאשם הפך לקורבן אופנה

שופט בית המשפט המחוזי של אוטוגה שבאלבמה לקח את המונח "פשעי אופנה" צעד אחד קדימה והרשיע נאשם בביזיון בית משפט בשל סגנון לבושו מאת: מירה-בל גזית לָמרכוס רמזי, תושב פראטוויל אלבמה בן 20, לא ציפה שיומו בבית המשפט יסתיים בבית הסוהר. רמזי התייצב אתמול, יום שלישי, בבית המשפט המחוזי של אוטוגה לדיון בעסקת טיעון במשפטו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופט בית המשפט המחוזי של אוטוגה שבאלבמה לקח את המונח "פשעי אופנה" צעד אחד קדימה והרשיע נאשם בביזיון בית משפט בשל סגנון לבושו

מאת: מירה-בל גזית

לָמרכוס רמזי, תושב פראטוויל אלבמה בן 20, לא ציפה שיומו בבית המשפט יסתיים בבית הסוהר. רמזי התייצב אתמול, יום שלישי, בבית המשפט המחוזי של אוטוגה לדיון בעסקת טיעון במשפטו בגין קבלת רכוש גנוב. בפתח הדיון התייחס השופט ג'ון בוש לסגנון לבושו של רמזי, הרשיע אותו בביזיון בית משפט ושלח אותו לבית הסוהר למשך שלושה ימים. כל זאת משום שרמזי הגיע לדיון כשהוא לובש מכנסיים בגזרה רחבה ונמוכה שחשפה את תחתוניו ("Saggy pants"). השופט הורה לרמזי לקנות מכנסיים חדשים שמתאימים למידתו או להצטייד בחגורה.

Sagging ברחוב. מקור צילום: Flicker.com / Jesse757
Sagging ברחוב. מקור צילום: Flicker.com / Jesse757

רמזי הוא הראשון שהורשע בביזיון בית משפט בשל סגנון לבוש זה, אולם התפתחות זו אינה מפתיעה ואולי אף מתבקשת. בשנים האחרונות נחקקו בכמה ערים ומחוזות בארצות הברית חוקים האוסרים על לבישת מכנסיים בסגנון ה- Sagging במקומות ציבוריים. אליהם הצטרפו הנהלות בתי ספר, תחבורה ציבורית וחברות תעופה, שהנהיגו כללים לפיהם לא יינתן שירות ללובשים מכנסיים בגזרה נמוכה, שחושפת תחתונים במקרה הצנוע וחריצי ישבן במקרה הפחות צנוע.

הצעות החוק והחוקים עוררו דיון ציבורי סוער לגבי הקשר בין סגנון אופנה לבין עבריינות, לגבי שמירת הסדר הציבורי והגבלת חופש הביטוי.

גם תחתונים צריך לדעת לבחור. צילום: עמית מנדלזון
Sagging. גם תחתונים צריך לדעת לבחור. צילום: עמית מנדלזון

מקורו של סגנון ה- Sagging הוא בבתי הכלא האמריקאים. לאסירים הונפקו מדים במידות גדולות אולם הסוהרים לא אפשרו להם לחגור חגורות מחשש שייעשה בהן שימוש להתאבדות או כנשק. כתוצאה מכך חשפו האסירים לעתים רבות את תחתוניהם ואף יותר מזה.  במהלך שנות התשעים אומץ סגנון לבוש זה על-ידי אמני היפ-הופ והפך לסמל לחופש ולמחאה תרבותית בקרב צעירים רבים.

בשנת 2010 שר לארי פלאט ז"ל בבחינת הכניסה לתוכנית הריאליטי "אמריקן איידול" שיר בשם "Pants on the Ground", בו הוא יוצא כנגד סגנון לבוש ה- Sagging. השיר הקליט הפך ללהיט וזכה לאינספור גרסאות כיסוי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן