Skip to content

בוטלו משחקי הכדורגל השבת. שרת הספורט: נחצו קווים אדומים

החשש לפגיעה קשה בגוף ובחיי אדם, והביקורת הקשה שמוטחת בו, סוף סוף עוררו את יו"ר ההתאחדות לכדורגל לפעול. הוא הורה על ביטול המשחקים השבת, בעקבות התגברות האלימות הקשה במשחקי כדורגל. הוא גם הביע תמיכה בהחזרת השוטרים לאצטדיוני הכדורגל. הוגשו תלונות במשטרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החשש לפגיעה קשה בגוף ובחיי אדם, והביקורת הקשה שמוטחת בו, סוף סוף עוררו את יו"ר ההתאחדות לכדורגל לפעול. הוא הורה על ביטול המשחקים השבת, בעקבות התגברות האלימות הקשה במשחקי כדורגל. הוא גם הביע תמיכה בהחזרת השוטרים לאצטדיוני הכדורגל. הוגשו תלונות במשטרה. ביום ראשון ישיבת חירום בגין האלימות במגרשי הכדורגל

מאת נורית קרטן

משחקי המחזור הנוכחי של ליגות הכדורגל לא יתקיימו השבת. כך החליט  אמש (שישי) יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, לאחר התגרה ההמונית האלימה במשחק בין בני לוד לבין הפועל רמת גן, בשעות אחר הצהרים. ההחלטה התקבלה לאחר קריאתה של שרת הספורט ללוזון לבטל את המשחקים.

ביום שישי אחר הצהריים, בזמן הארכת המשחק בין בני לוד לבין הפועל רמת גן, פרצה תגרה אלימה בין עשרות שחקנים, עסקנים, מאמנים ואוהדים משתי הקבוצות. מאמן בני לוד סלימאן אזבארגה, אף נראה כשהוא דורך תוך קפיצה על שחקן רמת גן, עוז יפרח ששכב על כר הדשא..

תולה נעליים. יפרח מראה פציעות
תולה נעליים. יפרח מראה פציעות

עוז יפרח, המגן של הפועל רמת גן, היה שרוע על הדשא כאשר מאמן בני לוד דרך עליו בכוח רב, לאחר שכבר ספג לפני כן בעיטות ומכות משחקני בני לוד. יפרח ושחקן נוסף, יוגב בן סימון נזקקו לטיפול בבית החולים. מיד לאחר מכן הודיע יפרח שאינו ממשיך יותר בכדורגל. "יותר אני לא משחק כדורגל" אמר . "אני תולה את הנעליים שלי" וסיים באומרו "אני הולך לשחק בענף אחר".

"אני מתבייש היום בכדורגל הישראלי" אמר מאמנה של רמת גן, פרדי דוד נסער . "אני מתבייש וכואב".

בלוד תולים את מרבית האשם בליאור אסולין הרמת גני, שלדבריהם החל את הקטטה האלימה בתקיפתו של יקיר שינה, ולדעתם יש להרחיק את אסולין ממשחקי הכדורגל, לצמיתות.

מזועזע. לוזון (אתר ההתאחדות)
מזועזע. לוזון (אתר ההתאחדות)

מיד לאחר היוודע דבר התגרה, הוציאה שרת החינוך והספורט, לימור לבנת הודעת גינוי לאלימות במגרשים וקראה ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון להפסיק לאלתר את משחקי הליגות. "באווירה שנוצרה לא נותר שום ערך ספורטיבי למשחק. נחצו קווים אדומים," אמרה. "בנסיבות האלה, אני קוראת ליו"ר ההתאחדות להודיע על פסק זמן בכל הליגות, כולל הילדים, הנוער והבוגרים, לצורך בדק בית מקיף".

לוזון עצמו נכח במשחק, אך בראיון לערוץ 2 טען שעזב את המקום בזמן ההארכה ולכן ראה את הדברים רק כשהגיע לביתו.

לדבריו, התייעץ עם השרה לבנת ואחרים וביחד הגיעו להסכמה שיש להפסיק את המשחקים לאלתר, לפני שיקרה אסון. "אני לא רוצה, חס וחלילה, שנגיע למצב שמישהו יהרג לנו במגרשים" אמר.  לוזון הביע זעזוע מ"האלימות במגרשים  שעולה מדרגה" ודחה את הקריאות להתפטרותו. "זה לא יקרה!" הבהיר. "אין שום סיכוי שאתפטר. אולי יש לי אחריות מיניסטריאלית – אבל לא מעבר לכך". השרה לבנת מסרה, שביום ראשון הקרוב תיפגש עם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, לדיון על האלימות בספורט, ונראה שלכדורגל יהיה מקום מרכזי בדיון.

אבי לוזון סירב להתייחס לפרשת האלימות בה מעורבת קבוצת מכבי פתח תקווה ולענישה שקיבלה, אולם אמר כי לו עצמו אין שום השפעה בבית הדין של ההתאחדות.

נעצר לחקירה. אזבארגה מלווה בשוטרים
נעצר לחקירה. אזבארגה מלווה בשוטרים

לוזון הביע תמיכה בהחזרת שוטרים במדים למגרשים ולאצטדיונים. נראה כי תמיכתו באה מאחר שאנשי האבטחה אינם יכולים לעשות את עבודתם, כפי שנראה עד כה. ברם, מדובר בהתארגנות לוגיסטית שספק אם תוכל לצאת לפועל כבר השנה וסביר שיהא זה בעונה הבאה. כמו העונש של מכבי פתח תקווה. בהפועל רמת גן ובני לוד התבטאו הערב שהם ממתינים  בציפייה לשמוע את פסק הדין שיהיה בעניין, אבל אין להם ספק שבית הדין לא יעז שלא לדחות גם את עונשם לעונה הבאה. כי גם הפועל רמת גן וגם בני לוד מתמודדות על כרטיס עלייה לליגת העל וכל הורדת נקודות עלולה להשפיע על כך. בדיוק כמו במקרה פתח תקווה.

בתחילת השבוע אמורים להתכנס הגופים שלהם נגיעה ישירה לספורט הכדורגל – שרת הספורט ואנשי משרדה, אנשי ההתאחדות לכדורגל והיועצים המשפטיים, ואנשי מועצת ההימורים בספורט, שכזכור, לאחר פסק הדין נגד מכבי פתח תקווה, חלק מהם הודיעו על הפסקת תמיכתם הכספית בכדורגל והפניית הכספים לתכניות חינוך לילדים ונוער נגד אלימות במגרשים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן