Skip to content

משטרת ישראל נערכת למטס זכויות האדם בשתי חזיתות

האחת מול פעילי המטס והשנייה מול גברתני הימין בראשות בן גביר וח"כ בן ארי ו"מקבלי פנים" נוספים. הימין מבטיח לפעילי השמאל: "אנחנו לא פראיירים – אל תנסו אותנו". המשטרה הונחתה לנהוג באיפוק מרבי מול הפעילים הצפויים להגיע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האחת מול פעילי המטס והשנייה מול גברתני הימין בראשות בן גביר וח"כ בן ארי ו"מקבלי פנים" נוספים מהשמאל. הימין מבטיח לפעילי השמאל: "אנחנו לא פראיירים – אל תנסו אותנו". המשטרה הונחתה לנהוג באיפוק מרבי מול הפעילים הפרו פלסטינים הצפויים להגיע

מאת אליק מאור

משטרת ישראל נערכת לקראת מטס הפעילים מארגוני זכויות אדם פרו-פלסטינים ביום ראשון הקרוב.  כעת החליטו בימין הקיצוני להוסיף לה כאב ראש נוסף. את פני הבאים יקבלו גם פעילי "תנועת ישראל שלנו" ולא באהבה.

בראש המחנה יעמוד ח"כ מיכאל בן ארי, שעשוי לנצל את חסינותו הדיפלומטית  לעניין זה. בתווך תעמוד, כצפוי, משטרת ישראל. יד ימינו של בן ארי, איתמר בן גביר, הגיב לעובדה שפעילי שמאל הגיבו בחיוב להגעת פעילי זכויות האדם ותכננו לקבלם בחום בשדה התעופה ואמר עליהם, כי "הם אנרכיסטים צבועים ודו פרצופיים". בן גביר איים בגלוי והציע לפעילי השמאל מישראל שיגיעו לשדה התעופה "לא להתעסק איתנו ולא לנסות אותנו, כי אנחנו לא פראיירים ולא ניתן להם את הלחי השנייה".

לשמור על איפוק מירבי. ניצב סאו
לשמור על איפוק מירבי. ניצב סאו

ארגון "שורת דין" פנה השבוע  ליהודה ויינשטין, היועץ המשפטי לממשלה, ותבע ממנו לא לשחרר ולהחזיר לארצותיהם את פעילי זכויות האדם שיגיעו לארץ, אלא להעמידם לדין, לשפוט אותם על פי הדין הפלילי ולמצות עמם את הדין.  יו"ר הארגון, עו"ד ניצה דרשן לייטנר, טענה במכתב לויינשטין, כי החזרת פעילי זכויות אדם לארצות מוצאם "הנה מעשה בלתי סביר בעליל, שעלול לגרום נזק רב למדינת ישראל".

רנ"צ יוחנן דנינו, מפכ"ל המשטרה, אישר את מערך הכוחות ותכנית הטיפול באירוע לניצב בני סאו, מפקד מחוז מרכז, שיוביל את הטיפול המשטרתי בנתב"ג. המשטרה, כך נודע, הונחתה לנהוג באיפוק מרבי מול הפעילים הצפויים להגיע.

בן גביר (צילום: אהוד אמיתון, ויקיפדיה)
לא לנסות אותנו. בן גביר (צילום: אהוד אמיתון, ויקימדיה)

למגפון נודע, כי פעילי שמאל ישראלים מתכננים להגיע לשדה התעופה עם שילוט הנושא את הכיתוב: "ברוכים הבאים" במספר שפות. המשטרה תאלץ להתייצב בינם לבין אנשי בן ארי וגביר. בראיון טלוויזיוני בכלי התקשורת אמר מיק נפיאר, ממובילי המטס ופעיל זכויות אדם ותיק וידוע, ש"אנו באים חמושים במשקפי שמש, מברשת שיניים ומגבת. לדעתנו ממשלת ישראל נוהגת בכסילות כשהיא מדברת על כוונתנו לייצר ולערוך פרובוקציות או להתקיף את ישראל. 18 פעמים כבר באתי לבקר בגדה המערבית ובכול פעם עברתי בישראל. מעולם לא הפגנתי, יצרתי פרובוקציה ומעולם גם לא נעצרתי בגין משהו כזה. ישראל מצדה ביצעה סגר ענקי על הגדה והפכה אותה לבית כלא ענק בתקופת הפסח. אבל גם בבית כלא מותר לבקר את האסירים. אנחנו באים לבקרם".

ישראל מפעילה לחץ כבד על משרדי הנסיעות, חברות התעופה ומדינות המוצא, שלא יאשרו לחברי המטס להגיע ארצה ביום ראשון הקרוב. עיקר הלחץ על משרדי הנסיעות וחברות התעופה הוא כלכלי  ובמערך המדיני פועל משרד החוץ מול מדינות המוצא.  נכון להיום, ההערכה היא שכאלף פעילים ינסו להגיע ארצה. לדבריהם של מנהיגי שמאל שונים בחו"ל, יש בכוונתם לתבוע בבתי המשפט את חברות התעופה או משרדי הנסיעות שיחליטו למנוע מהם את הטיסה לישראל.

קבוצת פעילים אירלנדית שכניסתם סורבה (צילום: pnn)
קבוצת פעילים אירית שכניסתה סורבה (צילום: pnn)

ביום שישי פורסם באתר ה-PNN של הרשות הפלסטינית, כי קבוצה בת 12 פעילי זכויות אדם פרו פלסטינים רכשה כרטיסים בחברת לופטהאנזה הגרמנית, על מנת לטוס לישראל ביום ראשון הקרוב. לפי הפרסום, אתמול בבוקר הודיעה להם חברת לופטהאנזה, כי  מקומותיהם בטיסה בוטלו על פי הוראת שלטונות ישראל.

לדבריהם, ההודעה נמסרה להם רשמית על ידי עובדי חברת התעופה וזהו הנוסח:  "היות שישראל ניפקה רשימה של אנשים שלגביהם יש איסור כניסה לישראל, ואתם כלולים בה, זה מאלץ אותנו לבטל את כרטיסי הטיסה שלכם לאחר שזיכינו את  חשבון האשראי שלכם".  עוד נודע, כי  פעילים שכניסתם סורבה באותה רשימה שחורה שהפיצה ישראל, מתכוונים להתייצב בשדה התעופה בארצות המוצא ולהפגין שם לשחרור פלסטין ולהזכיר לעולם כי ישראל פועלת בניגוד לחוק הבינלאומי.

3 Comments

  1. מור
    15 באפריל 2012 @ 12:43

    הכותרת בעמוד הראשי שהפנתה לכתבה הזו קבעה שהמטרה היא למנוע פרובוקציה. ובכן, מיהם אותם הבפיעלים ומה באו לעשות? רצו לעשות פעולה שתעלה לסדר היום נושא שחשוב לליבם. הדרך שנבחרה היא המפגן המדובר, כלומר פרובוקציה. מעבר לפרובוקציה לא היה משהו ממשי- הם לא הגיעו עם נשקים או עם איזו תוכנית פעולה אמיצה לתקוף ולהשתלט על איזה מוקד כח, פרט לזה התקשורתי. ובכן, זה עבד- וטוב שכך. הפרובוקציה היא תקשורתית, והיא לא נמנעה- להפך היא הועצמה. בעצם זה שהגיעו כוחות רבים, ושחברי כנסת מהימין הצטרפו לחגיגה, הכל התעצם. גם חברי הכנסת הללו- שיתפו פעולה מתוך ידיעה ששני "הצדדים" ירוויחו מהפרובוקציה שהם מייצרים. התקשורת ציטטה את כוחות הביטחון שבאו "למנוע פרובוקציה" אבל בעצם זה שבאו ואמרו וצוטטו נוצרה הפרובוקציה. ההסבר הכי טוב הוא כזה: תאר לך שבאים פעילים להפגין, ואין יחס. לא כותבים על זה בשום מקום, אף אחד לא מתכונן ואך אחד לא מדבר על זה. האם נוצרה פרובוקציה? האם הם השיגו את המטרה? הנושא לא עלה לסדר היום, אף אחד לא דיבר על הכיבוש, לא קרה דבר, הפעולה כשלה. מדברים עליהם כאילו יש בהם סכנה נוספת מעבר לתשומת הלב שהם מבקשים למשוך לנושא- אבל לא, זו בדיוק מטרתם והיא הושגה, וטוב שכך.

  2. טלי איציק גרופית
    13 באפריל 2012 @ 13:30

    מור. הייתי שמחה להסבר ונימוק ..

  3. מור
    13 באפריל 2012 @ 13:21

    אליק, כותרת קצת מצחיקה יש בהפניה מהראשי- עצם ההערכות, ועוד יותר מזה העובדה שכתבת על זה, מעידה ש"הפרובוקציה" כבר עבדה, וטוב שכך! הרי כל פעולת מחאה היא במהותה פרובוקטיבית, אם איננה מעוררת, היא כושלת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן