Skip to content

שגריר סוריה באיראן: "גורל סוריה יקבע על ידי עמה ומנהיגה"

שגריר סוריה באיראן העניק השבוע ריאיון מיוחד לסוכנות הידיעות האיראנית "פארס". בריאיון, חשף השגריר את תפיסתם של גורמים רשמיים בסוריה המחלקים את העולם לתומכיה של סוריה ולמתנגדיה והביע את דעתו באשר לתמיכת העם הסורי בנשיא אסד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שגריר סוריה באיראן העניק השבוע ריאיון מיוחד לסוכנות הידיעות האיראנית "פארס". בריאיון, חשף השגריר את תפיסתם של גורמים רשמיים בסוריה המחלקים את העולם לתומכיה של סוריה ולמתנגדיה והביע את דעתו באשר לתמיכת העם הסורי בנשיא אסד

מאת נמרוד זגגי

על רקע התפרסות פקחי האו"ם בסוריה, ודיווחים שונים על חידוש הלחימה באזורים שונים במדינה, התראיין ביום ג' האחרון חאמד חסן, שגריר סוריה באיראן, והציג עסקים כרגיל. בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית, "פארס", התייחס השגריר הסורי למתרחש במדינה והפגין ביטחון רב בכל מה שקשור לעתיד שלטונו של נשיא סוריה בשאר אסד. חסן הצהיר ש "גורל סוריה ייקבע על ידי עמה ומנהיגה… מעצם יציאתם לרחובות הביעו מיליוני סורים את תמיכתם במנהיגם. 65 אחוזים מהם הצביעו בעד הרפורמות, וזה מוכיח כי העם תומך בנשיא אסד."

באשר לתמיכה שקיבלה סוריה מסין, רוסיה ואיראן, בנות בריתה המסורתיות, אמר השגריר: "חברינו בעולם דוגמת הרפובליקה האסלאמית של איראן, עמדו לצידנו ותמכו בנו. עמדת רוסיה וסין בנוגע לסוריה ברורה – שתיהן תומכות בנו".

נראה כי בעיניו של חסן, החלוקה בין תומכיה ומתנגדיה של סוריה בזירה הבין לאומית מצביעים על סדר יום חדש וחלוקה למוקדי כוח חדשים. סין ורוסיה, הן, כמובן, מוקד אחד כזה שעמו יש לסוריה יחסים יציבים וחזקים. לא רק זאת, לטעמו של השגריר הסורי, "חלוקת הסדר העולמי לכמה מוקדים תשרת את כל המדינות".

באשר לתמיכתן של  קטר וערב הסעודית בהתערבות חיצונית בסוריה, הצהיר השגריר: כמו תמיד, כמה מדינות באזור תומכות במדיניות של ארה"ב וישראל ותמיכתן של שתי המדינות הללו בהתערבות צבאית בסוריה נגד ממשל בשאר אסד ברורה לגמרי לאור התגובות הקודמות שלהם בקשר להתנגדות המזוינת וללבנון. לא ניתן לצפות מהן לפעול אחרת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן