Skip to content

בית המשפט מחמיר ענישה על סכינאות ומכנה אותה "גידול ממאיר"

עשרים שנות מאסר וקנסות נגזרו על נתנאל ביטון על הריגת אדם בקרב סכינים ושלוש שנים לשותפו. השופטים: "נסיבותיו של אישום זה מהוות עדות נוספת לקלות הבלתי נסבלת בה נקטלים חיי אדם. במקרים רבים הקרבנות הם צעירים, המקפחים את חייהם... ללא כול סיבה של ממש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרים שנות מאסר וקנסות נגזרו על נתנאל ביטון על הריגת אדם בקרב סכינים ושלוש שנים לשותפו. השופטים: "נסיבותיו של אישום זה מהוות עדות נוספת לקלות הבלתי נסבלת בה נקטלים חיי אדם. במקרים רבים הקרבנות הם צעירים, המקפחים את חייהם…  ללא כול סיבה של ממש"

מאת אבירם זינו

בית המשפט המחוזי בת"א גזר על נתנאל ביטון עשרים שנות מאסר, לאחר שהורשע בהריגה, סמוך למועדון ה"טרמינל" בתל אביב. השופטים ציינו כי תופעת הסכינאות היא כגידול ממאיר ולכן יש להחמיר בענישה. על שותפו לרצח נגזרו שלוש שנים ותשעה חודשים של מאסר בפועל.

על פי כתב האישום, ב-17 לדצמבר 2010 שהו מייק גיגי ונתנאל ביטון, יחד עם אחרים, במועדון בת"א. באותה עת בילה במועדון גם לורנס אמסיס (המנוח) בן עשרים, יחד עם חבריו. בסמוך לשעה 04:10 התפתחה במועדון תגרה, שבה לקחו חלק גיגי וביטון ובמהלכה הותקף אמסיס. מאבטחי המועדון התערבו ופינו את המעורבים החוצה. שבע דקות לאחר מכן נכנסו גיגי וביטון לשירותים והכינו את להב הסכין שנשא ביטון והתעקמה בתגרה. בינתיים אמסיס עזב את המועדון וחיפש את תוקפיו.

אמסיס הבחין תוך מספר דקות בגיגי וביטון שהיו יחד עם חברים נוספים. הוא ניגש אליהם עם חבריו ואז התפתחה תגרה נוספת, במהלכה נעשה שימוש בבקבוקים שבורים ובלבנים, על ידי שני הצדדים, אך לא על ידי אמסיס. במהלך התגרה ביטון דקר חמש פעמים את אמסיס, ואחת הדקירות חדרה לליבו. דקירות נוספות חדרו לריאה השמאלית, לחלל הצפק ולכבד. כתוצאה מהדקירות אמסיס מת ומותו נקבע מאוחר יותר בבית-החולים.

מייד לאחר האירוע נמלטו הנאשמים מן המקום במונית לבית החולים "וולפסון", ואילו אמסיס, כשהוא דקור ופצוע אנושות, פסע למרחק של  כ-30 מטרים מהמקום במשך מספר שניות, ואז התנודד וצנח ארצה. לאחר מכן עזב ביטון את בית החולים והסתתר בדירת מסתור עד למעצרו בידי המשטרה, ואילו גיגי, שהיה חבול בכתפו עקב התגרה הנוספת, עזב את בית החולים בלי לקבל טיפול רפואי והלך לבית חברו, שם החליף את מכנסיו שהיו מוכתמות בדמו של הנרצח.

השופטים, נורית אחיטוב, מרים דיסקין ורענן בן יוסף ציינו, "נסיבותיו של אישום זה מהוות עדות נוספת לקלות הבלתי נסבלת בה נקטלים חיי אדם. במקרים רבים הקורבנות הם אנשים צעירים, המקפחים את חייהם, לרוב בשל עניין של מה בכך, ולעתים אף ללא כול סיבה של ממש. הסתמיות של מעשי אלימות אלה, האגביות בה הם נעשים, הזלזול והאדישות להשלכותיהם ולמשמעותם, ובעיקר, היקפם ותדירותם, הפכו את תופעת הסכינאות לגידול ממאיר ומסוכן המאיים על החברה ושומה להלחם בו מלחמת חורמה ממש. במאבק בלתי מתפשר זה ממלא בית המשפט את תפקידו בדרך של ענישה קשה וכואבת".

על ביטון נגזרו כאמור 20 שנות מאסר, מתוכם 3 שנים על נשיאת רימון רסס, בהזדמנות אחרת בה תכנן לפגוע באדם, ושנה על גניבה משותפת עם גיגי של מחשב כף יד וטלפון נייד. כמו נגזר עליו קנס של 60 אלף שקלים למשפחת הנרצח. על גיגי נגזרו 3 שנים ותשעה חודשים מאחורי סורג ובריח ופיצוי של 20 אלף שקלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן