Skip to content

עיראק: עשרות הרוגים ומאות פצועים בסדרת פיגועים במוקדים שונים במדינה

עיראק בתקופה שלאחר פינויה מכוחות הצבא האמריקניים מתחילה להסתמן כאלימה לא פחות מאשר בתקופת השהות האמריקנית בה. סדרה של פיגועי תופת החרידו היום ערים שונות ברחבי עיראק וגבו עשרות קורבנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיראק בתקופה שלאחר פינויה מכוחות הצבא האמריקניים מתחילה להסתמן כאלימה לא פחות מאשר בתקופת השהות האמריקנית בה. סדרה של פיגועי תופת החרידו היום ערים שונות ברחבי עיראק וגבו עשרות קורבנות

מאת סלאמה אבו רביעה

יום דמים בעיראק: מתקפת טרור משולבת גבתה היום (ה') את חייהם של 32 איש במספר מוקדים ברחבי המדינה. רוב המתקפות כוונו נגד אתרים של כוחות הביטחון ואזורים שיעיים בעיראק. גורמים ביטחוניים ורפואיים מדווחים כי רבים מבין 32 ההרוגים הם אנשי צבא ומשטרה, ונוסף עליהם נפצעו לפחות 116 איש במתקפות שפגעו בערים בגדאד, כירכוכ, סמארה, בעקובה ובמחוז אל-אנבאר במערב המדינה.

דיווחים מעיראק מוסרים כי בבגדאד נהרגו שניים ונפצעו ארבעה כאשר מכונית תופת שחנתה על רחוב חיפה במרכז בגדאד, התפוצצה באופן מתוזמן כאשר חלפה לידה שיירת שר הבריאות העיראקי. נהרגו 2 אנשים ונפצעו שישה בפיצוץ מכונית-תופת שחנתה בסמוך למועדון הטורקמני, על רחוב פלסטין במזרח בגדאד. מטרת הפיצוץ כנראה היתה מחסום של צבא עיראק.

באזור א-טארמיה, אזור בעל רוב סוני מצפון לבגדאד, קיפח חייל עיראקי את חייו ושישה אחרים נפצעו, כאשר מכונית תופת נהוגה בידי מחבל מתאבד התפוצצה ליד המפקדה של גדוד השריון מס' 11 של צבא עיראק .

בעיר כאזמיה, הסמוכה לבגדאד, נהרגו 3 ונפצעו 20 בפיצוץ מכונית שחנתה ליד בית מלון שחלק גדול מאורחיו היו איראניים; באזור עאמל, מדרום לבגדאד, נהרגו 2 ונפצעו 17 מפיצוץ מטען-צד בסמוך למקום מפגש של עובדים המועסקים באזור; ובאזור אל-גאזליה, אזור סוני ממערב לבגדאד, נהרגו שני אנשים בזמן שניסו להניח מטען.

בעיר תאג', עיר בעלת רוב סוני מצפון לבגדאד, נהרג אדם אחד וחמישה נפצעו בשני פיצוצים במוקדים שונים בעיר. מאוחר יותר, נהרגו חמישה ונפצעו תשעה אנשים בפיצוץ חגורת-נפץ באזור התעשייה של העיר. בעיירה זעפרן, ממזרח לבגדאד, נפצעו חמישה אזרחים בפיצוץ מטען ליד חנות למכירת מוצרי מזון.


זירות הפיגועים בעיראק, היום

בעיר רמאדי שבמחוז אל-אנבאר, במערב המדינה, נהרגו שני אנשים ונפצעו חמישה בפיצוץ מטען בסמוך לתחנת המשטרה של מח'פר אל-פרסאן, במרכז העיר; בעיר בעקובה נהרג איש של כוחות הביטחון הלאומי ואיתו נפגעו אשתו וארבעת ילדיו, כאשר מחבל מתאבד לבוש חגורת נפץ לחץ עצמו בכוח אליו ופוצץ את עצמו לאחר שאיש הביטחון פתח לו את הדלת.

בעיר כירכוכ בצפון המדינה, נהרגו תשעה ו-27 נפצעו בשני פיצוצים של מכוניות תופת שמטרתן הייתה שיירת רכבי משטרה של התחנה ברובע מיקדאד בעיר, וכן בנק ההשקעות של כירכוכ. בכפר אל-מלחה, כ-40 ק"מ ממערב לכירכוכ, הוטמנו שישה מטענים שהיו אמורים להתפוצץ ליד בתיהם של קציני צבא, ובכירים בעיר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן