Skip to content

ירידה של 6% נרשמה בלינות התיירים במרץ במלונות ישראל

ירידה של 6% נרשמה בלינות התיירים במרץ במלונות ישראל. המלונאים: אנו מזהים בבירור הרעה בתנאי הסחר בתעשיית המלונאות, הבאים לידי ביטוי בירידה בפדיון המלונות, ובעלייה בהוצאות התפעול של המלונות. תפוסת החדרים ירדה ב-2% ברבעון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

המלונאים: אנו מזהים בבירור הרעה בתנאי הסחר בתעשיית המלונאות, הבאים לידי ביטוי בירידה בפדיון המלונות, ובעלייה בהוצאות התפעול של המלונות. תפוסת החדרים ירדה ב-2% ברבעון

מאת עירית רוזנבלום

"זה כשנה, מתחילת ה'אביב הערבי', אנו חווים ירידה בתחום התיירות המסורתית – הקלאסית והצליינית – שהחריפה בעקבות האיום האיראני והמשבר הכלכלי באירופה", כך אומר עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, על תוצאות הלינות במלונות בחודש מרץ, שהסתכמו בירידה ממוצעת של 6% לעומת אותו החודש אשתקד. לדבריו, "אנו לא מזהים שינוי במגמה זו, אלא רק בהתגברותה".

נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן. האיום האיראני משפיע. צילום עירית רוזנבלום
נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן. האיום האיראני משפיע. צילום עירית רוזנבלום

פדרמן מוסיף, כי במקביל, חל בחודש מרץ גידול דומה של 6% במספר לינות הישראלים, כתוצאה ממבצעי שיווק אגרסיביים והורדות מחיר. "מנתונים חלקיים שבידינו, אנו מזהים בבירור הרעה בתנאי הסחר בתעשיית המלונאות, הבאים לידי ביטוי בירידה בפדיון המלונות מזה, ובעלייה בהוצאות התפעול של המלונות מזה, בעיקר בתחום המים (25%+), החשמל (15%+) והארנונה (3.1%+)", אמר פדרמן.

 

ירידה של 22% בלינות באילת

במרץ נרשמו במלונות כ-923 אלף לינות תיירים, ירידה של 6% ירידה לעומת מרץ 2011.
הירידה הגדולה ביותר בלינות התיירים נרשמה באילת – 22%. ירידות של אחוזים אחדים נרשמו בירושלים, בטבריה, בנתניה, בנצרת, בהרצליה, בחיפה ובגליל. בתל אביב ובים המלח נשאר מספר הלינות ללא שינוי.

 

מלונות תל אביב. 41% עליה בלינות הישראלים. צילום שלי פרקול
מלונות תל אביב. 41% עליה בלינות הישראלים. צילום שלי פרקול

לינות הישראלים הסתכמו במרץ בכ- 755 אלף. בירושלים חלה עליה של 44%, בתל אביב עליה של 41%, בנתניה עליה של 32% ובהרצליה עליה של 31%. ירידות נרשמו באילת, בים המלח ובחיפה ובגליל.

סה"כ לינות במלונות (תיירים+ישראלים) במרץ: כ- 1.68 מיליון, 1% ירידה ביחס לאשתקד.

תפוסת החדרים הארצית הממוצעת הגיעה ל- 64%, המהווה ירידה של 3% בהשוואה לאשתקד).
התפוסות הגבוהות ביותר נרשמו במרץ בים המלח, בתל אביב ובירושלים.

לפי נתוני הרבעון הראשון השנה: ינואר – מרץ, חלה ירידה של 4% בלינות התיירים ועליה של 4% בלינות הישראלים לעומת אותה תקופה אשתקד. תפוסת החדרים ירדה ב-2%.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן