Skip to content

הבוסית קיבלה תרומת כלייה מהעובדת שלה – ואז פיטרה אותה

העובדת ניסתה להתאושש מניתוח הוצאת הכלייה- ונדרשה לחזור מיד לעבודה. זמן קצר לאחר מכן, פוטרה מאת גרשון גירון זה נשמע, פחות או יותר, כמו אחד משיאי כפיות הטובה של העידן המודרני. עובדת תרמה כלייה מגופה לבוסית שלה, כדי שזו תוכל להמשיך לתפקד, זו, בתמורה, הייתה שותפה משמעותית בהליכי הפיטורין של העובדת, מיד לאחר שהבריאה מהניתוח. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העובדת ניסתה להתאושש מניתוח הוצאת הכלייה- ונדרשה לחזור מיד לעבודה. זמן קצר לאחר מכן, פוטרה

מאת גרשון גירון

זה נשמע, פחות או יותר, כמו אחד משיאי כפיות הטובה של העידן המודרני. עובדת תרמה כלייה מגופה לבוסית שלה, כדי שזו תוכל להמשיך לתפקד, זו, בתמורה, הייתה שותפה משמעותית בהליכי הפיטורין של העובדת, מיד לאחר שהבריאה מהניתוח.

"החלטתי לתרום כליה לבוסית שלי, והיא לקחה לי את הלב", אמרה בכאב העובדת, דבי סטיבנס, בת 47 מניו יורק, גרושה ואם לשניים. "אני חשה נבגדת מאוד. זו הייתה חוויה כואבת ונוראה עבורי. היא פשוט נטלה את התרומה, הניחה אותה על הקרקע ובעטה בה".

בתביעה, שהוגשה לרשות זכויות האדם של מדינת ניו יורק, נגד ג'קי ברושיה (61), טוענת סטיבנס שזו האחרונה הערימה עליה. סטיבנס טוענת שהכירה את ברושיה, מפקחת באחד מסניפי חברת AAG לשיווק רכב, כאשר עבדה כפקידה בחברה, החל מינואר 2009. בינואר 2010 עזבה סטיבנס את החברה ועברה להתגורר בפלורידה. אולם כאשר שבה ללונג איילנד לביקור בחודש ספטמבר, היא נכנסה למשרד ושוחחה עם ברושיה, וזו סיפרה לה על בעיותיה הרפואיות ועל הצורך הדחוף שלה בהשתלת כלייה מתאימה.

סטיבנס אומרת שברושיה אמרה לה שכבר איתרה תורם אפשרי, ידיד משפחה. סטיבנס הגיבה באמפטיה ואמרה כי במידת הצורך גם היא עצמה תהיה מוכנה לתרום כלייה. ברושיה הגיבה המלים "אי אפשר לדעת, אולי אבקש אותך לפרוע את הבטחתך יום אחד".

זמן מה לאחר מכן החליטה סטיבנס להשתקע בלונג איילנד. היא פנתה לברושיה ושאלה אותה אם תוכל לעבוד שם שוב. ברושיה נענתה בחיוב. בתוך שבועות אחדים קיבלה סטיבנס עבודה ב=AAG. חודשיים אחר כך, מספרת סטיבנס, קראה לה ברושיה למשרדה, סיפרה לה שהתורם שאיתו כבר סיכמה על תרומה נמצא כלא מתאים ושאלה אותה האם הייתה רצינית בהטחתה לתרום לה את כלייתה. "אמרתי: 'כן, בוודאי", סיפרה סטיבנס, "היא היתה הבוסית שלי, כיבדתי אותה. אני פשוט כזאת. לא רציתי שתמות".

בכתב התביעה מסופר שמאחר שלא היתה התאמה רפואית שלמה בין סטיבנס לברושיה, הרופאים הסכימו שסטיבנס תתרום את כלייתה השמאלית לאדם אחר, והדבר יקדם את ברושיה בתור הממתינים להשתלה והיא תזכה לאיבר ממישהו אחר.

"חשתי שאני מחזירה לה את חייה," אמרה סטיבנס. "הכליה שלי עשתה את דרכה לסנט לואיס, מיזורי, ושלה הגיעה מסן פרנסיסקו". היא סיפרה כי לא היתה מודעת לכאבים העזים, לחולשה ברגליים ולבעיות העיכול שהתעוררו אחרי הניתוח בו הוסרה כלייתה, באוגוסט 2011.

לדבריה, הופעלו עליה לחצים לחזור לעבודה ב-6 בספטמבר, לפני שהתאוששה לחלוטין – בעוד הבוסית שלה ממשיכה להתאושש בביתה. יתר על כן, כאשר נטלה סטיבנס חופשת מחלה, שלושה ימים אחרי חזרתה לעבודה, ברושיה התקשרה אליה מביתה וגערה בה על כך. זמן קצר לאחר מכן, הודיעו לה על הפסקת עבודתה.

ברושיה הפסיקה להשיב לשיחות טלפון. ביום שישי היא נראתה מחוץ לביתה כשהיא נכנסת למונית ובידיה כוסות פלסטיק ובקבוק שמפנייה. אתמול אמר בעלה, ג'יימס, שהטענות שהופנו נגדה "רחוקות מהאמת", אבל סירב להסביר את דבריו. "היא לא פיטרה איש", אמר.

חברת AAG לא הגיבה על הידיעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן