Skip to content

אביזר הבטיחות הבא – מצלמות טלוויזיה סטריאו

Autoliv, יצרנית כריות האוויר המובילה, משבדיה, צופה שהדבר הבא בבטיחות הנסיעה יהיה זוג מצלמות בטיחות בכל רכב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

Autoliv, יצרנית כריות האוויר המובילה, משבדיה, צופה שהדבר הבא בבטיחות הנסיעה יהיה זוג מצלמות בטיחות בכל רכב

מאת דני בר

הייצרנית השבדית מכרה מעל למיליון יחידות מכ"ם המזהירות מפני שמירת מרחק מרכב, אולם כל היחידות הותקנו ברכבים יוקרתיים ויקרים. אולם כיום יש התפתחות מעניינת יותר ומעבר ממכ"ם למצלמה. לדברי מנכ"ל החברה, תפוצת הטכנולוגיה הזו והשתכללות הטכנולוגיה יביאו לאביזר שיקטין משמעותית את התאונות וימנע אותן. מדובר במצלמות עם תוכנה שיתנו לנהג התרעה מפני סטייה מנתיב, סטייה לשול הכביש, הזהרה מפני הולכי-רגל, והתראה על שמירת מרחק ואפילו זיהוי תמרורי הזהרה. כל ההזהרות האלה יפעלו בכל מזג-אוויר ובכל תנאי תאורה. באוטוליב מציינים כי הפתרון בטיחות המדובר, הוא עליית מדרגה מהמצלמה האחורית הנפוצה ופועלת בשעת שילוב להילוך אחורי וחניה.

מחיר מערכת כזאת הוא כ- 100 דולר ליחידה, ובכל רכב יש צורך בשתי מערכות, אולם ככל שיגבר השימוש והייצור של מכוניות עם אבזור בטיחות זה, המחיר ירד דרמטית ויהיה נגיש לכל ייצרן רכב ולכל סוג רכב.

יחידת המכ"ם הנפוצה היום פועלת לטווח של 200 מ' וטובה לנסיעה עירונית וגם בין עירונית. יתכן שתהיה אופציה ליחידת מכ"ם זולה הרבה יותר, המזהה לטווח 100 מ' בלבד וטובה לנסיעה עירונית בלבד. אולם אוטוליב מאמינה שהמצלמה תחליף את המכ"ם.

המערכת שנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים תוכל גם לבצע בלימת חירום באופן אוטונומי, לבצע בקרת מהירות שתתחשב בתנאי הדרך ועומס הדרך ועוד. התחזית היא שבתוך 5 שנים יעלו על הכביש מכוניות המאובזרות במערכת כוללנית זו ובייצור המוני במכוניות רגילות ולא רק יוקרה.

אתר החברה: http://www.autoliv.com/wps/wcm/connect/autoliv/Home/Who+We+Are/Customers

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן