Skip to content

ארגון נפגעי פעולות האיבה נגד משרד הביטחון בעניין היכל הנצחה לאומי בהר הרצל

ארגון נפגעי פעולות האיבה טוען כי משרד הביטחון יזם דיון בממשלה, כדי לשבש ולעקר מתוכנו, את הדיון העומד להתקיים בבג"צ בעתירה נגד הקמת היכל ההנצחה. עילת ההתנגדות: סירוב משרד הביטחון להכליל את שמות קרבנות הטרור ופעולות האיבה, בהיכל הזיכרון. הדיון יתקיים למרות קיומו של צו ביניים האוסר זאת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון נפגעי פעולות האיבה טוען כי משרד הביטחון יזם דיון בממשלה מחר, כדי לשבש את הדיון העומד להתקיים בעתירה נגד הקמת היכל ההנצחה. משרד הביטחון מסרב להכליל את שמות קרבנות הטרור ופעולות האיבה, בהיכל הזיכרון. בג"צ ידון בעתירה, אך נמנע מלהוציא צו ביניים האוסר את הדיון בממשלה

מאת צבי זינגר

ארגון נפגעי פעולות האיבה תובע מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לדחות דיון הצפוי להתקיים מחר בממשלה, על הקמת היכל הנצחה לאומי בהר הרצל. זאת, כדי לאפשר לבג"צ לדון בעתירת הארגון המבקש להכליל את חללי הטרור ופעולות האיבה בהיכל ההנצחה, חרף התנגדות משרד הביטחון.

רבצ"ר אביחי רונצקי באזכרה לחללי פעולות איבה בהר הרצל (צילום בית השלום, ויקיפדיה)
רבצ"ר אביחי רונצקי באזכרה לחללי פעולות איבה בהר הרצל (צילום בית השלום, ויקיפדיה)

ארגון נפגעי פעולות האיבה עתר השבוע לבג"צ, לדבריו בלית ברירה, לאחר שמוצו כל הדרכים וניסיונות ההידברות עם משרד הביטחון ועם שר הביטחון – שסירבו להכליל את הרוגי הפיגועים ופעולות האיבה בהיכל ההנצחה.

לטענת הארגון, משרד הביטחון הגיש ביום חמישי לממשלה – בניסיון לעקר את הדיון בעתירה מתוכנו – הצעת ההחלטה, להקים את היכל ההנצחה כמתוכנן ולהדיר ממנו את חללי הטרור.

אתמול שלח ארגון נפגעי פעולות האיבה מכתב דחוף לראש הממשלה הקורא לו לדחות את הדיון בממשלה, עד לאחר שבית המשפט הגבוה לצדק ידון בעתירה.

"לתדהמתנו, למדנו רק היום, יום שישי, על סדר היום המתוכנן לישיבת הממשלה ביום א', בה מתוכננת החלטת ממשלה המדירה את חללי הטרור מהיכל ההנצחה העומד לקום", נאמר במכתב לראש הממשלה. "החלטה זו תהיה יריקה בפניהם של המשפחות השכולות בשבוע הקשה ביותר בשנה עבורן ומספר ימים לפני יום הזכרון. הקמת ההיכל הינה פרוייקט של שנים והחלטת ממשלה בעת הזו אינה חיונית לפרוייקט ואינה מוסיפה או מורידה לקיומו. החלטת ממשלה, לעומת זאת, מוסיפה על כאבן של המשפחות השכולות ללא כל צורך וללא כל היגיון".

המכתב מסתיים בבקשה: "אנו פונים  אליך בשם המשפחות השכולות, אנא דחה את הדיון הזה לזמן אחר. אפשר לבג"צ  לדון בנושא, אפשר לקיים דיון הוגן וחף מלחצים. תן למשפחות לעבור את יום הזכרון ללא כאב נוסף על כאבן".

עפ"י הצעת ההחלטה שהונחה על שולחן הממשלה יושקעו 40 מיליוני שקלים בהקמת היכל הזיכרון, שישמש אתר הנצחה מרכזי לכלל חללי מערכות ישראל. ההיכל ישמש "כהשלמה נדרשת לאנדרטאות הנמצאות במקומות שונים בארץ ומתוך מטרה לאפשר את הנצחת כלל החללים במקום אחד, אשר ימוקם בחלקת בית הקברות הצבאי בהר הרצל בירושלים".

בהצעת ההחלטה מוזכרת העתירה שהוגשה ע"י ארגון נפגעי פעולות האיבה לבג"צ  ומוזכרת העובדה כי הדיון בעתירה לגופה, טרם החל.

בחוות דעת שהגישה לממשלה, עו"ד שלומית-ברנע פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, נאמר כי למרות שבג"צ לא הורה על מתן צו ביניים, האוסר לדון בנושא, "בבוא הממשלה לדון בנושא עליה לקחת בחשבון כי קיימת עתירה תלויה ועומדת בבג"צ וכי יש לשקול את מכלול השיקולים המתאימים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן