Skip to content

תשתית הטרור צומחת: עשרה טון חומרי נפץ שנועדו למתקפה בקאבול נתפסו באפגניסטן

ארה"ב מגבירה את הלחץ על פקיסטן, כדי שזו תסייע במיגור תשתית הטליבאן הממוקמת בתחומיה מאת גרשון גירון חמישה פעילים אסלאמיים קיצוניים נעצרו לאחרונה בקאבול, בירת אפגניסטן. בחיפוש במשאית שהייתה ברשותם נמצאו עשרה טון חומרי נפץ, כשהם מוסתרים מחת למטען של תפוחי אדמה. ההערכה היא כי חומרי הנפץ הללו היו מיועדים לביצוע מתקפת טרור מסיבית בבירה. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארה"ב מגבירה את הלחץ על פקיסטן, כדי שזו תסייע במיגור תשתית הטליבאן הממוקמת בתחומיה

מאת גרשון גירון

חמישה פעילים אסלאמיים קיצוניים נעצרו לאחרונה בקאבול, בירת אפגניסטן. בחיפוש במשאית שהייתה ברשותם נמצאו עשרה טון חומרי נפץ, כשהם מוסתרים מחת למטען של תפוחי אדמה. ההערכה היא כי חומרי הנפץ הללו היו מיועדים לביצוע מתקפת טרור מסיבית בבירה.

סוכנות רויטרס מצטטת דובר מטעם הממשלה שאמר ש"לו נעשה שימוש בכמות כזאת של חומרי נפץ, היא היתה גורמת לשפיכות דמים עצומה". הדובר, שאפיקוללה טהירי, אמר שחומרי הנפץ התגלו ב-13 באפריל, יומיים לפני פתיחת מתקפה על קאבול ועל ערים נוספות במדינה, מתקפה שעלתה בקורבנות רבים.  הוא לא ציין את מקום המעצר, אבל אמר שהחמישה, שלושה פקיסטנים ושני אפגאנים ,נמנו עם חברי ארגון הטליבאן.

לדברי טהירי, שלושת הפקיסטנים שבקבוצה אספו את חומרי הנפץ מחוץ לעיר פשאוואר שבפקיסטן, וקיבלו את פקודותיהם משני מנהיגי טליבאן מקומיים שהיו להם קשרים עם המודיעין הפקיסטני.

ארגון הטליבאן באפגניסטן, המכונה גם ארגון חקאני, נטל אחריות על המתקפה בשבוע שעבר והזהיר שמתקופות דומות מתוכננות לחודשים הקרובים. ארצות הברית הודיעה שהיא מגבירה את הלחץ על פקיסטן כדי שזו תעשה מאמץ גדול יותר לבלום את פעילות החקאנים, המתמחים במתקפות ראוותניות נגד מטרות מוגנות היטב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן