Skip to content

להכריע בכול יום בין אוכל לתרופות

ארגון "חברים לרפואה" עוסק בניתוב ומתן תרופות חינם לאלפי חולים במדינת ישראל. חבילות רבות של תרופות, שעברו מיון ופיקוח של רוקחים מקצועיים, נשלחות לחולים וביניהם לא מעט ניצולי שואה. הארגון מבקש להעביר אליו תרופות שאין להם שימוש ומבטיח להעביר לידי הנזקקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון "חברים לרפואה" עוסק בניתוב ומתן תרופות חינם לאלפי חולים במדינת ישראל. חבילות רבות של תרופות, שעברו מיון ופיקוח של רוקחים מקצועיים, נשלחות לחולים וביניהם לא מעט ניצולי שואה. הארגון מבקש להעביר אליו תרופות שאין להם שימוש ומבטיח להעבירן לידי הנזקקים

מאת עמית קרטס בנין

מתברר כי ניצולי שואה רבים לא רוכשים את התרופות שנרשמות להם על ידי הרופא, עקב מצב כלכלי קשה ואי מימון ותקצוב מהרשויות. חלק מהקשישים אינם נכנסים לקריטריונים של חוק נכי רדיפות הנאצים כי עלו לארץ לאחר תחולת החוק ולכן מנהלת הרשות לזכויות ניצולי שואה אינה יכולה לסייע להם. לפעמים מדובר בתרופות ללא מרשם, שעולות כסף רב. לפעמים, גם כשהם זכאים לסיוע, הם אינם מממשים אותו בשל ביורוקרטיה, ריבוי טפסים וחוסר יכולת להתמודד.

מארגון "חברים לרפואה" המסייע בתרופות חינם לניצולים אלה, נמסר כי ניצולי השואה ששרדו את המלחמה הקשה צריכים להילחם מלחמה יומיומית בהכרעה מה חשוב יותר, אוכל או תרופות. רבים אינם מקבלים תקציבים ממשלתיים ופיצויים ועדיין מצויים בדיונים ועדויות אישיות.

DHL מסייעת במשלוח התרופות
DHL מסייעת במשלוח התרופות

מכתבים רבים הגיעו מגיעים לארגון "חברים לרפואה" מהעובדים הסוציאליים ברחבי הארץ בבקשה לסייע במתן תרופות חינם לחולים אלו. ארגון חברים עוסק בשנים האחרונות בניתוב ומתן תרופות חינם לאלפי חולים במדינת ישראל. בכול יום, חבילות רבות של תרופות, שעברו מיון ופיקוח של רוקחים מקצועיים, נשלחות לחולים וביניהם לא מעט ניצולי שואה. הארגון קורא לכל מי שיש בידיו תרופות ללא שימוש להעביר אליו את התרופות והם מבטיחים להעביר אותם לידי הנזקקים.

אתר הארגון:  www.haverim.org.il

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן