Skip to content

סלאם פייאד יגיע לישראל, בניגוד לרצונו, וימסור אולטימטום לנתניהו

הפלשתינים פתחו במסע מחודש להכרה במדינה פלסטינית ולטענתם,מבקשים לעשות זאת בתיאום עם ישראל. אולם, הם יפעלו בכל מקרה. אולטימטום ברוח זו תימסר היום לנתניהו, למרות שנשיא ארה"ב התרה באבו מאזן שלא ליצור פרובוקציות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפלשתינים פתחו במסע מחודש להכרה במדינה פלסטינית ולטענתם, מבקשים לעשות זאת בתיאום עם ישראל. אולם, הם יפעלו בכל מקרה. אולטימטום ברוח זו תימסר היום לנתניהו, למרות שנשיא ארה"ב התרה באבו מאזן שלא ליצור פרובוקציות

מאת יצחק קמחי-זוארץ

סלאם פייאד ראש הממשלה הפלסטיני מלווה ביאסר עבד רבו, מזכיר הוועד הפועל של אש"ף וסאיב עריקאת צפויים להגיש היום, ג', איגרת מטעם אבו מאזן לראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו המציגה את פרטי הבקשה של הצד הפלסטיני לקיום שיחות השלום הצפויות.
סוכנות הידיעות רוייטרס, מסרה כי טרם יצא כל מסר רשמי לקיום הפגישה בין סלאם פיאד וראש הממשלה הישראלי אך בכירים פלסטינים טוענים כי הפגישה אכן תתקיים בין השניים ביום ג'
האיגרת שמתכוון להעביר אותה סלאם פאייד, לצד הישראלי תכיל אולטימטום לצד הישראלי בו הצד הפלסטיני מתכוון לפעול שוב, ללא התראה וללא תיאום עם הצד הישראלי, למען הכרה במדינה פלסטינית באו"ם בהמשך לצעדים שהחלה לנקוט בהם הרשות בסתיו שעבר למול התנגדות רבה של הצד הישראלי והאמריקאי. השתתפותו של פייאד במשלחת נכפתה עליו, והיא נועדה, ככל הנראה, להסיט את אש הביקורת מאבו מאזן לפאייד.

עפ"י שידורי רדיו "פלסטין" , באיגרת מאשימים את ישראל שלא הצליחה למלא את התחייבויותיה על פי תכנית "מפת הדרכים", שהוסכמה בין הצדדים בשנת 2003, וסעיף זה כלל את הפסקת הבנייה בהתנחלויות.

חנן עשראווי,אמרה לסוכונות הידיעות רוייטרס, "כניסיון אחרון אנו עושים הכל כדי להשיג את פתרון לשתי המדינות.אנו מקווים לתגובה חיובית, אבל אנו שולחים את המסר, מאחר שיש לנו אסטרטגיה לעתיד לבוא אם לא".

ממשלות זרות צופות במהלך הפלסטיני הנוכחי בחרדה לבאות ויחד עם זאת, קיבלו בברכה את קיום הפגישה בדרגות בכירות בין הישראלים והפלסטינים, אך מזהירים אותם מפני שימוש בשפה מאיימת.

רק בחודש שעבר בשיחת טלפון הזהיר נשיא ארה"ב, ברק אובמה את הנשיא עבאס מפעולות פרובוקטיביות. אובמה מבקש להימנע מפנייה של הרשות הפלסטינית לאו"ם, לפני הבחירות לנשיאות בארה"ב. אך אבו מאזן, התעקש למסור את אגרתו לצד הישראלי, שבו מוזכרות לטענתו רק את חובותיה של ישראל להסכמי שלום הביניים.
אבו מאזן, אמר לסוכנות הידיעות הרשמית הפלסטינית "וואפה", בשבוע שעבר כי "כל האופציות מונחות על השולחן, ללא יוצא מן הכלל מפתרון על הדרך הלאומית או ביטול ההכרה בישראל. אנחנו לא מבקשים בידוד ישראל אלא לבודד את מדיניות ההתנחלות שלה".

בשבוע שעבר, במהלך הנחת אבן פינה להקמתו של מבנה חדש לשגרירות הפלסטינית במצריים, אמר אבו מאזן בנושא הגשת האיגרת כי "ישראל צריכה לקבל את הלגיטימיות הבינלאומית להפסיק את הבנייה בהתנחלויות. כל זאת, ללא תנאים מוקדמים, וכאשר ישראל תקבל את ההתחייבויות האלה אהיה מוכן באופן מלא לשוב למשא ומתן".
בכירים פלסטינים נוספים אמרו כי נסוח האיגרת שמתעתד פייאד להעביר לנתניהו הוא נוסח מרוכך מאגרות קודמות שהוגשו לע מנת למצוא פתרון לסוגייה הפלסטינית.

שיחות השלום מצווים בקפאון משלהי שנת 2010 אז נערכו בחסות ארצות הברית לאחר שסירב נתניהו לדרישת הצד הפלסטיני להאריך את ההקפאה החלקית של הבנייה בהתנחלויות .
למרות ההבדלים הפנימיים והאקלים הגיאו פוליטי הפושה בעולם מקווים הפלסטינים להבהיר את עמדתם בנוגע למסמך המוגש לפני כל ניסיון להכיר במדינה פלסטינית חדשה באו"ם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן