Skip to content

מבצע "דגלון לנופל" ראשון באירועי הזיכרון לחללי מערכות ישראל

בשנים האחרונות פותח את אירועי יום הזכרון לחללי מערכות ישראל מבצע "דגלון לנופל", שבמהלכו מגיעים הרמטכ"ל, המפכ"ל ואחרים להר הרצל ומציבים דגלון על קבר החלל האחרון במהלך אותה השנה. גם ביום ראשון עשו זאת שוב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 בשנים האחרונות פותח את אירועי יום הזכרון לחללי מערכות ישראל מבצע "דגלון לנופל", שבמהלכו מגיעים הרמטכ"ל, המפכ"ל ואחרים להר הרצל ומציבים דגלון על קבר החלל האחרון במהלך אותה השנה. ביום ראשון עשו זאת שוב, על קברים בני פחות משבוע

מאת כתבי מגפון

אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה החלו למעשה ביום ראשון השבוע, 22 באפריל 2012,  במבצע "דגלון נופל". במסגרתו מניחים ראשי כוחות הביטחון השונים דגלון המדינה על קבר החלל האחרון אצלם. ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין גנץ הניח דגלון על קברם של סגן הילה בצלאלי ז"ל ורב- טוראי יהושע חפץ ז"ל, החללים האחרונים אשר נקברו בהר הרצל. בטקס נטלו חלק המפקח הכללי של משטרת ישראל, רב- ניצב יוחנן דנינו, נציג שירות הביטחון הכללי, מפקד שירות בתי הסוהר, רב- גונדר אהרון פרנקו.

הרמטכ"ל גנץ ומשפחת בצלאלי (צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל גנץ ומשפחת בצלאלי (צילום: דובר צה"ל)

פרויקט "דגלון לנופל" נערך זו השנה התשיעית כמסורת המבקשת לכבד ולהוקיר את הנופלים אשר שילמו בחייהם את מחיר ההגנה על שלומה ובטחונה של מדינת ישראל. כל דגלון נושא שלהבת  ומורכב מדגל המדינה עטור סרט "יזכור" שחור.

הרמטכ"ל הניח את הדגלים הראשונים, בהר הרצל,  ובימים שלאחר מכן הניחו מפקדי וחיילי צה"ל דגלי מדינת ישראל על קבריהם של חללי מערכות ישראל, בבתי קברות צבאיים בכל רחבי הארץ. החללים האחרונים בצה"ח היו סגן הילה בצלאלי ורב- טוראי יהושע חפץ.

סגן הילה בצלאלי ז"ל שירתה כקצינת ארגון רפואי בחטיבת הבקעה בפיקוד המרכז, ונפלה בכ"ו בניסן תשע"ב, 18 באפריל 2012, לאחר שנפצעה מקריסת עמוד תאורת במה במהלך חזרות לטקס יום העצמאות בהר- הרצל.

רב- טוראי יהושע חפץ ז"ל שירת בחיל ההנדסה הקרבית, ונפל בכ"ו בניסן תשע"ב, 18 באפריל 2012, לאחר שהתמוטט במהלך גיבוש ליחידה מובחרת.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, הניח דגל על קברו של ניצב-משנה שמעון גבאי ז"ל, החלל האחרון בשנה זו. לאחר מכן הניחו השוטרים דגלונים על יתר חלקות הקבר של חללי המשטרה בהר הרצל.

דגלונים לנופלים. (צילום: דובר צה"ל)
דגלונים לנופלים. (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל, רב- אלוף בני גנץ אמר בטקס ש"כאן בהר הרצל, מסמנות המצבות חיים שנגדמו בטרם עת, חלומות ותקוות שלא ימומשו לעולם. אך בה בעת, מסמלות המשכיות מפעל התקומה ואת מימוש החזון הציוני – הן אבני היסוד של בניין הארץ, של מדינת ישראל".

הוא ציין "אנו מבקשים לכבד את זכרם ולהוקיר את עשייתם של מי שלחמו עד כדי חירוף נפש למען שלום ישראל. זהו ביטוי צנוע לכאב האובדן, ועם זאת גם לעמידתנו היום, מאוחדים ונכונים להיאבק כל עוד קם אויב למדינת ישראל ולעם היהודי".

רב- ניצב דנינו, מפכ"ל המשטרה אמר כי "אנו ניצבים היום בחלקה מקודשת לעם ישראל ולמשטרת ישראל. חלקה אליה אנו שבים מדי שנה, אך היא בלבנו ובמחשבותינו בכל יום בשנה. ביום הזה אנו לא רק זוכרים, אנו גם מזכירים 1,291 שמות של שוטרים שנפלו על משמרתם והותירו אחריהם רעיות, אב ואם, ילדים. הזמן שחולף אינו משכיח את הגעגוע, ונדמה שדווקא מעצים אותו".

הצדעה לחלל האחרון השנה. המפכ"ל דנינו (צילום: דוברות המשטרה)
הצדעה לחלל האחרון השנה. המפכ"ל דנינו (צילום: דוברות המשטרה)

המפכ"ל ציין כי "בכל רגע בו שוטר מבצע את תפקידו, באכיפת חוק וסדר, בהגנה על גבולות המדינה, במניעת תאונות דרכים, במתן שירות לאזרחי המדינה, הוא נושא עמו את זיכרונם ומורשתם של יקירינו. את צו השליחות לשרת את המדינה את החברה הישראלית ולהעניק ביטחון אישי ואיכות חיים לתושביה. את הערכים עליהם הגנו בגופם יקירנו שטמונים כאן בחלקה המיוחדת הזו. ערכי מוסר וצדק. ערכי יושר, אומץ ואהבת המולדת".

סמנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף משפחות והנצחה, אריה מועלם אמר לבני המשפחות שנכחו בטקס : " יקיריכם, מטובי בני ובנות מדינת ישראל, נתנו כל שהיה להם לתת ואתם אלה שנושאים יום יום, שעה שעה בכאב נתינה זו. כאן, בבית הקברות הצבאי הר הרצל, כאן במקום הזה המהווה ספר ההיסטוריה הפתוח של מדינת ישראל המקפל בתוכו את כל הדרך משואה לתקומה טמונים חללי מערכות ישראל".

מועלם התייחס למורשת המונחלת לדורות הבאים, כבר מגיל צעיר. "הבוקר צעדו כאן אלפי ילדים בשביל המחבר את השואה לתקומה, שישים וארבע שנותיה של מדינת ישראל ומה שקדם להן מיוצגים כאן בין אבני השיש. במעמד מכובד זה ומתוך הציווי שנאמר לזכור את כולם, את כל נופלי מערכות ישראל, על הגבעה ההררית בצל אורני ירושלים, נפתח את מבצע הנחת הדגלון על קברו של החלל האחרון שנטמן בבית העלמין הר הרצל".

בטקס השתתפו יושב ראש ארגון "יד לבנים" הארצי, אלי בן שם, ראש אגף משפחות והנצחה וסמנכ"ל משרד הביטחון, מר אריה מועלם, יושבת ראש ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, הגברת נאווה שהם, ראש אגף כוח אדם, אלוף אורנה ברביבאי, הרב הצבאי הראשי, תת- אלוף רפי פרץ ומשפחותיהם של סגן הילה בצלאלי ז"ל ורב-טוראי יהושע חפץ ז"ל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן