Skip to content

מצב הבטיחות בדרכים בישראל

לאחרונה התפרסם הדו"ח השנתי של "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים" לסיכום שנת 2011. הדו"ח מאיר על נתונים פחות מוכרים בנושא הבטיחות בדרכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחרונה התפרסם הדו"ח השנתי של "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים" לסיכום שנת 2011. הדו"ח מאיר על נתונים פחות מוכרים בנושא הבטיחות בדרכים

מאת דני בר

בשנת 2011 נהרגו 382 בני אדם ב – 340 תאונות דרכים קטלניות. זו עלייה של 2% במספר ההרוגים בתאונות בהשוואה לשנה קודמת. אולם מתברר שמספר ההרוגים האמיתי בתאונות דרכים, לרבות הרוגים בפטירות מאוחרות לאחר יותר מ – 30 יום מאירוע התאונה, הגיע ל -393 .

בתחום הבין-עירוני נהרגו בתאונות דרכים 230 ( 60%) בני אדם ובתחום העירוני נהרגו 152
( 40% ) בני אדם. בשני סוגי הדרך חלה עלייה במספר ההרוגים לעומת הנתון המקביל בשנה קודמת ( 3% ו- 1% בהתאמה).
בשנת 2011 נהרגו בתאונות דרכים 125 הולכי רגל, 189 נהגים ונוסעי רכב, 43 רוכבי אופנוע, 14 רוכבי אופניים ו – 11 נהגים/נוסעי רכב לא מוגדרים ( ? ).

במספר הנהגים שנהרגו בתאונות דרכים חלה בשנת 2011 עלייה של 19% לעומת שנה קודמת. במספר הולכי הרגל ורוכבי אופנוע שנהרגו לא חל שינוי. במספר נוסעי הרכב שנהרגו בתאונות דרכים חלה ירידה של 17% , ובמספר רוכבי האופניים שנהרגו חלה ירידה של 22% .

תאונה(צילם דני בר)

מחצית ממספר ההרוגים בתאונות דרכים נפגעו בתוך הרכב, שליש מהם נפגעו כהולכי רגל, 11% נפגעו כרוכבי אופנוע ו- 4% נפגעו כרוכבי אופניים.
• במגזר היהודי נהרגו בתאונות דרכים 214 בני אדם – ירידה של 2% לעומת שנה קודמת.
•במגזר הערבי נהרגו 125 בני אדם – ירידה של 9% לעומת שנה קודמת ( הירידה המשמעותית ביותר ).
•בשנת 2011 חלה עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בקרב אחרים – 16 הרוגים (לעומת עשרה אשתקד) ובקרב זרים – 17 הרוגים (לעומת תשעה אשתקד).

עפ"י הדו"ח השנתי , ובהתבסס על נתוני תאונות דרכים, סקרים ומחקרים של "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים" כולל מחקר אסטרטגי הבוחן את בעיות הבטיחות בדרכים בעשר המדינות המובילות בעולם ומאפיין את בעיות הבטיחות העיקריות בישראל. מתוך מכלול הנתונים הללו להלן סוגיות הבטיחות העיקריות האופייניות למדינת ישראל.

התנהגויות:
1 . מהירות נסיעה בדרכים לא-עירוניות ועירוניות
2 . היסח הדעת ועייפות
3 . אלכוהול ונהיגה
4 . שימוש בהתקני ריסון ברכב – חגורות בטיחות ומושבי בטיחות לילדים

אוכלוסיות בסיכון:
1. הולכי רגל
2. רוכבי אופנוע
3 . ילדים
4 . קשישים
5. נהגים צעירים וחדשים
6. רוכבי אופניים

תשתיות:
1. תשתיות ברשת הדרכים הלא-עירונית והעירונית.
2. טכנולוגיות מתקדמות לבטיחות בדרכים:
3. הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתחום כלי הרכב ובתחום התשתיות

ניהול הבטיחות:
חוסר שיתוף פעולה, חלוקת אחריות וסמכות בין רשויות

ניתן לעיין בדו"ח בקישור שלהלן:
http://www.rsa.gov.il/AboutAuthority/Documents/AnnualReport/DohShnati2011_Web.pdf

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן