Skip to content

סלמון מוסיף המון

"לדוג סלמון בתימן" היא קומדיה רומנטית חביבה ואופטימית עם צוות שחקנים משובח: יואן מקרגור, אמילי בלאנט ועאמר ווקד ציון 7 ביקורת סרט / שי שגב כפי שכותרת הסרט מרמזת, דייג של סלמון בתימן נחשב כפעילות בלתי אפשרית. לכאורה. מי שפעם למד מעט ביולוגיה, או ביקר בנהרות סלמון, יודע שדגי האלתית נוטים להתרבות בזרמים הקרים בחצי הכדור הצפוני. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לדוג סלמון בתימן" היא קומדיה רומנטית חביבה ואופטימית עם צוות שחקנים משובח: יואן מקרגור, אמילי בלאנט ועאמר ווקד

ציון 7

ביקורת סרט / שי שגב

שייח סעודי אוהב דגים? יואן מקרגור ועאמר ווקד

כפי שכותרת הסרט מרמזת, דייג של סלמון בתימן נחשב כפעילות בלתי אפשרית. לכאורה. מי שפעם למד מעט ביולוגיה, או ביקר בנהרות סלמון, יודע שדגי האלתית נוטים להתרבות בזרמים הקרים בחצי הכדור הצפוני. אם נעביר אותם למזג האוויר התימני, סביר להניח שעונת הדיג תהיה קצרה מאוד – כי הדגים פשוט לא ישרדו. זה גם מה שאומר הביולוג הממשלתי הבריטי בסרט, ד"ר אלפרד ג'ונס (יואן מקרגור).

מקגרגור הוא כנראה אחד השחקנים ההפכפכים ביותר בסרטים מודרניים. הוא הוכיח עצמו בסרטים דרמטיים כ"טריינספוטינג" ו"בלאק הוק דאון", עם יכולות מוזיקליות מסויימות ב"מולן רוז'", ומיומנויות פעולה בסיסיות בסדרת "מלחמת הכוכבים". אבל עד עכשיו הוא לא התנסה בקומדיה דרמטית.

חייו של ג'ונס דלים וחיי הנישואים שלו ממורמרים. ואז מגיח השייח התימני מוחמד (משחק ראוי לציון של השחקן המצרי עאמר ווקד, "סוריאנה"). האוליגרך הערבי משלח את עוזרתו הבריטית, הרייט צ'טווד-טלבוט (אמילי בלאנט, "השטן לובש פראדה"), לאלץ את ג'ונס להסכים להביא את הסלמון לתימן. השייח הוא מולטי-מיליארדר שלא אוהב לשמוע לאף אחד, גם אם זה מדען מכובד כג'ונס.

גם הממשלה הבריטית מעודדת את ג'ונס לסייע לשייח המטורף. מדוע? הממשלה הבריטית זקוקה לסיפור חדשות טוב מהמזרח התיכון, וזאת כדי להסיח את הבוחרים מלחשוב על חיילי הממלכה השוהים באפגניסטן. השייח חסר התקנה ואהבתו לדגים יוצרים חדשות מושלמות.

זוגיות מאולצת. יואן מקרגור ואמילי בלאנט

זה כשלעצמו היה יכול להספיק כדי ליצור קומדיה חריפה ומצחיקה. אבל הבמאי לאסה הלסטרום ("שוקולד") בחר במקום זאת להתמקד בסיפור אהבה של הדוקטור הממורמר עם הנציגה הבריטית של השייח.

חבל, כי זה סרט עם פוטנציאל וצוות שחקנים שיכול לתת קצת יותר מ"בסדר". מקגרגור משעשע לעיתים, אך לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות תוך ניסיונותיו הלא מוצלחים להערים על כולם. בלאנט טובה, אם כי לעתים קרובות היא צריכה להניח בצד את יופייה כדי לראות את הגבר שמולה.

האופן שבו הלסטרום מגשים את הזוגיות מרגיש מאולץ ולא אמין. גרועה יותר היא הרוחניות המיסטית האופפת את השייח כ"נביא אחוות דיג".

לפני שזכה באוסקר עבור "נער החידות ממומבאי", התסריטאי סימון בופוי יצר לעצמו שם מכתיבת סרטים בריטיים גחמניים כ"ללכת עד הסוף". עתה הוא מביא נופך קליל ביותר לספר רב המכר של פול טורדיי.

בסופו של דבר, "לדוג סלמון בתימן" הוא בבסיסו מתוק ודי אופטימי, וזו דרך לא רעה לבלות את הערב.

עוד בתרבות: אהבה זה כואב. ביקורת על הסרט "העדינות"

וגם: סכנה ברורה ומיידית. ביקורת על הסרט "נעולים"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן