Skip to content

מבאר שבע לתחרות FSAE באיטליה

צוות סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בונים רכב מרוץ על פי תקנון FSAE. ב-2011 הגיעו למקום 15 בעולם. ב-2012 מתכונים גבוהה יותר

מבאר שבע לתחרות FSAE באיטליה

צוות סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בונים רכב מרוץ על פי תקנון FSAE. ב-2011 הגיעו למקום 15 בעולם. ב-2012 מתכונים גבוהה יותר

צוות סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בונים רכב מירוץ על פי תקנון FSAE. ב-2011 הגיעו למקום 15 בעולם. ב-2012 מתכוונים להגיע גבוה יותר

מאת דני בר

תחרות ה-FSAE הינה תחרות בינלאומית, בה משתתפים עשרות צוותי סטודנטים להנדסה מכל רחבי העולם. כדי להשתתף באירוע זה, על הסטודנטים לתכנן ולבנות מכונית מירוץ לפי תקנון ייחודי וקפדני המכיל הגבלות הנוגעות לתכנון רובם המוחלט של מכלולי הרכב, ועמידה בו – תנאי סף להשתתפות בתחרות.

השיפוט בתחרות מחולק לשני מקצים ראשיים:

• מקצה סטאטי הכולל תכנון ( 150 נק' ), ניתוח עלויות (100 נק') ותכנית עסקית (75 נק' ).
• מקצה דינאמי הכולל מבחן תאוצה ל-75 מ' (75 נק' ), מסלול נהיגה בצורת 8(50 נק'), מסלול אורך בן 800 מ'(150 נק'), מסלול סבולת בן 22 ק"מ (300 נק') בו נבחנת גם צריכת הדלק (100 נק') .
סה"כ מקסימום הנק' – 1000 נקודות אפשריות.

מכונית מירוץ כחול לבן (צילם דני בר)

הצוות הישראלי, שבראשו תמיר פלצ'ינסקי מהמעבדה למנועי בערה פנימית באוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע, ועמו 19 סטודנטים להנדסת מכונות, בנו לתחרות שנת 2011 רכב עם:
• מנוע 600 סמ"ק
• הספק 80 כו"ס
• משקל כללי 255 ק"ג
• תאוצה 0-100 3.9 שניות
• הנעת הגלגלים האחוריים בעזרת שרשרת

השנה תתקיים התחרות בעוד כ-4 חודשים ועל הצוות של השנה לבנות כלי חדש, כאשר האתגר הוא להגיע למקום גבוה יותר ממקום 15 אליו הגיע צוות בן-גוריון בשנה שעברה. השנה הצטרפו לצוות גם סטודנטים לעיצוב תעשייתי מהאקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל שבירושלים.

מספר בן לויטן – מנהל הפרויקט: "השנה עיצוב החיפוי העליון של BGR2012 הוא עבודת צוות בין שלושה צוותים. צוות אווירודינמיקה, שאחראי על הגדרות הנדסיות עבור מעצבי בצלאל, כך שחיפוי הרכב יהיה אידיאלי מבחינת יצירת כוח ההצמדה שהוא עשוי לייצר ומבחינת כוח הגרר שפועל על הרכב. המעצבים יירו סקיצות וגבשו קונספטים ראשוניים. צוות אווירודינמיקה קיבל את הסקיצות, העיר הערות הנדסיות לשיפור, ואז יבחנו הדגמים הנבחרים של המעצבים בתוכנת אנליזת זרימה מתקדמת, ובנוסף ייכנסו שיקולי ייצור על ידי צוות חומרים מרוכבים, שעתיד לייצר את החיפוי כולו מסיבי-פחמן קלי משקל וחזקים".

בהצלחה. ולמי שמתעניין או למתן חסות: www.bgracing.com

צוות סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בונים רכב מירוץ על פי תקנון FSAE. ב-2011 הגיעו למקום 15 בעולם. ב-2012 מתכוונים להגיע גבוה יותר

מאת דני בר

תחרות ה-FSAE הינה תחרות בינלאומית, בה משתתפים עשרות צוותי סטודנטים להנדסה מכל רחבי העולם. כדי להשתתף באירוע זה, על הסטודנטים לתכנן ולבנות מכונית מירוץ לפי תקנון ייחודי וקפדני המכיל הגבלות הנוגעות לתכנון רובם המוחלט של מכלולי הרכב, ועמידה בו – תנאי סף להשתתפות בתחרות.

השיפוט בתחרות מחולק לשני מקצים ראשיים:

• מקצה סטאטי הכולל תכנון ( 150 נק' ), ניתוח עלויות (100 נק') ותכנית עסקית (75 נק' ).
• מקצה דינאמי הכולל מבחן תאוצה ל-75 מ' (75 נק' ), מסלול נהיגה בצורת 8(50 נק'), מסלול אורך בן 800 מ'(150 נק'), מסלול סבולת בן 22 ק"מ (300 נק') בו נבחנת גם צריכת הדלק (100 נק') .
סה"כ מקסימום הנק' – 1000 נקודות אפשריות.

מכונית מירוץ כחול לבן (צילם דני בר)

הצוות הישראלי, שבראשו תמיר פלצ'ינסקי מהמעבדה למנועי בערה פנימית באוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע, ועמו 19 סטודנטים להנדסת מכונות, בנו לתחרות שנת 2011 רכב עם:
• מנוע 600 סמ"ק
• הספק 80 כו"ס
• משקל כללי 255 ק"ג
• תאוצה 0-100 3.9 שניות
• הנעת הגלגלים האחוריים בעזרת שרשרת

השנה תתקיים התחרות בעוד כ-4 חודשים ועל הצוות של השנה לבנות כלי חדש, כאשר האתגר הוא להגיע למקום גבוה יותר ממקום 15 אליו הגיע צוות בן-גוריון בשנה שעברה. השנה הצטרפו לצוות גם סטודנטים לעיצוב תעשייתי מהאקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל שבירושלים.

מספר בן לויטן – מנהל הפרויקט: "השנה עיצוב החיפוי העליון של BGR2012 הוא עבודת צוות בין שלושה צוותים. צוות אווירודינמיקה, שאחראי על הגדרות הנדסיות עבור מעצבי בצלאל, כך שחיפוי הרכב יהיה אידיאלי מבחינת יצירת כוח ההצמדה שהוא עשוי לייצר ומבחינת כוח הגרר שפועל על הרכב. המעצבים יירו סקיצות וגבשו קונספטים ראשוניים. צוות אווירודינמיקה קיבל את הסקיצות, העיר הערות הנדסיות לשיפור, ואז יבחנו הדגמים הנבחרים של המעצבים בתוכנת אנליזת זרימה מתקדמת, ובנוסף ייכנסו שיקולי ייצור על ידי צוות חומרים מרוכבים, שעתיד לייצר את החיפוי כולו מסיבי-פחמן קלי משקל וחזקים".

בהצלחה. ולמי שמתעניין או למתן חסות: www.bgracing.com

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן