Skip to content

דרום לבנון: פצועים בפיגוע במסעדה המוכרת אלכוהול

שבעה פצועים בפיגוע במסעדה בצור. הרקע: מכירת אלכוהול במקום. לאחרונה התרחשה בערים שונות בדרום לבנון סדרה של אירועים דומים. מקומיים: "מפגן כוח של חזבאללה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבעה פצועים בפיגוע במסעדה בצור. הרקע: מכירת אלכוהול במקום. לאחרונה התרחשה בערים שונות בדרום לבנון סדרה של אירועים דומים. מקומיים: "מפגן כוח של חזבאללה"

מאת נועה גרבר

האזור התיירותי של העיר צור, על קו החוף (Wikimedia/Ankara)
האזור התיירותי של העיר צור, על קו החוף (Wikimedia/Ankara)

היומון הלבנוני "א-ספיר" מדווח כי שבעה בני אדם נפצעו בפיגוע שהתרחש בלילה שבין יום ראשון לשני בעיר צור שבדרום לבנון. הפיגוע אירע במסעדת Nocean , מקום ידוע בחיי הלילה של העיר. המטען, שהונח במעלית הבניין והתפוצץ בקומה הרביעית, שבה ממוקמת המסעדה, גרם לנזק רב בבניין. הסיבה לפיגוע עדיין לא הובררה, אולם ההערכה היא כי העילה הייתה העובדה שהמסעדה מוכרת אלכוהול.

בצור, שרוב אוכלוסייתה שיעית, היו בחודשים האחרונים ארבעה אירועים דומים, כולם בבתי עסק המוכרים אלכוהול. משטרת לבנון הודיעה כי תפתח בחקירה, אולם בעל המסעדה, זאהי זידאן, לא זקוק לממצאי החקירה. הבוקר הוא כבר הודיע כי יחדול למכור אלכוהול במקום. "חיי אדם חשובים יותר" , אמר היום.

המלחמה הסלקטיבית של חזבאללה

תיירים רבים פוקדים את צור, וכן שוהים בה בכל עת חיילים רבים מכוחות יוניפ"ל, וביחס לשאר ערי דרום לבנון היא מאופיינת בחיי לילה ערים. זו העיר היחידה בדרום לבנון שבה נהוג למכור אלכוהול באופן פומבי. עם זאת, בעקבות הפיגועים בחודשים החרונים, החליטו כמה בתי עסק בעיר להפסיק ולמכור אלכוהול, על אף הפגיעה ברווחיהם כתוצאה מצעד זה.

אירועים דומים התרחשו לאחרונה בעיירות א-נבטיה, בבאבליה ובחולא, בהם מכירת אלכוהול נעשית באופן חשאי. ה"אשם המיידי" באירועים, ארגון חזבאללה, לא לקח אחריות על אף אחד מן האירועים, אולם לכמה מן האירועים קדמו דיווחים על הטרדת בעל העסק על ידי פעילי הארגון. "אירועים כגון אלו" אמר גורם במנהל המקומי, "הם עדות להתחזקות הפונדמנטליזם באזור לאחרונה".

אולם עבור אחרים, מדובר בהפגנת כוח פוליטית המתכסה באצטלה דתית. "מי שגר בדרום לבנון" אמר אחד התושבים במחוז באבליה לאחר פיגוע דומה לפני כמה שבועות, "חש את הסתירה העצומה שבה פועל ארגון חזבאללה. בכפרים רבים בדרום לבנון נמכר אלכוהול באין מפריע וחזבאללה אינו עושה דבר. אולם באזורים בהם יש לארגון תמיכה, לפתע הדבר מפריע לו. פעולות מעין אלו אינן מונעות משיקולים של מוסר – מדובר ברצון לבסס את ההגמוניה של הארגון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן