Skip to content

יעלון מאיים בפירוק הממשלה בעניין גבעת האולפנה. הימין לוחץ על השרים

מחר בערב צפויים כשליש מחברי סיעת הליכוד לקיים ביקור הזדהות בשכונת האולפנה. אתמול ביקר בשכונה השר ישראל כץ ותקף את ברק: "הוא לקח את משרד הביטחון והפך אותו לכלי פוליטי על חשבון המתיישבים". ארגון "מטות ערים" קורא לאלפי פעיליו להציף את שרי הימין בקמפיין אגרסיבי נגד ביצוע ההריסה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחר בערב צפויים כשליש מחברי סיעת הליכוד לקיים ביקור הזדהות בשכונת האולפנה. אתמול ביקר בשכונה השר ישראל כץ ותקף את ברק: "הוא לקח את משרד הביטחון והפך אותו לכלי פוליטי על חשבון המתיישבים". ארגון "מטות ערים" קורא לאלפי פעיליו להציף את שרי הימין בקמפיין אגרסיבי נגד ביצוע ההריסה. בתגובה אומרים בסביבת שר הביטחון: "כץ ויעלון לקו כנראה ב'פייגליניזם' קשה"

מאת צבי זינגר וניצן קידר

"אם נגיע לאירועים בסדר גודל של פינוי גבעת האולפנה, הממשלה תתפרק". כך הזהיר הבוקר השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון. יעלון השמיע את אזהרתו באירוע של "שבתרבות" בבאר שבע. יעלון תקף בדבריו את שר הביטחון, אהוד ברק, והצביע עליו כעל מי ש"יש לו אג'נדה פוליטית אחרת מהממשלה". ומי ששיקוליו פוליטיים ולא ענייניים.

"שר הביטחון התעקש על פינוי בית המכפלה בידי אנשי יס"מ. אם שיקוליו של שר הביטחון במקרה הזה הם פוליטיים כי אז לא בבית ספרנו. אם הריסה של גבעת האולפנה תחייב התפרקות של הממשלה, אז שתהיה התפרקות של הממשלה", אמר השר יעלון.

 ובינתיים, הימין וחלק מהשרים וחברי הכנסת של הליכוד מגבירים את מאמציהם ואת פעולות המחאה שלהם, נגד הכוונה להרוס חמישה בתים בשכונת האולפנא בבית אל, עד לתחילת החודש הבא.

שכונת האולפנה בבית אל. הימין מוביל קמפיין נגד ההריסה בשכונה. (צילום: מטה שכונת האולפנה)
שכונת האולפנה בבית אל. הימין מוביל קמפיין נגד ההריסה בשכונה. (צילום: מטה שכונת האולפנה)

אתמול ביקר השר ישראל כץ בשכונת האולפנה ותקף משם בחריפות את הכוונה להרוס את בתי השכונה. מחר בערב צפויים כשליש מחברי הכנסת של הליכוד להגיע לביקור הזדהות בשכונה. בינתיים מגביר הימין את לחציו על הממשלה ומפעיל קמפיין אגרסיבי של פניות אישיות לשרי הממשלה מצד תומכי הימין – שלא להרוס את הבתים בשכונה.

שכונת האולפנה בבית אל נבנתה לפני 12 שנה לזכרם של איטה ובה אפרים צור ז"ל, שנרצחו בפיגוע ירי באזור רמאללה. אך בעקבות צו שהוצא אמורה להתבצע הריסה של חמישה בתים מאוכלסים בשכונה עד ל-1 במאי 2012.

אתמול ביקר בשכונה שר התחבורה ישראל כץ. בסיום הביקור תקף את שר הביטחון אהוד ברק: "אם ברק יפעל בניגוד לעמדת הממשלה על רה"מ לפטר אותו", אמר כץ. "הוא לקח את משרד הביטחון והפך אותו לכלי פוליטי על חשבון המתיישבים. יש דרכים אחרות לקושש קולות בוחרים".

כץ הדגיש כי עמדתו הברורה היא שהבתים בשכונה לא צריכים להיהרס וכי יש צורך לעדכן את עמדת הממשלה בעניין שכונת האולפנה. לדבריו, נעשתה טעות כשהתחייבה המדינה לבג"צ, להרוס את חמשת הבתים עד סוף החודש – משום ש"המדינה לא לקחה בחשבון" את כל ההשלכות של הריסת הבתים.

השר כץ הודיע עוד כי הוא פועל להקמת ועדת שרים לענייני התיישבות "ועדה שתהיה גוף פורמאלי שבו השרים יוכלו להביע את עמדותיהם, כמובן שמשרד הביטחון יהיה חלק ממנה אבל הוא לא יהיה הגורם שיקבע את המדיניות".

בינתיים מתארגן ביקור הזדהות מחר בערב, בשכונת האולפנה. בליכוד טוענים כי כשליש מחברי סיעת הליכוד כבר הבטיח הגעתו למפגן שאותו ארגנו חברים במרכז הליכוד. בין אלה שהבטיחו להגיע: השרה לימור לבנת וחברי הכנסת אופיר אקוניס, זאב אלקין, ציפי חוטובלי, מירי רגב, דני דנון, יריב לוין, כרמל שאמה-הכהן וציון פיניאן.

במקביל פועל ארגון הימין "מטות ערים", שבו רשומים אלפי פעילים, קמפיין אגרסיבי שנועד ללחוץ על שרי הימין בממשלה, למנוע את הריסת הבתים בשכונת האולפנה. במייל שנשלח אתמול נקראו אלפי הפעילים להציף את השרים אלי ישי, אביגדור ליברמן, משה (בוגי) יעלון, יובל שטייניץ, גדעון סער, גלעד ארדן, ישראל כץ, ואת מזכיר הממשלה צבי האוזר, ויושבי הראש רובי ריבלין וזאב אלקין – באלפי פניות נגד ביצוע ההריסה בשכונה.

"עד כה, טרם הצלחתם לבלום את הנכונות של נתניהו להרוס שכונה שלמה בבית-אל", נאמר בנוסח הפניה המוצע. "אתם שבעה שרים, אתם רוב בפורום השמינייה ובקרב השרים הבכירים – לעומת  נתניהו וברק, מרידור ובגין – ארבעה בלבד.

"אנא הפעילו את הרוב שלכם, הרי ברור גם לציבור הבוחרים וגם לכם, שלא מדובר בכפיה של הבג"צ עליכם – אלא שאלה של רצון, תקיפות ואכפתיות שלכם, שרי הממשלה ובעלי התפקידים.

"נא לקחת אחריות ולהציל את המצב בדחיפות. אם יש בקרבכם איזשהו אדם מדוכדך שסבור, שאין ביכולתו למנוע את גדיעת השכונה הפורחת בבית-אל – אני (וציבור הבוחרים) מצפים מאותו שר לאומי – להתפטר!"

בינתיים מצפים בממשלה גם לתשובתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בנוגע לשכונת האולפנה. בתחילת החודש ביקש ראש הממשלה מהיועץ המשפטי לממשלה למצוא פתרון משפטי שימנע את הריסת השכונה. עדיין לא התקבלה תשובת היועהמ"ש.

בתגובה לדברי משה יעלון וישראל כץ בימים האחרונים, אמרו הערב גורמים בסביבת שר הביטחון, אהוד ברק: "כץ ויעלון לקו כנראה ב'פייגליניזם קשה'. 'פייגליניזם' לא טוב למדינה, לביטחונה, לעתידה ולציבור בכלל". בסביבת שר הביטחון ברק הוסיפו: "אנו מקווים כי לטובת הציבור ונבחריו בכנסת, יסתבר כי ה"פייגליניזם" אינו תופעה מדבקת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן