Skip to content

הממשלה אישרה: הטבות לשדרות ועוטף עזה ב-224 מיליון שקלים

הממשלה אישרה גם את ההסכם, שאליו הגיע האוצר עם חברת כי"ל מאת צבי זינגר הממשלה אישרה הבוקר פה אחד מתן הטבות כלכליות לאזור שדרות ועוטף עזה, לשנת 2012, בכ- 224 מיליון שקלים. חבילת הסיוע שאושרה כוללת זיכוי מס בשיעור של 20% עד לסכום של כ-230,000 שקלים; הנחה בשיעור 30% בארנונה למגורים ו-24% בארנונה לתעשייה, מסחר ושירותים; […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה אישרה גם את ההסכם, שאליו הגיע האוצר עם חברת כי"ל


מאת צבי זינגר

הממשלה אישרה הבוקר פה אחד מתן הטבות כלכליות לאזור שדרות ועוטף עזה, לשנת 2012, בכ- 224 מיליון שקלים.

חבילת הסיוע שאושרה כוללת זיכוי מס בשיעור של 20% עד לסכום של כ-230,000 שקלים; הנחה בשיעור 30% בארנונה למגורים ו-24% בארנונה לתעשייה, מסחר ושירותים; סיוע כלכלי לרשויות המקומיות בשל הוצאות מיוחדות הנובעות מהמצב הביטחוני – שמוןנה מיליון שקלים לעיריית שדרות, וחמישה מיליון שקלים למועצות האזוריות; תמיכה פסיכו-סוציאלית לתושבים נפגעי חרדה, בעיקרם ילדים, באמצעות חמישה מרכזי חוסן הפועלים בהצלחה ברשויות, בסכום של שמונה מיליון שקל; סיוע בהפעלת מערכי חירום רפואיים- תגבור במספר ניידות טיפול נמרץ, הפעלת מוקד רפואי לילי ותגבור התחנה לבריאות הנפש בשדרות; השלמת תשתיות ביוב בהשקעה של 75 מליון שקלים בשלוש שנים הקרובות; פטור מדמי חכירה למינהל מקרקעי ישראל; סבסוד מעונות יום בכ-6.5 מליון שקלים; עדיפות בהקצאת עובדים זרים לחקלאות בשיעור של 15% והפעלת מסלול תעסוקה לקליטת עובדים חדשים באזור.

הממשלה אישרה גם ברוב של 21 שרים מול שני מתנגדים – השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן ושר התיירות סטס מיסז'ניקוב – את ההסכם שהגיש לממשלה שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ. ההסכם אליו הגיעו משרד האוצר וחברת כי"ל נוגע למימון הגנות ים המלח-קציר המלח והעלאת התמלוגים שתשתלם החברה למדינה.


ההסכם עם חברת כי"ל כולל שני מרכיבים: העלאת התמלוגים שמשלמת החברה מ-5% ל-10% על הפקה של יותר מ-1.5 מיליון טון ומימון של קציר המלח על פי חלוקה של 10% מימון של המדינה ו-90% מימון של המפעלים.

שר האוצר, יובל שטייניץ, בירך על החלטת הממשלה ואמר כי ההסכם – ביחד עם התיקון לחוק עידוד השקעות הון שבוצע לאחרונה – יכניס למדינה סכום נוסף של מאות מיליוני ש"ח עד מיליארד ש"ח בכל שנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן