Skip to content

ביי ביי בטסי ג'ונסון?

המעצבת הניו-יורקית בטסי ג'ונסון הגישה בקשה להגנה בפני נושים ונמצאת שלב אחד לפני פשיטת רגל וחלוקת נכסי החברה בין נושיה. בימים הקרובים יפוטרו 350 עובדי החברה ורוב חנויות המותג ייסגרו. האם זהו סוף המסלול לחתולי הרחוב? מאת: אריאלה גויכמן נערת הפאנק רוק בטסי ג'ונסון (Betsey Johnson), המעצבת הססגונית בת ה-69, פרצה לתודעה האמריקאית בשנת 1970 כשהחלה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המעצבת הניו-יורקית בטסי ג'ונסון הגישה בקשה להגנה בפני נושים ונמצאת שלב אחד לפני פשיטת רגל וחלוקת נכסי החברה בין נושיה. בימים הקרובים יפוטרו 350 עובדי החברה ורוב חנויות המותג ייסגרו. האם זהו סוף המסלול לחתולי הרחוב?

מאת: אריאלה גויכמן

נערת הפאנק רוק
בטסי ג'ונסון (Betsey Johnson), המעצבת הססגונית בת ה-69, פרצה לתודעה האמריקאית בשנת 1970 כשהחלה לנהל את מותג האופנה הרוקיסטי Alley Cats ("חתולי רחוב"). מאז לא הפסיקה להדהים את אמריקה והעולם בסגנון הפאנק-רוק שלה המתאפיין בחצאיות טול, חולצות-טי עם הדפסים בסגנון שנות השמונים, צבעי ניאון בוהקים והרבה סרטי שיער.

בטסי ג'ונסון – נערת הרוק הנצחית של האופנה האמריקאית נפרדת לשלום
בטסי ג'ונסון – נערת הרוק הנצחית של האופנה האמריקאית נפרדת לשלום

ג'ונסון היתה ערה לכך שהסגנון שלה מזכיר כל כך את מלכות הנשף האמריקאיות של שנות השמונים וקראה לקולקציה המפורסמת ביותר שלה "ליל נשף תיכון" (Prom Night).

טול בצבעי ניאון במראה "מלכת הנשף". תצוגת הקולקציה Prom Night
טול בצבעי ניאון במראה "מלכת הנשף". תצוגת הקולקציה Prom Night

סגנונות לאורך התקופות
לא בכדי נחשבת ג'ונסון לליצן החצר של הסצנה הניו-יורקית: אישה מבוגרת, שהייתה רקדנית בצעירותה, מתהדרת בשיער מחומצן למשעי וחליפות בצבעים זרחניים. בשנים קודמות הספיקה ג'ונסון להעלות שפנפנות פלייבוי על מסלול התצוגה, היא ידועה בתור מי שמסיימת כל תצוגה בסלטה לאורך המסלול ותמיד יש באמתחתה עלילות עסיסיות על תקופת ההוללות שלה בניו יורק (שנות השבעים העליזות).

בשנת 2010 פרץ הצד הילדותי של ג'ונסון במלוא המרץ כאשר הוציאה קולקציה שהושפעה כולה מהסרט "אליס בארץ הפלאות" (Alice in Wonderland) שביים טים ברטון. קולקציית הבגדים והתכשיטים שנקראה "מסיבת התה" (The Tea Party) התאפיינה במראה בובתי במיוחד ובסגנון אנגלי וויקטוריאני, שכלל קרינולינות נפוחות, מחוכים מצועצעים ועיטורי שיער רבים.

גם השקת הקולקציה בסיאטל הייתה כולה מחווה לספר הפסיכודלי של לואיס קרול: רקדניות בבגדי הקולקציה רקדו בחלון הראווה ובפנים הוגשו למבקרים מגשים של קאפקייקס צבעוניים כיאה למסיבת תה ילדותית.

מסיבת התה 2010. רקדניות במראה הבובה הויקטוריאנית בחלון הראווה
מסיבת התה 2010. רקדניות במראה הבובה הויקטוריאנית בחלון הראווה

לאחרונה חזרה ג'ונסון לשורשיה הפאנקיסטיים ובתצוגת הקולקציה לקיץ-אביב 2012 נתנה דרור לצבעי הניאון שכה מאפיינים אותה בשילוב עם צבעי פסטל עדינים וריבוי הדפסים.

שילוב של ניאון ופסטל. קולקציית אביב-קיץ 2012
שילוב של ניאון ופסטל. קולקציית אביב-קיץ 2012

קשיים כלכליים
למרות העיצובים המרהיבים, מצויה החברה של ג'ונסון בקשיים כלכליים מזה מספר שנים. התקווה שרכישת זכויות הקניין הרוחני של המותג בשנת 2010 על-ידי קבוצת סטיב מאדן (Steve Madden) והזרמת כספים לחברה יסייע למצבה הכלכלי התבדתה במהירות.

ג'ונסון הודיעה ביום שישי האחרון כי החברה הגישה בקשה להגנה בפני נושים (Chapter 11). מהלך זה הוא צעד אחד לפני פשיטת רגל וחלוקת נכסי החברה בין נושיה. בימים הקרובים יפוטרו 350 עובדי החברה ורוב חנויות המותג ייסגרו.

עם כל הקשיים, עדיין ניתן לראות את האור בקצה המנהרה הזרחנית של ג'ונסון. קבוצת סטיב מאדן הודיעה כי הקבוצה תמשיך לתמוך במותג בטסי ג'ונסון ותדאג לכך שהזמנות קיימות יבוצעו ויישלחו בזמן. במכתב רשמי אישרו כי קבוצת סטיב מאדן תומכת בקידומו של המותג בטסי ג'ונסון וכי הם צופים עלייה בהכנסות במהלך שנת 2012. הקולקציה של ג'ונסון תמשיך להימכר בשלוש רשתות הדגל Saks Fifth Avenue, בלומינגדייל'ס ונורדסטרום. יש להניח שעוד נראה את בטסי ג'ונסון מבצעת סלטה אחת או שתיים על מסלול התצוגה או כפי שהשמועות אומרות – בתוכנית ריאליטי בכיכובה.

* * *

אהבתם/ן? עקבו אחרינו בטוויטר

mega-ofna עדכוני אופנה בטוויטר

* * *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן