Skip to content

ערב התרמה מוזיקלי יעזור להציל את עמותת הפרדס

הפרדס, עמותה לפיתוח קהילתי בשכונות דרום תל-אביב, מזמינה לערב התרמה בהשתתפות רמי פורטיס, שלומי שבן, ירמי קפלן ואמיר דדון ובהנחיית מודי בר און
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפרדס, עמותה לפיתוח קהילתי בשכונות דרום תל-אביב, מזמינה לערב התרמה בהשתתפות רמי פורטיס, שלומי שבן, ירמי קפלן ואמיר דדון ובהנחיית מודי בר און

 מאת כתבת מגפון

כמה הזדמנויות יש לנו לעשות מעשה טוב, לעזור לאחרים תוך כדי הופעה עם מוזיקה מצויינת ואנשים טובים? ביום שני בערב, ה-23 לאפריל, במועדון הבארבי בתל-אביב, יש הזדמנות להגיע לראות את רמי פורטיס, שלומי שבן ואחרים, במופע התרמה שנועד להציל את עמותת הפרדס, עמותה לפיתוח קהילתי בשכונות דרום תל אביב.

יום מעשים טובים בשכונת שפירא
יום מעשים טובים בשכונת שפירא וקריית שלום, מתוך דף הפייסבוק של עמותת הפרדס

"ערב ההתרמה הוא כמו אויר לנשימה לעמותת הפרדס, אחרי שכל מקורות התקציב שלנו התייבשו", אומר איתי סראג', בן 26, שגדל בשכונת שפירא בדרום תל-אביב ומשמש בשנה האחרונה כמנהל העמותה. "למזלנו עומדים לרשותנו מתנדבים רבים תושבי השכונות, ויש גם פרויקטים שהצלחנו לגייס אליהם שותפים ואפילו את הרשויות, אבל אם אנחנו רוצים להמשיך וליזום פרויקטים חדשים אנחנו חייבים מימון. רק ערב ההתרמה יוכל לעזור לנו להפוך את כל הרעיונות שיש לנו למציאות".

גינות קהילתיות, הרצאות וירידים למען התושבים וקבוצת מנהיגות סטודנטים

הסיפור של עמותת הפרדס מתחיל לפני שש שנים, אז חברו תושבי השכונות שפירא וקריית שלום יחד עם צעירים שהגיעו לשכונות כתושבים חדשים והחליטו ביחד להקים עמותה שתפעל לקידום איכות החיים וחיזוק הקהילה. כיום מפעילה עמותת הפרדס מרכז מידע וסיוע לתושבים, גינות קהילתיות, הרצאות וירידים למען התושבים וקבוצת מנהיגות סטודנטים. בין הבוגרים של קבוצת מנהיגות הסטודנטים יצא לא מזמן איציק אלרוב, יליד שכונת שפירא ויוזם "מחאת הקוטג", מהמובילים של המחאה החברתית שהתחילה בקיץ האחרון.

מתנדבים
מתנדבים צובעים בתים במסגרת יום מעשים טובים (צילום: עמותת פרדס)

עם השנים עברה העמותה תהליך שינוי מבורך, שבו הלך ועבר מרכז הכובד של הפעילות וקבלת ההחלטות מן התושבים החדשים לעבר הקהילה הוותיקה. בעיקר הובילו את התהליך בני הדור הצעיר של האוכלוסייה הוותיקה, שגדלו בשכונות וביקשו להישאר ולהפוך אותן למקום טוב יותר. מנהל העמותה כיום מהווה דוגמה טובה לכך: איתי סראג' הגיע לפעילות בעמותה בתור מתנדב מהשורה במרכז המידע, המסייע לתושבים רבים בהתמודדות עם בירוקרטיה, במימוש זכויות ומציאת עבודה. כעבור שנים בודדות נבחר לנהל את מרכז המידע, וכעת, עם סיום לימודיו במכללת ת"א-יפו, הוא התמנה למנהל העמותה כולה.

סראג' אינו היחיד מבין הדור הצעיר של הקהילה וותיקה בשכונות שגדל בעמותה ומצא את דרכו לתרום באמצעותה לשכונה שבה גדל. רבים מבוגרי קבוצת מנהיגות הסטודנטים, קבוצה המתקיימת מידי שנה ומורכבת כולה מסטודנטים שנולדו וגדלו בשכונות, המשיכו לתפקידים משמעותיים בעמותה לאחר סיום לימודיהם. "הפעילות בעמותת הפרדס שינתה את כל הדרך שבה אני מתייחסת לשכונה שבה גדלתי", אומרת לירון סיוה, בת 30, שנולדה בקרית-שלום והשתתפה במחזור הראשון של קבוצת מנהיגות הסטודנטים בעת לימודיה לתואר בהנדסה, ומשמשת היום כיו"ר הוועד המנהל של העמותה. "בעבר לא חיבבתי את השכונה, ממש הרגשתי צורך להתנצל שאני משם, היום יש לי תחושה חזקה של חיבור לקהילה. זה נפלא לגלות מגוון רחב של תושבים, ותיקים וחדשים, שעובדים ביחד ומנסים לשפר את הדברים שמפריעים גם לי בשכונה". בין בוגרי קבוצת הסטודנטים ניתן למצוא גם חברים אחרים בוועד המנהל של העמותה, ואף כאלה שריכזו בעצמם את קבוצת הסטודנטים בעבר.

"אנחנו חייבים את ערב ההתרמה כדי שיהיו יוזמות ופרויקטים חדשים"

ומדוע עמותה חשובה כל-כך הגיעה למצב שבו היא נזקקת לערב התרמה על מנת להתקיים? "בתחילת הדרך קיבלנו תמיכה דרך התקציב הממשלתי של שיקום שכונות, עד שיום בהיר אחד הממשלה החליטה שאין יותר שכונות שצריכות סיוע בדרום תל-אביב", מסביר סראג'. "ההחלטה הזו בעצם מפילה את האחריות על קרנות פרטיות ועל הרשות המקומית. אנחנו מאוד גאים שהצלחנו לגייס קרנות, ומאוד מרוצים שהצלחנו לרתום גם את עיריית ת"א-יפו לתמיכה בחלק מהפרויקטים שלנו, אבל אנחנו חייבים את ערב ההתרמה כדי שיהיו יוזמות ופרויקטים חדשים, וכדי לוודא שהפרויקטים הקיימים יוכלו להמשיך להתקיים", הוא מוסיף.

סראג' מתכוון, בין היתר, למועדון הנוער של קרית-שלום, שהוקם ע"י העמותה והועבר למסגרת "אכפת" של עיריית ת"א-יפו, וגם לתמיכה הברוכה של העירייה במרכז המידע, שניצל מסגירה לפני כשנה. בעמותת הפרדס יודעים גם לשתף פעולה עם גורמים אחרים בקהילה ובמגזר השלישי: כך, למשל, קבוצת מנהיגות הסטודנטים התקיימה בעבר בשיתוף פעולה עם הארגון "ממזרח שמש", ומתקיימת היום בשיתוף עם שקמים, גרעין של משפחות דתיות שבאו להתגורר בשכונת שפירא. "הפרדס הוא כמו חממה לפרויקטים ויוזמות קהילתיות, כשלכל יוזמה יש שותפים אחרים וחיים משל עצמה. הרגע הכי מרגש הוא כשפרויקט כבר עומד על הרגליים, מתנהל לבד ומסוגל גם לממן את עצמו, או נכנס לספר התקציב של אחת הרשויות", אומר סראג'. "אבל כדי שהחממה תמשיך להתקיים, ותמשיך להפריח יוזמות קהילתיות, אנחנו חייבים את ערב ההתרמה".

אמנים מהשורה הראשונה של המוזיקה הישראלית העכשווית – רמי פורטיס, שלומי שבן, ירמי קפלן ואמיר דדון – התגייסו לתת מזמנם וכשרונם, מתוך הבנה שעמותת הפרדס באמת מצליחה לעשות שינוי בשכונות. את הערב ינחה מודי בר און, בעצמו תושב שכונת שפירא וחבר הוועד המנהל של עמותת הפרדס.

המופע ייתקיים במועדון ה"בארבי" בתל אביב, בתאריך 23.4.2012, פתיחת דלתות משעה 21:30. מכירת כרטיסים באתר מיסטר טיקט. לפרטים נוספים – עמותת הפרדס בפייסבוק.

1 Comment

  1. שפיראי
    16 באפריל 2012 @ 21:45

    כל הכבוד לעמותת הפרדס! הלוואי והבארבי יהיה מלא ביום שני הבא. בתור תושב השכונה אני יכול להעיד שהם תורמים המון, גם לשפירא וגם לקרית-שלום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן