Skip to content

ההחלטה בעניין מכבי פ"ת – תחילת סופה של ההתאחדות לכדורגל

החלטת בית הדין המשמעתי בכדורגל לגבי מכבי פתח תקווה, עוררה זעם רב אצל אוהדי הקבוצות השונות בכל הליגות. רבות מהן ספגו עונשים כבדים יותר על עבירות קלות יותר, ללא דחייה. כעת פועלים אנשים כאלונה ברקת מהפועל באר שבע, לפירוק ההתאחדות. ההפגנה היא הצעד הראשון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החלטת בית הדין המשמעתי  בכדורגל לגבי מכבי פתח תקווה, עוררה זעם רב אצל אוהדי הקבוצות השונות בכל הליגות. רבות מהן ספגו עונשים כבדים יותר על עבירות קלות יותר, ללא דחייה. כעת פועלים אנשים כאלונה ברקת מהפועל באר שבע ואייל ברקוביץ' לפירוק ההתאחדות. ההפגנה היא הצעד הראשון

מאת נורית קרטן ודן בר-דוב

אוהדי כדורגל לא מעטים, מכל רחבי הארץ, הפגינו היום (שני) אחר הצהרים מול משרדי ההתאחדות לכדורגל נגד המתרחש בהתאחדות וקראו להתפטרותו של היושב ראש, אבי לוזון. ההפגנה, יוזמה של שחקן העבר, אייל ברקוביץ', באה בעקבות החלטתו השערורייתית של של בית הדין לערעורים, לדחות את ענישת מכבי פתח תקווה, לעונה הבאה.

הפה הגדול שאומר הכל. ברקוביץ' נגד התאחדות הכדורגל (צילם: דן בר-דוב)
הפה הגדול שאומר הכל. ברקוביץ' נגד התאחדות הכדורגל (צילם: דן בר-דוב)

אייל ברקוביץ, שחקן כדורגל מהגדולים שהיו בישראל,  "הגדול בדורו", לדבריו הוא, שיחק עונות רבות בליגה האנגלית ולמד שם איך צריכים הדברים להתנהל. מאז חזרתו ארצה הוא שואף ללמד כאן איך דברים צריכים להתנהל. אך ללא כל הצלחה. לברקוביץ ריב ארוך מאוד ומתוקשר עם יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, אך הדבר אינו פוגם בצדקת טיעוניו. השחקן, שמכונה "הפה הגדול", אמר לאורך השנים את כל שהיה על לבו, וזה עלה לו בהרבה מאוד, כאן בארץ.

ברקוביץ' קרא לחרם צרכנים שיפגע בהתאחדות – הפסקה של קניית המנויים – יצא בדרישה לשרת הספורט, לימור לבנת, להתערב בנעשה בהתאחדות ובקריאה להקמת מנהלת ליגה, שתנהל את הליגה במקום ההתאחדות. לדבריו, זה רק הצעד הראשון במחאה שתלך ותתעצם, ולהפגנה הבאה כבר יגיעו אלפי אנשים.

כבר תקופה ארוכה שבקבוצות בכל הרמות חשים שההתאחדות מהווה "חצר" של איש אחד – יו"ר ההתאחדות. האיש, שהגיע מפתח תקווה, אחיו פעילים בה בתפקידי בעלות וניהול. כולם צפו שבית הדין יפסוק הקלה  לטובת פתח תקווה, אך איש לא העלה שהענישה תידחה.

בקבוצת הפועל תל אביב חורקים האוהדים שיניים. "תשע נקודות הורידו לנו! תשע! לא שלוש! בגלל זה לא יכולנו לחלום אפילו על אליפות, ביכה היום יוני כהן את אבדן הסיכוי להתמודד על ראשות הליגה. "בגלל שאבי לוזון אח של הבעלים במכבי פתח תקווה, הם ככה החליטו. מפחדים ממנו, רוצים למצוא חן בעיניו! לא יודע מה אבל דפקו אותנו ולהם נותנים מתנה. מה זה הסיפור הזה שלא רוצים לפגוע בסיכויים שלהם? למה, לנו מותר לפגוע ולהם לא?! שיהיו גברים ויקבלו את העונש שקבלו." הוסיפו חבריו בכעס.

לא רק הפועל תל אביב. מיטב הקבוצות בליגת העל ומתחתיה ספגו עונשי הורדת נקודות, שפגעו בסיכוייהם. בני סכנין, בית"ר ירושלים ועוד.

אלונה ברקת, בעליה של קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע הודיעה אמש, עם היוודע החלטת בית הדין, כי קבוצתה פורשת מההתאחדות בכדורגל. במועדונים שונים בוחנים כעת את האפשרויות ונראה כי חלק לא מועט מהם עומד לחבור אליה. ברקוביץ , שכל הזמן אמר את שעל לבו, עשה כך גם אמש וקרא בשידור חי בטלוויזיה להפגנה היום בחמש מול משרדי ההתאחדות.

העם דורש לוזון תתפטר! מכל הקבוצות והצבעים (צילום: דן בר דוב)
העם דורש לוזון תתפטר! מכל הקבוצות והצבעים (צילום: דן בר דוב)

האוהדים שהיו במקום קראו להתפטרותו של אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, תוך שירת "העם דורש – לוזון תתפטר!" וקריאות "הדיינים – לדין, התאחדות של מושחתים".

יו"ר בית הדין לערעורים שליד ההתאחדות לכדורגל, עו"ד עמי פזטל, אינו מבין על מה הכעס ועל מה המהומה. הענישה שונה ממקרה למקרה, אמר בראיון לערוץ 2, בו בזמן שהתקיימה ההפגנה מול משרדי ההתאחדות. הוא הכחיש כל מעורבות של אבי לוזון או מי ממקורביו בהחלטות בית הדין וטען לעצמאות מוחלטת של הדיינים. הוא לא ממש הצליח להסביר איך דווקא לקבוצתו של לוזון יש הקלה כזו משמעותית, בעוד שהאחרות נענשו מייד. אנחנו רוצים שההכרעה על הירידה תהיה על כר הדשא, אמר וניסה להצדיק את דחיית העונש לעונה הבא.

המילה האחרונה לא נאמרה בפרשה ואם הדיבורים יהפכו למעשים, אין ספק שהחלטה זו מהווה את ראשית סופה של ההתאחדות לכדורגל בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן