Skip to content

איך לשרוד את חג המנגל והבשר?

הקיבה שלנו יכולה להתמודד עם כמויות גדולות של בשר במהלך חג העצמאות, ויש דרכים פשוטות וקלות להתמודד עם העומס. שלמה וולפברג מביא את פתרון שילובי המזון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקיבה שלנו יכולה להתמודד עם כמויות גדולות של בשר במהלך חג העצמאות, ויש דרכים פשוטות וקלות להתמודד עם העומס. שלמה וולפברג מביא את פתרון שילובי המזון

מאת: שלמה וולפברג

אחחח, יום העצמאות. חג המנגל והבשר. היום בו השגנו את חירותינו, לשים נתחים מובחרים של סטייק או פילה, לצד נקניקיות עוף מופשרות. הכל הולך בארוחת החג הלאומי… בשר, פיתות, סלטים כראות העין, איך אפשר גם בלי טוגנים וחטיפים (הילדים רוצים. כן, בטח), חומוס לנגב, טחינה לטבילה, משקאות מכל הצבעים, יין ובירה שילכו טוב עם הבשר, ומה עם איזה קינוח או עוגה לטעם מתוק בסוף הארוחה?… ועוד כיד הדימיון הטובה של כל אחד מאיתנו.

הכי חשוב שכולם יהיו מרוצים: חנה צמחונית, הדוד משה חובב סטייקים, אלון הקטן מת על חומוס וסבתא חביבה אוכלת הכל עם עמבה.

אבל האם באמת כולם מרוצים? נדמה לפעמים שכולנו שכחנו מישהו אחד חשוב, מישהו קרוב מאוד לכל אחד מאיתנו. כן חברים, מדובר בקיבה שלנו. היא זו שצריכה בסופו של דבר לעכל את חג עצמאותנו, על כל מדוריו.

מכירים את התחושה של הקריסה לאחר ארוחה עשירה ועמוסה בכל טוב? הצורך הבלתי נשלט לקפה או למשהו מתוק בשביל להתעורר מעט? לא מדובר בצירוף מקרים, אנחנו פשוט מביאים זאת על עצמנו כל פעם מחדש.

הפעם עצה מעולם שילובי המזון, כיצד תוכלו לאכול חכם ולהימנע מאותה עייפות פוסט-ארוחת-יום-העצמאות. מדובר בטיפ פשוט למדי להבנה, אך מעט מסובך יותר לביצוע.

בשר לא מסתדר עם פחמימות !

ההסבר: הקיבה שלנו מתקשה מאוד לעכל ביחד בשר ומוצרים מהחי עם פחמימות כמו לחמים, תפוחי אדמה, דגנים וקטניות. כתוצאה מכך, כמות גדולה מאוד של אנרגיה מופנית למערכת העיכול שלנו, ואנו חווים את אותה התשישות וחוסר האנרגיה האופייניים לאחר הארוחה.

אז מה עושים?

לאחר ניסיונות רבים, גיליתי את הדרך הכי טובה לשרוד סעודות מסוג זה ללא כל צורך בהזרקת קפאין או סוכר לדם. פשוט מאוד: בשר וסלטי ירקות (בלי חומוס – הוא קטניה), בליווי של יין אדום איכותי. כך אפשר להנות מהבשר האיכותי שקנינו במיטב כספנו, ממגוון גדול מאוד של סלטים וגם לעזור לעיכול בעזרת יין אדום שמרענן גם הטעמים בפה לאחר כל נגיסה.

איני טוען שזו הדרך היחידה, שתעבוד לכולם וכל הזמן. אבל הרעיון הפשוט: "לפעמים פחות, זה בעצם יותר!".

חג עצמאות שמח ומהנה.

.
.
התמונות באדיבותBrianHolm / FreeDigitalPhotos.net ,PANPOTE / FreeDigitalPhotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן