Skip to content

חדש בבייג'ין – למבורגיני ופורד

הכביש-שטח החדשה של למבורגיני תושק לראשונה בבייג'ין שם רכבי כביש-שטח הם הלהיט. פורד תציע לשוק הזה ארבעה דגמים חדשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכביש-שטח החדשה של למבורגיני תושק לראשונה בבייג'ין שם רכבי כביש-שטח הם הלהיט. פורד תציע לשוק הזה ארבעה דגמים חדשים

מאת דני בר

פורד תציג לקהל הסיני אוהב רכבי כביש-שטח דגם שיתווסף לשלושת דגמי פורד – KUGA, EcoSport ו– Explorer הוותיק. ענק הרכב האמריקאי, פורד, פועל כבר שנים בסין בשילוב עם מזדה היפנית וצ'ונקינג הסינית המוכרת את דגמי הפיאסטה, פוקוס ומונדאו. פורד מכרה בשנת 2011 רק 320,658 מכוניות לעומת פולקסווגן עם 2.26 מליון כלי רכב וג'נרל מוטורס עם 2.55 מיליון רכבים. פורד מתכוונת להציג בשלוש השנים הקרובות 15 דגמים חדשים, מתוכם 4 רכבי כביש-שטח.

השוק הסיני גמע 2.1 מיליון רכבי כביש-שטח בשנה שעברה, שהם כשמינית מרכישות הרכב הפרטי בסין. לשם השוואה, בארה"ב נמכרו 4.1 מיליון רכבי SUV וקטגוריה זו מהווה כשליש משוק הרכב החדש בארה"ב. יודעי השוק הסיני מסבירים את המגמה בכך שהנהג הסיני מעדיף לשבת גבוה ולראות את הפקקים מהן סובלות הערים הגדולות והצפופות, מנקודת מבט גבוהה ובטוחה.

נכון להיום, שוק רכבי הכביש-שטח בסין נשלט ע"י יצרניות יפניות ודרום קוריאניות. הונדה CR-V לבדו מכר 160,000 יחידות בשנה שעברה בסין.

יצרנית אחרת שלוטשת עיניים לשוק הכביש-שטח הסיני היא למבורגיני.

URUS הוא ההבטחה הבאה של למבורגיני לקהל הסיני בעל היכולת שיקבל כביש-שטח עם 600 כו"ס. היצרן האיטלקי מתכנן למכור 3,000 יחידות אורוס בשנה כאשר הוא מיועד למכירה רק במספר מדינות מועט וביניהן סין.

החברה האיטלקית תולה תקוות רבות בהצלחת רעיון הכביש-שטח החדש, שיהיה מתאים לשימוש יומיומי גם למשפחה וגם לתענוגות. מכירות השנה של למבורגיני Gallardo ו- Aventador היו 1,600 יחידות, כאשר רבע בסין, ורבע בארה"ב.

קטגוריית ה- SUV גדלה בסין בקצב של 20% בשנה בעוד שאר שוק הרכב גדל בקצב של כשליש מכך.

האורוס אמור לצאת לכביש רק ב-2017 כאשר הוא בנוי על ממרכב דומה לשאר רכבי הקטגוריה בקבוצת פולקסווגן כמו פורשה קאיין, אאודי Q7, טוארג של פולקסווגן ועוד. האורוס יהיה 4X4, אולם בשלב זה לא נמסרו פרטים טכניים כמו גם מה יהיה המנוע בו יהיה מצויד הרכב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן